Developmental theory and evaluation in physical Education Classes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barbosa, Bruna Gisele
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Mohamad El Tassa, Khaled Omar, de Carvalho Cruz, Gilmar, de Oliveira Madrid, Silvia Christina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8557
Resumo: The objective of the study is to evaluate learning in school Physical Education classes,grounded in the teaching principles of Davydov’s Developmental Theory. The researchdesign is qualitative, with the methodology of the educational didactic formativeexperiment. It was conducted in a public school and the participants were students inthe Integrated Teacher Education class. The study understood and related evaluation as atool to assist in the teaching practice, and in the monitoring of the teaching and learningof the students. It is believed that the present study contributed to the conduct of theexperiment and to the learning of the participants in an integral way.
id FCC-2_601a3276c2e44126ee3d58598e9ec759
oai_identifier_str oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8557
network_acronym_str FCC-2
network_name_str Estudos em Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Developmental theory and evaluation in physical Education ClassesTeoría del desarrollo y la evaluación en las clases de Educación FísicaTeoria desenvolvimental e a avaliação nas aulas de Educação FísicaTeoria Desenvolvimental Avaliação Escolar Educação FísicaTeoría del Desarrollo Evaluación Escolar Educación FísicaDevelopmental Theory School Evaluation Physical EducationThe objective of the study is to evaluate learning in school Physical Education classes,grounded in the teaching principles of Davydov’s Developmental Theory. The researchdesign is qualitative, with the methodology of the educational didactic formativeexperiment. It was conducted in a public school and the participants were students inthe Integrated Teacher Education class. The study understood and related evaluation as atool to assist in the teaching practice, and in the monitoring of the teaching and learningof the students. It is believed that the present study contributed to the conduct of theexperiment and to the learning of the participants in an integral way.El estudio tuvo el objetivo de evaluar el aprendizaje en la Educación Física escolar, en una interfaz en los principios de enseñanza de la teoría del desarrollo de Davydov. La investigación es cualitativa, con la metodología del experimento didáctico formativo, realizada en una escuela publica y los participantes fueron alumnos de la clase de Formación Docente Integrado. Se cree que el estudio comprendió y consideró la evaluación como una herramienta para ayudar a la práctica docente y el seguimiento de la enseñanza y el aprendizaje de los estudiantes. Se confia que el estudio contribuyó para realizar el experimento y brindó acciones que subsidiaron el aprendizaje de los participantes de manera integral. O estudo teve como objetivo a avaliação da aprendizagem na Educação Física escolar, com interface nos princípios de ensino da teoria desenvolvimental de Davydov. A pesquisa é de ordem qualitativa, com a metodologia do experimento didático formativo, realizada em uma escola pública, e os participantes foram os discentes da turma de Formação Docente Integrado. Acredita-se que o estudo compreendeu e relacionou a avaliação como uma ferramenta para auxiliar a prática docente e o acompanhamento do ensino e aprendizagem das(os) alunas(os). Confia-se que o estudo contribuiu para a realização do experimento e proporcionou ações que subsidiaram a aprendizagem dos participantes de forma integral. Fundação Carlos Chagas2022-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/855710.18222/eae.v33.8557Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08557Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08557Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08557Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08557Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e085571984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8557/4369Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Barbosa, Bruna Gisele Mohamad El Tassa, Khaled Omar de Carvalho Cruz, Gilmarde Oliveira Madrid, Silvia Christina2022-12-22T15:50:06Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8557Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2022-12-22T15:50:06Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
dc.title.none.fl_str_mv Developmental theory and evaluation in physical Education Classes
Teoría del desarrollo y la evaluación en las clases de Educación Física
Teoria desenvolvimental e a avaliação nas aulas de Educação Física
title Developmental theory and evaluation in physical Education Classes
spellingShingle Developmental theory and evaluation in physical Education Classes
Barbosa, Bruna Gisele
Teoria Desenvolvimental
Avaliação Escolar
Educação Física
Teoría del Desarrollo
Evaluación Escolar
Educación Física
Developmental Theory
School Evaluation
Physical Education
title_short Developmental theory and evaluation in physical Education Classes
title_full Developmental theory and evaluation in physical Education Classes
title_fullStr Developmental theory and evaluation in physical Education Classes
title_full_unstemmed Developmental theory and evaluation in physical Education Classes
title_sort Developmental theory and evaluation in physical Education Classes
author Barbosa, Bruna Gisele
author_facet Barbosa, Bruna Gisele
Mohamad El Tassa, Khaled Omar
de Carvalho Cruz, Gilmar
de Oliveira Madrid, Silvia Christina
author_role author
author2 Mohamad El Tassa, Khaled Omar
de Carvalho Cruz, Gilmar
de Oliveira Madrid, Silvia Christina
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barbosa, Bruna Gisele
Mohamad El Tassa, Khaled Omar
de Carvalho Cruz, Gilmar
de Oliveira Madrid, Silvia Christina
dc.subject.por.fl_str_mv Teoria Desenvolvimental
Avaliação Escolar
Educação Física
Teoría del Desarrollo
Evaluación Escolar
Educación Física
Developmental Theory
School Evaluation
Physical Education
topic Teoria Desenvolvimental
Avaliação Escolar
Educação Física
Teoría del Desarrollo
Evaluación Escolar
Educación Física
Developmental Theory
School Evaluation
Physical Education
description The objective of the study is to evaluate learning in school Physical Education classes,grounded in the teaching principles of Davydov’s Developmental Theory. The researchdesign is qualitative, with the methodology of the educational didactic formativeexperiment. It was conducted in a public school and the participants were students inthe Integrated Teacher Education class. The study understood and related evaluation as atool to assist in the teaching practice, and in the monitoring of the teaching and learningof the students. It is believed that the present study contributed to the conduct of theexperiment and to the learning of the participants in an integral way.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-03-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8557
10.18222/eae.v33.8557
url https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8557
identifier_str_mv 10.18222/eae.v33.8557
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8557/4369
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
dc.source.none.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08557
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08557
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08557
Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08557
Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e08557
1984-932X
0103-6831
reponame:Estudos em Avaliação Educacional
instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron:FCC
instname_str Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron_str FCC
institution FCC
reponame_str Estudos em Avaliação Educacional
collection Estudos em Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)
repository.mail.fl_str_mv eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br
_version_ 1795332423487062016