Indiscipline in PISA: between intra- and extra-school factors
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4590 |
Resumo: | This study aims to analyze the phenomenon of school discipline using data from the PISA 2012; to apply a multilevel linear regression model considering the disciplinary climate as the dependent variable and to identify explanatory intra and extra-school factors associated with discipline. The most significant contribution of this paper is to point out that the discipline issue seems to be more dependent on intra than extra school factors. Classical variables such as socioeconomic status, type of school and gender had no influence on discipline, presupposing the idea that the phenomenon is directly associated to students’ social background. The proportion of repeat students in school proved to be the factor of greatest impact on discipline. |
id |
FCC-2_cfe2e5281b4ed03bb666abc0af9338a7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/4590 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Indiscipline in PISA: between intra- and extra-school factorsIndisciplina en el PISA: entre lo intra y lo extraescolarIndisciplina no PISA: entre o intra e o extraescolarSchool IndisciplineProgramme for International Student AssessmentMultilevel Linear RegressionStudent Behavior.Indisciplina EscolarPrograma Internacional de Evaluación de AlumnosRegresión Lineal MultinivelComportamiento del Alumno.Indisciplina EscolarPISARegressão Linear MultinívelComportamento do Aluno.Indisciplina EscolarThis study aims to analyze the phenomenon of school discipline using data from the PISA 2012; to apply a multilevel linear regression model considering the disciplinary climate as the dependent variable and to identify explanatory intra and extra-school factors associated with discipline. The most significant contribution of this paper is to point out that the discipline issue seems to be more dependent on intra than extra school factors. Classical variables such as socioeconomic status, type of school and gender had no influence on discipline, presupposing the idea that the phenomenon is directly associated to students’ social background. The proportion of repeat students in school proved to be the factor of greatest impact on discipline.Son los siguientes los objetivos de este trabajo: analizar el fenómeno de la indisciplina escolar por medio de los datos del PISA 2012; aplicar un modelo de regresión lineal multinivel con el clima disciplinar como variable dependiente; e identificar factores explicativos intra y extraescolares asociados a la indisciplina. La contribución más significativa de este trabajo es la de señalar que la indisciplina parece ser más dependiente de factores intra que extraescolares. Variables clásicas como el nivel socioeconómico, el tipo de escuela y el género no presentaron poder explicativo sobre la indisciplina, lo que proyecta la tesis de que el fenómeno se asociaría directamente al origen social de los estudiantes. La proporción de repetidores de la escuela se mostró el factor de mayor impacto en la indisciplina.São objetivos deste trabalho: analisar o fenômeno da indisciplina escolar por meio dos dados do PISA 2012; aplicar um modelo de regressão linear multinível tendo o clima disciplinar como variável dependente; e identificar fatores explicativos intra e extraescolares associados à indisciplina. A contribuição mais significativa deste trabalho é apontar que a indisciplina parece ser mais dependente de fatores intra do que extraescolares. Variáveis clássicas como nível socioeconômico, tipo de escola e gênero não apresentaram poder explicativo sobre a indisciplina, o que tenciona a tese de que o fenômeno se associaria diretamente à origem social dos estudantes. A proporção de repetentes da escola se mostrou o fator de maior impacto na indisciplina.Fundação Carlos Chagas2021-05-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/459010.18222/eae.v28i68.4590Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 68 (2017): maio/ago. 2017; 382-416Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 Núm. 68 (2017): maio/ago. 2017; 382-416Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 68 (2017): maio/ago. 2017; 382-416Estudos em Avaliação Educacional; V. 28 N. 68 (2017): maio/ago. 2017; 382-416Estudos em Avaliação Educacional; v. 28 n. 68 (2017): maio/ago. 2017; 382-4161984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporenghttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4590/3394https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4590/3395Copyright (c) 2017 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Luciano Campos daMatos, Daniel Abud Seabra2021-05-21T14:17:22Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/4590Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2021-05-21T14:17:22Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Indiscipline in PISA: between intra- and extra-school factors Indisciplina en el PISA: entre lo intra y lo extraescolar Indisciplina no PISA: entre o intra e o extraescolar |
title |
Indiscipline in PISA: between intra- and extra-school factors |
spellingShingle |
Indiscipline in PISA: between intra- and extra-school factors Silva, Luciano Campos da School Indiscipline Programme for International Student Assessment Multilevel Linear Regression Student Behavior. Indisciplina Escolar Programa Internacional de Evaluación de Alumnos Regresión Lineal Multinivel Comportamiento del Alumno. Indisciplina Escolar PISA Regressão Linear Multinível Comportamento do Aluno. Indisciplina Escolar |
title_short |
Indiscipline in PISA: between intra- and extra-school factors |
title_full |
Indiscipline in PISA: between intra- and extra-school factors |
title_fullStr |
Indiscipline in PISA: between intra- and extra-school factors |
title_full_unstemmed |
Indiscipline in PISA: between intra- and extra-school factors |
title_sort |
Indiscipline in PISA: between intra- and extra-school factors |
author |
Silva, Luciano Campos da |
author_facet |
Silva, Luciano Campos da Matos, Daniel Abud Seabra |
author_role |
author |
author2 |
Matos, Daniel Abud Seabra |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Luciano Campos da Matos, Daniel Abud Seabra |
dc.subject.por.fl_str_mv |
School Indiscipline Programme for International Student Assessment Multilevel Linear Regression Student Behavior. Indisciplina Escolar Programa Internacional de Evaluación de Alumnos Regresión Lineal Multinivel Comportamiento del Alumno. Indisciplina Escolar PISA Regressão Linear Multinível Comportamento do Aluno. Indisciplina Escolar |
topic |
School Indiscipline Programme for International Student Assessment Multilevel Linear Regression Student Behavior. Indisciplina Escolar Programa Internacional de Evaluación de Alumnos Regresión Lineal Multinivel Comportamiento del Alumno. Indisciplina Escolar PISA Regressão Linear Multinível Comportamento do Aluno. Indisciplina Escolar |
description |
This study aims to analyze the phenomenon of school discipline using data from the PISA 2012; to apply a multilevel linear regression model considering the disciplinary climate as the dependent variable and to identify explanatory intra and extra-school factors associated with discipline. The most significant contribution of this paper is to point out that the discipline issue seems to be more dependent on intra than extra school factors. Classical variables such as socioeconomic status, type of school and gender had no influence on discipline, presupposing the idea that the phenomenon is directly associated to students’ social background. The proportion of repeat students in school proved to be the factor of greatest impact on discipline. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-05-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4590 10.18222/eae.v28i68.4590 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4590 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v28i68.4590 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4590/3394 https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/4590/3395 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 68 (2017): maio/ago. 2017; 382-416 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 Núm. 68 (2017): maio/ago. 2017; 382-416 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 28 No. 68 (2017): maio/ago. 2017; 382-416 Estudos em Avaliação Educacional; V. 28 N. 68 (2017): maio/ago. 2017; 382-416 Estudos em Avaliação Educacional; v. 28 n. 68 (2017): maio/ago. 2017; 382-416 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332422539149312 |