Continuous evaluation of higher education programs

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carneiro, Ana Maria
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Bin, Adriana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos em Avaliação Educacional
Texto Completo: https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5739
Resumo: This paper discusses the concept of continuous evaluation, based on the evaluation experience of a higher education program from a public university. The program is not only an affirmative action, it is also a general education program and a new admission way to the undergraduate courses. Continuous evaluation represents innovation in conceptual and methodological terms, in the public policy area, as it proposes a process based on a policy. The analysis of the general education program provides two main contributions: a) the understanding of how to set up a continuous evaluation system; b) the management of the system. This highlights the continuous generation of subsidies for decision-making as well as the challenges that are being faced, which guarantee that the integration between evaluation and decision-making will continue to occur. 
id FCC-2_a372539970af8225cf1d10fff7880ab7
oai_identifier_str oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/5739
network_acronym_str FCC-2
network_name_str Estudos em Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Continuous evaluation of higher education programsEvaluación continuada de programas de educación superiorAvaliação continuada de programas de educação superiorProgram EvaluationHigher EducationPublic PoliciesEvaluation of Educational InnovationEvaluación de ProgramasEducación SuperiorPolíticas PúblicasEvaluación De Innovaciones Educativasavaliação de impactoprograma de ensino superiorpolíticas públicasavaliação de inovações educacionaisThis paper discusses the concept of continuous evaluation, based on the evaluation experience of a higher education program from a public university. The program is not only an affirmative action, it is also a general education program and a new admission way to the undergraduate courses. Continuous evaluation represents innovation in conceptual and methodological terms, in the public policy area, as it proposes a process based on a policy. The analysis of the general education program provides two main contributions: a) the understanding of how to set up a continuous evaluation system; b) the management of the system. This highlights the continuous generation of subsidies for decision-making as well as the challenges that are being faced, which guarantee that the integration between evaluation and decision-making will continue to occur. El objetivo de este artículo es discutir el concepto de evaluación continuada a partir de   la experiencia evaluativa de un programa de educación superior de una universidad pública, que es a la vez una acción afirmativa, un curso de educación general y una nueva forma de acceso a los cursos de graduación. La evaluación continuada representa una innovación en términos conceptuales y metodológicos en el área de políticas públicas al proponer un proceso que acompaña toda la existencia de una política. El análisis de la evaluación del programa de educación general contribuye con aportes de dos naturalezas distintas: a) la comprensión de cómo construir un sistema de evaluación continuada; b) la ejecución de tal sistema, que pone de manifiesto tanto la generación de insumos de forma continua para la toma de decisiones, como los desafíos que se enfrentan para que dicha integración entre evaluación y toma de decisiones siga ocurriendo.O objetivo deste artigo é discutir o conceito de avaliação continuada a partir da experiência avaliativa de um programa de educação superior de uma universidade pública, que é ao mesmo tempo uma ação afirmativa, um curso de educação geral e uma nova forma de acesso aos cursos de graduação. Avaliação continuada representa uma inovação em termos conceituais e metodológicos na área de políticas públicas ao propor um processo que acompanha toda a existência de uma política. A análise da avaliação do programa de educação geral traz contribuições de duas naturezas: a) a compreensão de como construir um sistema de avaliação continuada; b) a operacionalização de tal sistema, evidenciando tanto a geração de insumos de forma contínua para a tomada de decisões quanto os desafios que vêm sendo enfrentados para que essa integração entre avaliação e tomada de decisões continue ocorrendo.Fundação Carlos Chagas2019-05-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/573910.18222/eae.v30i73.5739Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 73 (2019): jan./abr. 2019; 170-200Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 Núm. 73 (2019): jan./abr. 2019; 170-200Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 73 (2019): jan./abr. 2019; 170-200Estudos em Avaliação Educacional; V. 30 N. 73 (2019): jan./abr. 2019; 170-200Estudos em Avaliação Educacional; v. 30 n. 73 (2019): jan./abr. 2019; 170-2001984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5739/3750Copyright (c) 2019 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCarneiro, Ana MariaBin, Adriana2024-01-19T17:34:25Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/5739Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2024-01-19T17:34:25Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false
dc.title.none.fl_str_mv Continuous evaluation of higher education programs
Evaluación continuada de programas de educación superior
Avaliação continuada de programas de educação superior
title Continuous evaluation of higher education programs
spellingShingle Continuous evaluation of higher education programs
Carneiro, Ana Maria
Program Evaluation
Higher Education
Public Policies
Evaluation of Educational Innovation
Evaluación de Programas
Educación Superior
Políticas Públicas
Evaluación De Innovaciones Educativas
avaliação de impacto
programa de ensino superior
políticas públicas
avaliação de inovações educacionais
title_short Continuous evaluation of higher education programs
title_full Continuous evaluation of higher education programs
title_fullStr Continuous evaluation of higher education programs
title_full_unstemmed Continuous evaluation of higher education programs
title_sort Continuous evaluation of higher education programs
author Carneiro, Ana Maria
author_facet Carneiro, Ana Maria
Bin, Adriana
author_role author
author2 Bin, Adriana
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Carneiro, Ana Maria
Bin, Adriana
dc.subject.por.fl_str_mv Program Evaluation
Higher Education
Public Policies
Evaluation of Educational Innovation
Evaluación de Programas
Educación Superior
Políticas Públicas
Evaluación De Innovaciones Educativas
avaliação de impacto
programa de ensino superior
políticas públicas
avaliação de inovações educacionais
topic Program Evaluation
Higher Education
Public Policies
Evaluation of Educational Innovation
Evaluación de Programas
Educación Superior
Políticas Públicas
Evaluación De Innovaciones Educativas
avaliação de impacto
programa de ensino superior
políticas públicas
avaliação de inovações educacionais
description This paper discusses the concept of continuous evaluation, based on the evaluation experience of a higher education program from a public university. The program is not only an affirmative action, it is also a general education program and a new admission way to the undergraduate courses. Continuous evaluation represents innovation in conceptual and methodological terms, in the public policy area, as it proposes a process based on a policy. The analysis of the general education program provides two main contributions: a) the understanding of how to set up a continuous evaluation system; b) the management of the system. This highlights the continuous generation of subsidies for decision-making as well as the challenges that are being faced, which guarantee that the integration between evaluation and decision-making will continue to occur. 
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-05-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5739
10.18222/eae.v30i73.5739
url https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5739
identifier_str_mv 10.18222/eae.v30i73.5739
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/5739/3750
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Estudos em Avaliação Educacional
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
publisher.none.fl_str_mv Fundação Carlos Chagas
dc.source.none.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 73 (2019): jan./abr. 2019; 170-200
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 Núm. 73 (2019): jan./abr. 2019; 170-200
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 30 No. 73 (2019): jan./abr. 2019; 170-200
Estudos em Avaliação Educacional; V. 30 N. 73 (2019): jan./abr. 2019; 170-200
Estudos em Avaliação Educacional; v. 30 n. 73 (2019): jan./abr. 2019; 170-200
1984-932X
0103-6831
reponame:Estudos em Avaliação Educacional
instname:Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron:FCC
instname_str Fundação Carlos Chagas (FCC)
instacron_str FCC
institution FCC
reponame_str Estudos em Avaliação Educacional
collection Estudos em Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)
repository.mail.fl_str_mv eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br
_version_ 1795332422953336832