Evaluation of municipal sub-capacities required by Goal 1 of 2014-2024 PNE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Muylaert, Naira
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Falciano, Bruno Tovar
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10423
Resumo: The present study evaluates the sub-capacities that Brazilian municipalities need to have or develop in order to comply with Goal 1 of the 2014-2024 PNE [National Education Plan]. Therefore, a methodology for measuring state capacity in the field of political science was used. It adopted an analysis model for municipal sub-capacities, examining the requirements that all 17 strategies of this goal demand of municipal public management. It then examined the extent to which municipal entities already have these skills developed. The study concludes that the Brazilian federative state model poses numerous challenges for the implementation of social public policies, especially educational policies aimed at early childhood.
id FCC-2_546bcc593856b64f5a76fde404955983
oai_identifier_str oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/10423
network_acronym_str FCC-2
network_name_str Estudos em Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Evaluation of municipal sub-capacities required by Goal 1 of 2014-2024 PNEEvaluación de las subcapacidades municipales exigidas por la Meta 1 del PNE 2014-2024Avaliação das subcapacidades municipais demandadas pela Meta 1 do PNE 2014-2024Plano Nacional de EducaçãoAvaliação de Políticas EducacionaisEducação InfantilAvaliação da EducaçãoPlano Nacional de EducaçãoEvaluación de Políticas EducativasEducación InfantilEvaluación de la EducaciónPlano Nacional de EducaçãoEvaluation of Educational PoliciesEarly ChildhoodEvaluation of EducationThe present study evaluates the sub-capacities that Brazilian municipalities need to have or develop in order to comply with Goal 1 of the 2014-2024 PNE [National Education Plan]. Therefore, a methodology for measuring state capacity in the field of political science was used. It adopted an analysis model for municipal sub-capacities, examining the requirements that all 17 strategies of this goal demand of municipal public management. It then examined the extent to which municipal entities already have these skills developed. The study concludes that the Brazilian federative state model poses numerous challenges for the implementation of social public policies, especially educational policies aimed at early childhood.El presente estudio evalúa las subcapacidades que necesitan tener o desarrollar los municipios brasileños para cumplir con la Meta 1 do PNE [Plan Nacional de Educación] 2014-2024. Para ello se utilizó una metodología de medición de la capacidad estatal del ámbito de las ciencias políticas, en la que se adoptó un modelo de análisis para las subcapacidades municipales, con el propósito de examinar las exigencias que todas las 17 estrategias de dicha meta demandan de la gestión pública municipal. Luego se verificó hasta qué punto los entes municipales ya han desarrollado tales habilidades. El estudio concluye que el modelo de Estado federativo brasileño plantea un sinnúmero de desafíos para implementar políticas públicas sociales, sobre todo las educativas que se destinan a la primera infancia.O presente estudo avalia as subcapacidades que os municípios brasileiros precisam ter ou desenvolver a fim de cumprir com a Meta 1 do PNE 2014-2024. Para tanto, utilizou-se metodologia de mensuração de capacidade estatal do campo das ciências políticas, em que foi adotado um modelo de análise para as subcapacidades municipais, com exame das exigências que todas as 17 estratégias dessa meta demandam da gestão pública municipal. Em seguida, verificou-se até que ponto os entes municipais já têm essas habilidades desenvolvidas. O estudo conclui que o modelo de Estado federativo brasileiro coloca inúmeros desafios para a implementação de políticas públicas sociais, em especial as educacionais voltadas para a primeira infância.Fundação Carlos Chagas2024-02-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/1042310.18222/eae.v35.10423Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 35 (2024); e10423Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 35 (2024); e10423Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 35 (2024); e10423Estudos em Avaliação Educacional; V. 35 (2024); e10423Estudos em Avaliação Educacional; v. 35 (2024); e104231984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10423/4876Copyright (c) 2024 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMuylaert, NairaFalciano, Bruno Tovar2024-02-05T19:26:25Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/10423Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-02-05T19:26:25Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
dc.title.none.fl_str_mv Evaluation of municipal sub-capacities required by Goal 1 of 2014-2024 PNE
Evaluación de las subcapacidades municipales exigidas por la Meta 1 del PNE 2014-2024
Avaliação das subcapacidades municipais demandadas pela Meta 1 do PNE 2014-2024
title Evaluation of municipal sub-capacities required by Goal 1 of 2014-2024 PNE
spellingShingle Evaluation of municipal sub-capacities required by Goal 1 of 2014-2024 PNE
Muylaert, Naira
Plano Nacional de Educação
Avaliação de Políticas Educacionais
Educação Infantil
Avaliação da Educação
Plano Nacional de Educação
Evaluación de Políticas Educativas
Educación Infantil
Evaluación de la Educación
Plano Nacional de Educação
Evaluation of Educational Policies
Early Childhood
Evaluation of Education
title_short Evaluation of municipal sub-capacities required by Goal 1 of 2014-2024 PNE
title_full Evaluation of municipal sub-capacities required by Goal 1 of 2014-2024 PNE
title_fullStr Evaluation of municipal sub-capacities required by Goal 1 of 2014-2024 PNE
title_full_unstemmed Evaluation of municipal sub-capacities required by Goal 1 of 2014-2024 PNE
title_sort Evaluation of municipal sub-capacities required by Goal 1 of 2014-2024 PNE
author Muylaert, Naira
author_facet Muylaert, Naira
Falciano, Bruno Tovar
author_role author
author2 Falciano, Bruno Tovar
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Muylaert, Naira
Falciano, Bruno Tovar
dc.subject.por.fl_str_mv Plano Nacional de Educação
Avaliação de Políticas Educacionais
Educação Infantil
Avaliação da Educação
Plano Nacional de Educação
Evaluación de Políticas Educativas
Educación Infantil
Evaluación de la Educación
Plano Nacional de Educação
Evaluation of Educational Policies
Early Childhood
Evaluation of Education
topic Plano Nacional de Educação
Avaliação de Políticas Educacionais
Educação Infantil
Avaliação da Educação
Plano Nacional de Educação
Evaluación de Políticas Educativas
Educación Infantil
Evaluación de la Educación
Plano Nacional de Educação
Evaluation of Educational Policies
Early Childhood
Evaluation of Education
description The present study evaluates the sub-capacities that Brazilian municipalities need to have or develop in order to comply with Goal 1 of the 2014-2024 PNE [National Education Plan]. Therefore, a methodology for measuring state capacity in the field of political science was used. It adopted an analysis model for municipal sub-capacities, examining the requirements that all 17 strategies of this goal demand of municipal public management. It then examined the extent to which municipal entities already have these skills developed. The study concludes that the Brazilian federative state model poses numerous challenges for the implementation of social public policies, especially educational policies aimed at early childhood.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-02-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10423
10.18222/eae.v35.10423
url https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10423
identifier_str_mv 10.18222/eae.v35.10423
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/10423/4876
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2024 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2024 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
dc.source.none.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 35 (2024); e10423
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 35 (2024); e10423
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 35 (2024); e10423
Estudos em Avaliação Educacional; V. 35 (2024); e10423
Estudos em Avaliação Educacional; v. 35 (2024); e10423
1984-932X
0103-6831
reponame:Estudos em Avaliação Educacional
instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron:FCC
instname_str Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron_str FCC
institution FCC
reponame_str Estudos em Avaliação Educacional
collection Estudos em Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)
repository.mail.fl_str_mv eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br
_version_ 1795332423611842560