Production on assessment of learning and development in early childhood education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hemann Lanes, Erone
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Wruck Timm, Jordana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8769
Resumo: This article aims to analyze the scientific production on the assessment of development and learning at this level of education. For this purpose, a bibliographic search was carried out in the Capes Theses and Dissertations Database. The results pointed to the relevance of the research findings for creating a corpus of reference addressing the theme at a national scale, mainly due to the small number of studies available. They also show the need for further research on the specificities of evaluation processes in very early childhood, since no thesis is dedicated to this age group and only three dissertations concern the assessment of early childhood learning and the daycare context.
id FCC-2_921fd9dfdaa50b4fbe871851368ba54c
oai_identifier_str oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8769
network_acronym_str FCC-2
network_name_str Estudos em Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Production on assessment of learning and development in early childhood education Producciones sobre evaluación del aprendizaje y desarrollo en la educación infantilProduções sobre avaliação da aprendizagem e desenvolvimento na educação infantilLearning AssessmentChild EducationChild DevelopmentEvaluación del AprendizajeEducación InfantilDesarrollo InfantilAvaliação da AprendizagemEducação InfantilDesenvolvimento da CriançaThis article aims to analyze the scientific production on the assessment of development and learning at this level of education. For this purpose, a bibliographic search was carried out in the Capes Theses and Dissertations Database. The results pointed to the relevance of the research findings for creating a corpus of reference addressing the theme at a national scale, mainly due to the small number of studies available. They also show the need for further research on the specificities of evaluation processes in very early childhood, since no thesis is dedicated to this age group and only three dissertations concern the assessment of early childhood learning and the daycare context.El objetivo de este artículo es analizar la producción científica sobre la evaluación del desarrollo y el aprendizaje en la educación infantil. Para ello, se realizó una búsqueda bibliográfica en la Base de Datos de Tesis y Disertaciones de la Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes). Los resultados señalaron la relevancia de las investigaciones para la constitución del corpus de referentes que abordan el tema a nivel nacional, principalmente por el escaso número de estudios encontrados. También se identificó la necesidad de investigaciones que aborden las especificidades de los procesos de evaluación que se llevan a cabo con la primera infancia, ya que ninguna tesis se dedica a este grupo de edad y solo tres disertaciones evalúan el aprendizaje infantil y el contexto de la guardería.O objetivo deste artigo é analisar a produção científica sobre avaliação do desenvolvimento e aprendizagem na educação infantil. Para tanto, procedeu-se à busca bibliográfica no banco de teses e dissertações da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes). Os resultados apontaram a relevância das pesquisas para a constituição do corpus de referenciais que abordam o tema em âmbito nacional, sobretudo em razão do reduzido número de estudos encontrados. Também se identificou a necessidade de pesquisas que contemplem as especificidades dos processos avaliativos realizados com a primeiríssima infância, visto que nenhuma tese se dedica a essa faixa etária e apenas três dissertações se direcionam à avaliação da aprendizagem de bebês e do contexto da creche.Fundação Carlos Chagas2022-08-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/876910.18222/eae.v33.8769Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08769Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08769Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08769Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08769Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e087691984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8769/4471Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessHemann Lanes, Erone Wruck Timm, Jordana2022-12-22T15:50:04Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8769Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2022-12-22T15:50:04Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
dc.title.none.fl_str_mv Production on assessment of learning and development in early childhood education
Producciones sobre evaluación del aprendizaje y desarrollo en la educación infantil
Produções sobre avaliação da aprendizagem e desenvolvimento na educação infantil
title Production on assessment of learning and development in early childhood education
spellingShingle Production on assessment of learning and development in early childhood education
Hemann Lanes, Erone
Learning Assessment
Child Education
Child Development
Evaluación del Aprendizaje
Educación Infantil
Desarrollo Infantil
Avaliação da Aprendizagem
Educação Infantil
Desenvolvimento da Criança
title_short Production on assessment of learning and development in early childhood education
title_full Production on assessment of learning and development in early childhood education
title_fullStr Production on assessment of learning and development in early childhood education
title_full_unstemmed Production on assessment of learning and development in early childhood education
title_sort Production on assessment of learning and development in early childhood education
author Hemann Lanes, Erone
author_facet Hemann Lanes, Erone
Wruck Timm, Jordana
author_role author
author2 Wruck Timm, Jordana
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Hemann Lanes, Erone
Wruck Timm, Jordana
dc.subject.por.fl_str_mv Learning Assessment
Child Education
Child Development
Evaluación del Aprendizaje
Educación Infantil
Desarrollo Infantil
Avaliação da Aprendizagem
Educação Infantil
Desenvolvimento da Criança
topic Learning Assessment
Child Education
Child Development
Evaluación del Aprendizaje
Educación Infantil
Desarrollo Infantil
Avaliação da Aprendizagem
Educação Infantil
Desenvolvimento da Criança
description This article aims to analyze the scientific production on the assessment of development and learning at this level of education. For this purpose, a bibliographic search was carried out in the Capes Theses and Dissertations Database. The results pointed to the relevance of the research findings for creating a corpus of reference addressing the theme at a national scale, mainly due to the small number of studies available. They also show the need for further research on the specificities of evaluation processes in very early childhood, since no thesis is dedicated to this age group and only three dissertations concern the assessment of early childhood learning and the daycare context.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-08-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8769
10.18222/eae.v33.8769
url https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8769
identifier_str_mv 10.18222/eae.v33.8769
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8769/4471
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
dc.source.none.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08769
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08769
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08769
Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08769
Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e08769
1984-932X
0103-6831
reponame:Estudos em Avaliação Educacional
instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron:FCC
instname_str Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron_str FCC
institution FCC
reponame_str Estudos em Avaliação Educacional
collection Estudos em Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)
repository.mail.fl_str_mv eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br
_version_ 1795332423512227840