Regulatory framework of the brazilian higher education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Peixoto, Maria do Carmo de Lacerda
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Pinto, Jane Cristina da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8486
Resumo: This article discusses the regulatory framework of regulation, supervision, and evaluation of higher education, established in Decree No. 9235 of 2017. The documentary analysis revealed that the regulatory and evaluative acts were simplified and the State’s role was made more flexible with the expansion of the scope of initiatives in charge of higher education institutions. Furthermore, part of the foreseen procedures was referred to later regulation, and supervisory actions were more detailed with regard to the steps of these processes and the precautionary measures to be implemented by the public power.    
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spelling Regulatory framework of the brazilian higher education Marco regulatorio de la educación superior brasileña Marco regulatório da educação superior brasileira Higher Education Educational Evaluation RegulationSinaesEnseñanza Superior Evaluación de la Educación RegulaciónSinaesEducação SuperiorAvaliação da Educação RegulaçãoSinaesThis article discusses the regulatory framework of regulation, supervision, and evaluation of higher education, established in Decree No. 9235 of 2017. The documentary analysis revealed that the regulatory and evaluative acts were simplified and the State’s role was made more flexible with the expansion of the scope of initiatives in charge of higher education institutions. Furthermore, part of the foreseen procedures was referred to later regulation, and supervisory actions were more detailed with regard to the steps of these processes and the precautionary measures to be implemented by the public power.    En el presente artículo se discute el marco regulatorio para la regulación, supervisión y evaluación de la educación superior, consolidado en el Decreto n. 9.235, del 2017. En este sentido, el análisis documental reveló cómo los actos regulatorios y evaluativos fueron simplificados, y la actuación del Estado fue flexibilizada con la ampliación del alcance de las iniciativas al cargo de las instituciones de educación superior. Además, una parte de los procedimientos previstos fueron remitidos a una posterior reglamentación, y las acciones de supervisión fueron mucho más detalladas en las fases de estos procesos y en las medidas cautelares aplicables por el poder público.    Este artigo discute o marco regulatório da regulação, supervisão e avaliação da educação superior, consolidado no Decreto n. 9.235, de 2017. A análise documental revelou que os atos regulatórios e avaliativos foram simplificados, e a atuação do Estado foi flexibilizada, com a ampliação do escopo das iniciativas a cargo das instituições de educação superior. Além disso, parte dos procedimentos previstos foram remetidos à regulamentação posterior, e ações de supervisão receberam maior detalhamento, explicitando-se as fases desses processos e as medidas cautelares a serem aplicadas pelo poder público.  Fundação Carlos Chagas2021-11-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/848610.18222/eae.v32.8486Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 32 (2021); e08486Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 32 (2021); e08486Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 32 (2021); e08486Estudos em Avaliação Educacional; V. 32 (2021); e08486Estudos em Avaliação Educacional; v. 32 (2021); e084861984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8486/4304Copyright (c) 2021 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPeixoto, Maria do Carmo de LacerdaPinto, Jane Cristina da Silva2021-12-22T18:49:07Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8486Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2021-12-22T18:49:07Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
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