Assessment in times of emergency remote teaching
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8961 |
Resumo: | Emergency remote teaching has led schools to search for other assessment possibilities with regard to monitoring the teaching and learning processes. In order to understand how formative assessment processes have occurred in this period, five basic education teachers were interviewed. The data of this qualitative study, with a descriptive objective, were generated through narratives. The reports show uncertainties, and some paths outlined for assessment. We conclude that some technologies, when available, aid in assessing the teaching and learning processes. However, for the situations in which these technologies are not a possibility for all the students, teachers have turned to different strategies to propose learning activities. |
id |
FCC-2_c94abe64126e9d69dec69bd8898b406e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8961 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Assessment in times of emergency remote teachingEvaluación en tiempos de emergencia de la enseñanza a distanciaAvaliação em tempos de ensino remoto emergencialProcesso de Ensino e de AprendizagemAvaliação FormativaMediação PedagógicaTecnologia EducacionalTeaching and Learning ProcessFormative AssessmentPedagogical MediationEducational TechnologyProceso de Enseñanza y AprendizajeEvaluación FormativaMediación PedagógicaTecnología EducativaEmergency remote teaching has led schools to search for other assessment possibilities with regard to monitoring the teaching and learning processes. In order to understand how formative assessment processes have occurred in this period, five basic education teachers were interviewed. The data of this qualitative study, with a descriptive objective, were generated through narratives. The reports show uncertainties, and some paths outlined for assessment. We conclude that some technologies, when available, aid in assessing the teaching and learning processes. However, for the situations in which these technologies are not a possibility for all the students, teachers have turned to different strategies to propose learning activities.La enseñanza remota de emergencia llevó a la escuela a buscar otras posibilidades de evaluación mientras monitoreaba los procesos de enseñanza y aprendizaje. Con el fin de entender cómo se han producido los procesos de evaluación formativa durante este periodo, se entrevistó a cinco docentes de la educación básica. Este trabajo cualitativo, con objetivo descriptivo, tuvo los datos generados a través de narrativas. Los informes muestran incertidumbres y algunos caminos diseñados para evaluar. Se concluye que algunas tecnologías, cuando están disponibles, ayudan en la evaluación de los procesos de enseñanza y aprendizaje. Sin embargo, para las realidades en las que estas tecnologías no son una posibilidad para la integralidad de los estudiantes, los docentes han recurrido a diferentes estrategias para proponer actividades de aprendizaje.O ensino remoto emergencial levou a escola a buscar outras possibilidades de avaliação enquanto acompanhamento dos processos de ensino e aprendizagem. Com o intuito de compreender como os processos avaliativos formativos têm ocorrido nesse período, cinco professores da educação básica foram entrevistados. Este trabalho qualitativo, com objetivo descritivo, teve os dados gerados por meio de narrativas. Os relatos demonstram incertezas e alguns caminhos delineados para avaliar. Conclui-se que algumas tecnologias, quando disponíveis, auxiliam na avaliação dos processos de ensino e aprendizagem. Contudo, para as realidades em que essas tecnologias não são uma possibilidade à integralidade dos estudantes, os professores têm recorrido a diferentes estratégias para propor atividades de aprendizagem.Fundação Carlos Chagas2022-05-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/896110.18222/eae.v33.8961Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08961Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08961Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08961Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08961Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e089611984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8961/4397Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMolon, Jaqueline Motter Ludovico, Francieli da Silva Campelo Costa Barcellos, PatríciaRoberto Kieling Franco, Sérgio2023-10-06T20:00:42Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8961Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2023-10-06T20:00:42Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Assessment in times of emergency remote teaching Evaluación en tiempos de emergencia de la enseñanza a distancia Avaliação em tempos de ensino remoto emergencial |
title |
Assessment in times of emergency remote teaching |
spellingShingle |
Assessment in times of emergency remote teaching Molon, Jaqueline Processo de Ensino e de Aprendizagem Avaliação Formativa Mediação Pedagógica Tecnologia Educacional Teaching and Learning Process Formative Assessment Pedagogical Mediation Educational Technology Proceso de Enseñanza y Aprendizaje Evaluación Formativa Mediación Pedagógica Tecnología Educativa |
title_short |
Assessment in times of emergency remote teaching |
title_full |
Assessment in times of emergency remote teaching |
title_fullStr |
Assessment in times of emergency remote teaching |
title_full_unstemmed |
Assessment in times of emergency remote teaching |
title_sort |
Assessment in times of emergency remote teaching |
author |
Molon, Jaqueline |
author_facet |
Molon, Jaqueline Motter Ludovico, Francieli da Silva Campelo Costa Barcellos, Patrícia Roberto Kieling Franco, Sérgio |
author_role |
author |
author2 |
Motter Ludovico, Francieli da Silva Campelo Costa Barcellos, Patrícia Roberto Kieling Franco, Sérgio |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Molon, Jaqueline Motter Ludovico, Francieli da Silva Campelo Costa Barcellos, Patrícia Roberto Kieling Franco, Sérgio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Processo de Ensino e de Aprendizagem Avaliação Formativa Mediação Pedagógica Tecnologia Educacional Teaching and Learning Process Formative Assessment Pedagogical Mediation Educational Technology Proceso de Enseñanza y Aprendizaje Evaluación Formativa Mediación Pedagógica Tecnología Educativa |
topic |
Processo de Ensino e de Aprendizagem Avaliação Formativa Mediação Pedagógica Tecnologia Educacional Teaching and Learning Process Formative Assessment Pedagogical Mediation Educational Technology Proceso de Enseñanza y Aprendizaje Evaluación Formativa Mediación Pedagógica Tecnología Educativa |
description |
Emergency remote teaching has led schools to search for other assessment possibilities with regard to monitoring the teaching and learning processes. In order to understand how formative assessment processes have occurred in this period, five basic education teachers were interviewed. The data of this qualitative study, with a descriptive objective, were generated through narratives. The reports show uncertainties, and some paths outlined for assessment. We conclude that some technologies, when available, aid in assessing the teaching and learning processes. However, for the situations in which these technologies are not a possibility for all the students, teachers have turned to different strategies to propose learning activities. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8961 10.18222/eae.v33.8961 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8961 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v33.8961 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8961/4397 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08961 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08961 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08961 Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08961 Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e08961 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423522713600 |