Developmental theory and evaluation in physical Education Classes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8557 |
Resumo: | The objective of the study is to evaluate learning in school Physical Education classes,grounded in the teaching principles of Davydov’s Developmental Theory. The researchdesign is qualitative, with the methodology of the educational didactic formativeexperiment. It was conducted in a public school and the participants were students inthe Integrated Teacher Education class. The study understood and related evaluation as atool to assist in the teaching practice, and in the monitoring of the teaching and learningof the students. It is believed that the present study contributed to the conduct of theexperiment and to the learning of the participants in an integral way. |
id |
FCC-2_601a3276c2e44126ee3d58598e9ec759 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8557 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Developmental theory and evaluation in physical Education ClassesTeoría del desarrollo y la evaluación en las clases de Educación FísicaTeoria desenvolvimental e a avaliação nas aulas de Educação FísicaTeoria Desenvolvimental Avaliação Escolar Educação FísicaTeoría del Desarrollo Evaluación Escolar Educación FísicaDevelopmental Theory School Evaluation Physical EducationThe objective of the study is to evaluate learning in school Physical Education classes,grounded in the teaching principles of Davydov’s Developmental Theory. The researchdesign is qualitative, with the methodology of the educational didactic formativeexperiment. It was conducted in a public school and the participants were students inthe Integrated Teacher Education class. The study understood and related evaluation as atool to assist in the teaching practice, and in the monitoring of the teaching and learningof the students. It is believed that the present study contributed to the conduct of theexperiment and to the learning of the participants in an integral way.El estudio tuvo el objetivo de evaluar el aprendizaje en la Educación Física escolar, en una interfaz en los principios de enseñanza de la teoría del desarrollo de Davydov. La investigación es cualitativa, con la metodología del experimento didáctico formativo, realizada en una escuela publica y los participantes fueron alumnos de la clase de Formación Docente Integrado. Se cree que el estudio comprendió y consideró la evaluación como una herramienta para ayudar a la práctica docente y el seguimiento de la enseñanza y el aprendizaje de los estudiantes. Se confia que el estudio contribuyó para realizar el experimento y brindó acciones que subsidiaron el aprendizaje de los participantes de manera integral. O estudo teve como objetivo a avaliação da aprendizagem na Educação Física escolar, com interface nos princípios de ensino da teoria desenvolvimental de Davydov. A pesquisa é de ordem qualitativa, com a metodologia do experimento didático formativo, realizada em uma escola pública, e os participantes foram os discentes da turma de Formação Docente Integrado. Acredita-se que o estudo compreendeu e relacionou a avaliação como uma ferramenta para auxiliar a prática docente e o acompanhamento do ensino e aprendizagem das(os) alunas(os). Confia-se que o estudo contribuiu para a realização do experimento e proporcionou ações que subsidiaram a aprendizagem dos participantes de forma integral. Fundação Carlos Chagas2022-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/855710.18222/eae.v33.8557Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08557Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08557Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08557Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08557Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e085571984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8557/4369Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Barbosa, Bruna Gisele Mohamad El Tassa, Khaled Omar de Carvalho Cruz, Gilmarde Oliveira Madrid, Silvia Christina2022-12-22T15:50:06Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8557Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2022-12-22T15:50:06Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Developmental theory and evaluation in physical Education Classes Teoría del desarrollo y la evaluación en las clases de Educación Física Teoria desenvolvimental e a avaliação nas aulas de Educação Física |
title |
Developmental theory and evaluation in physical Education Classes |
spellingShingle |
Developmental theory and evaluation in physical Education Classes Barbosa, Bruna Gisele Teoria Desenvolvimental Avaliação Escolar Educação Física Teoría del Desarrollo Evaluación Escolar Educación Física Developmental Theory School Evaluation Physical Education |
title_short |
Developmental theory and evaluation in physical Education Classes |
title_full |
Developmental theory and evaluation in physical Education Classes |
title_fullStr |
Developmental theory and evaluation in physical Education Classes |
title_full_unstemmed |
Developmental theory and evaluation in physical Education Classes |
title_sort |
Developmental theory and evaluation in physical Education Classes |
author |
Barbosa, Bruna Gisele |
author_facet |
Barbosa, Bruna Gisele Mohamad El Tassa, Khaled Omar de Carvalho Cruz, Gilmar de Oliveira Madrid, Silvia Christina |
author_role |
author |
author2 |
Mohamad El Tassa, Khaled Omar de Carvalho Cruz, Gilmar de Oliveira Madrid, Silvia Christina |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barbosa, Bruna Gisele Mohamad El Tassa, Khaled Omar de Carvalho Cruz, Gilmar de Oliveira Madrid, Silvia Christina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teoria Desenvolvimental Avaliação Escolar Educação Física Teoría del Desarrollo Evaluación Escolar Educación Física Developmental Theory School Evaluation Physical Education |
topic |
Teoria Desenvolvimental Avaliação Escolar Educação Física Teoría del Desarrollo Evaluación Escolar Educación Física Developmental Theory School Evaluation Physical Education |
description |
The objective of the study is to evaluate learning in school Physical Education classes,grounded in the teaching principles of Davydov’s Developmental Theory. The researchdesign is qualitative, with the methodology of the educational didactic formativeexperiment. It was conducted in a public school and the participants were students inthe Integrated Teacher Education class. The study understood and related evaluation as atool to assist in the teaching practice, and in the monitoring of the teaching and learningof the students. It is believed that the present study contributed to the conduct of theexperiment and to the learning of the participants in an integral way. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-03-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8557 10.18222/eae.v33.8557 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8557 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v33.8557 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8557/4369 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08557 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08557 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08557 Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08557 Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e08557 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423487062016 |