Production on assessment of learning and development in early childhood education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8769 |
Resumo: | This article aims to analyze the scientific production on the assessment of development and learning at this level of education. For this purpose, a bibliographic search was carried out in the Capes Theses and Dissertations Database. The results pointed to the relevance of the research findings for creating a corpus of reference addressing the theme at a national scale, mainly due to the small number of studies available. They also show the need for further research on the specificities of evaluation processes in very early childhood, since no thesis is dedicated to this age group and only three dissertations concern the assessment of early childhood learning and the daycare context. |
id |
FCC-2_921fd9dfdaa50b4fbe871851368ba54c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8769 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Production on assessment of learning and development in early childhood education Producciones sobre evaluación del aprendizaje y desarrollo en la educación infantilProduções sobre avaliação da aprendizagem e desenvolvimento na educação infantilLearning AssessmentChild EducationChild DevelopmentEvaluación del AprendizajeEducación InfantilDesarrollo InfantilAvaliação da AprendizagemEducação InfantilDesenvolvimento da CriançaThis article aims to analyze the scientific production on the assessment of development and learning at this level of education. For this purpose, a bibliographic search was carried out in the Capes Theses and Dissertations Database. The results pointed to the relevance of the research findings for creating a corpus of reference addressing the theme at a national scale, mainly due to the small number of studies available. They also show the need for further research on the specificities of evaluation processes in very early childhood, since no thesis is dedicated to this age group and only three dissertations concern the assessment of early childhood learning and the daycare context.El objetivo de este artículo es analizar la producción científica sobre la evaluación del desarrollo y el aprendizaje en la educación infantil. Para ello, se realizó una búsqueda bibliográfica en la Base de Datos de Tesis y Disertaciones de la Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes). Los resultados señalaron la relevancia de las investigaciones para la constitución del corpus de referentes que abordan el tema a nivel nacional, principalmente por el escaso número de estudios encontrados. También se identificó la necesidad de investigaciones que aborden las especificidades de los procesos de evaluación que se llevan a cabo con la primera infancia, ya que ninguna tesis se dedica a este grupo de edad y solo tres disertaciones evalúan el aprendizaje infantil y el contexto de la guardería.O objetivo deste artigo é analisar a produção científica sobre avaliação do desenvolvimento e aprendizagem na educação infantil. Para tanto, procedeu-se à busca bibliográfica no banco de teses e dissertações da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes). Os resultados apontaram a relevância das pesquisas para a constituição do corpus de referenciais que abordam o tema em âmbito nacional, sobretudo em razão do reduzido número de estudos encontrados. Também se identificou a necessidade de pesquisas que contemplem as especificidades dos processos avaliativos realizados com a primeiríssima infância, visto que nenhuma tese se dedica a essa faixa etária e apenas três dissertações se direcionam à avaliação da aprendizagem de bebês e do contexto da creche.Fundação Carlos Chagas2022-08-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/876910.18222/eae.v33.8769Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08769Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08769Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08769Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08769Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e087691984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8769/4471Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessHemann Lanes, Erone Wruck Timm, Jordana2022-12-22T15:50:04Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8769Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2022-12-22T15:50:04Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Production on assessment of learning and development in early childhood education Producciones sobre evaluación del aprendizaje y desarrollo en la educación infantil Produções sobre avaliação da aprendizagem e desenvolvimento na educação infantil |
title |
Production on assessment of learning and development in early childhood education |
spellingShingle |
Production on assessment of learning and development in early childhood education Hemann Lanes, Erone Learning Assessment Child Education Child Development Evaluación del Aprendizaje Educación Infantil Desarrollo Infantil Avaliação da Aprendizagem Educação Infantil Desenvolvimento da Criança |
title_short |
Production on assessment of learning and development in early childhood education |
title_full |
Production on assessment of learning and development in early childhood education |
title_fullStr |
Production on assessment of learning and development in early childhood education |
title_full_unstemmed |
Production on assessment of learning and development in early childhood education |
title_sort |
Production on assessment of learning and development in early childhood education |
author |
Hemann Lanes, Erone |
author_facet |
Hemann Lanes, Erone Wruck Timm, Jordana |
author_role |
author |
author2 |
Wruck Timm, Jordana |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Hemann Lanes, Erone Wruck Timm, Jordana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Learning Assessment Child Education Child Development Evaluación del Aprendizaje Educación Infantil Desarrollo Infantil Avaliação da Aprendizagem Educação Infantil Desenvolvimento da Criança |
topic |
Learning Assessment Child Education Child Development Evaluación del Aprendizaje Educación Infantil Desarrollo Infantil Avaliação da Aprendizagem Educação Infantil Desenvolvimento da Criança |
description |
This article aims to analyze the scientific production on the assessment of development and learning at this level of education. For this purpose, a bibliographic search was carried out in the Capes Theses and Dissertations Database. The results pointed to the relevance of the research findings for creating a corpus of reference addressing the theme at a national scale, mainly due to the small number of studies available. They also show the need for further research on the specificities of evaluation processes in very early childhood, since no thesis is dedicated to this age group and only three dissertations concern the assessment of early childhood learning and the daycare context. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-08-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8769 10.18222/eae.v33.8769 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8769 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v33.8769 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8769/4471 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08769 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08769 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08769 Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08769 Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e08769 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423512227840 |