Class council: which collegiate is this?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/2931 |
Resumo: | The class Council is one of the collegiate associations. In order to understand how this association is approached in students’ surveys carried out within the stricto sensu graduate programs, this paper analyzed study briefs in Capes Thesis Library. The results indicate that, from 2002 to 2011, ten studies focused on this assessment as the central object of investigation and 57 made reference to it, considering it one of the places of data collection or highlighting it in its concepts and conclusions. The analysis of the abstracts of the 67 studies demonstrates the centrality of students’ assessment in this association as well as its proximity to democratic management. It also shows the fragmentation of other issues investigated by this Council, indicating there was a process of expansion of its practice and its perception by others. |
id |
FCC-2_e99cdaf91296df59a4761296e047ef74 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/2931 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Class council: which collegiate is this?Consejo de clase: ¿qué colegiado es este?Conselho de classe: que colegiado é esse?Class CouncilEducation AssessmentDemocratic ManagementBibliographic Survey.Consejo de ClaseEvaluación de la EducaciónGestión DemocráticaRelevamiento Bibliográfico.Conselho de ClasseAvaliação da EducaçãoGestão DemocráticaLevantamento Bibliográfico.Conselho de ClasseThe class Council is one of the collegiate associations. In order to understand how this association is approached in students’ surveys carried out within the stricto sensu graduate programs, this paper analyzed study briefs in Capes Thesis Library. The results indicate that, from 2002 to 2011, ten studies focused on this assessment as the central object of investigation and 57 made reference to it, considering it one of the places of data collection or highlighting it in its concepts and conclusions. The analysis of the abstracts of the 67 studies demonstrates the centrality of students’ assessment in this association as well as its proximity to democratic management. It also shows the fragmentation of other issues investigated by this Council, indicating there was a process of expansion of its practice and its perception by others.El Consejo de clase es una de las instancias colegiadas de la escuela. A fin de aprehender la forma en la que esa instancia es abordada en las investigaciones discentes realizadas en el ámbito de los programas de postgrado stricto sensu, este estudio analizó resúmenes de investigaciones presentes en el Banco de Tesis de Capes. Los resultados indican que, en la década del 2002 al 2011, diez investigaciones lo tomaron como objeto central de investigación y 57 hicieron referencia a él, considerándolo como uno de los espacios de recogida de datos o destacándolo en sus conceptos y conclusiones. El análisis de los resúmenes de las 67 investigaciones demuestra la centralidad de la evaluación discente en este colegiado, así como la proximidad entre él y la gestión democrática. Señala asimismo la pulverización de otras problemáticas investigadas en dicho Consejo, indicando que hubo un proceso de ampliación de su práctica y la percepción que de él se tiene.O Conselho de Classe é uma das instâncias colegiadas da escola. A fim de apreender a forma como essa instância é abordada nas pesquisas discentes realizadas no âmbito dos programas de pós-graduação stricto sensu, este estudo analisou resumos de pesquisas presentes no Banco de Teses da Capes. Os resultados indicam que, na década de 2002 a 2011, dez pesquisas o tomaram como objeto central de investigação e 57 fizeram referência a ele, considerando-o um dos espaços de coleta de dados ou o destacando em seus conceitos e suas conclusões. A análise dos resumos das 67 pesquisas demonstra a centralidade da avaliação discente nesse colegiado, bem como a proximidade entre ele e a gestão democrática. Aponta também a pulverização de outras problemáticas investigadas nesse Conselho, indicando que houve um processo de ampliação de sua prática e da percepção que se tem dele.Fundação Carlos Chagas2015-10-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/293110.18222/eae266202931Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 26 No. 62: maio/ago.2015; 480-518Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 26 Núm. 62: maio/ago.2015; 480-518Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 26 No. 62: maio/ago.2015; 480-518Estudos em Avaliação Educacional; V. 26 N. 62: maio/ago.2015; 480-518Estudos em Avaliação Educacional; v. 26 n. 62: maio/ago.2015; 480-5181984-932X0103-683110.18222/eae.v26i62reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/2931/3070Copyright (c) 2015 Estudos em Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessPapi, Silmara de Oliveira Gomes2023-10-06T21:23:34Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/2931Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2023-10-06T21:23:34Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Class council: which collegiate is this? Consejo de clase: ¿qué colegiado es este? Conselho de classe: que colegiado é esse? |
title |
Class council: which collegiate is this? |
spellingShingle |
Class council: which collegiate is this? Papi, Silmara de Oliveira Gomes Class Council Education Assessment Democratic Management Bibliographic Survey. Consejo de Clase Evaluación de la Educación Gestión Democrática Relevamiento Bibliográfico. Conselho de Classe Avaliação da Educação Gestão Democrática Levantamento Bibliográfico. Conselho de Classe |
title_short |
Class council: which collegiate is this? |
title_full |
Class council: which collegiate is this? |
title_fullStr |
Class council: which collegiate is this? |
title_full_unstemmed |
Class council: which collegiate is this? |
title_sort |
Class council: which collegiate is this? |
author |
Papi, Silmara de Oliveira Gomes |
author_facet |
Papi, Silmara de Oliveira Gomes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Papi, Silmara de Oliveira Gomes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Class Council Education Assessment Democratic Management Bibliographic Survey. Consejo de Clase Evaluación de la Educación Gestión Democrática Relevamiento Bibliográfico. Conselho de Classe Avaliação da Educação Gestão Democrática Levantamento Bibliográfico. Conselho de Classe |
topic |
Class Council Education Assessment Democratic Management Bibliographic Survey. Consejo de Clase Evaluación de la Educación Gestión Democrática Relevamiento Bibliográfico. Conselho de Classe Avaliação da Educação Gestão Democrática Levantamento Bibliográfico. Conselho de Classe |
description |
The class Council is one of the collegiate associations. In order to understand how this association is approached in students’ surveys carried out within the stricto sensu graduate programs, this paper analyzed study briefs in Capes Thesis Library. The results indicate that, from 2002 to 2011, ten studies focused on this assessment as the central object of investigation and 57 made reference to it, considering it one of the places of data collection or highlighting it in its concepts and conclusions. The analysis of the abstracts of the 67 studies demonstrates the centrality of students’ assessment in this association as well as its proximity to democratic management. It also shows the fragmentation of other issues investigated by this Council, indicating there was a process of expansion of its practice and its perception by others. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-10-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/2931 10.18222/eae266202931 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/2931 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae266202931 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/2931/3070 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Estudos em Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Estudos em Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 26 No. 62: maio/ago.2015; 480-518 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 26 Núm. 62: maio/ago.2015; 480-518 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 26 No. 62: maio/ago.2015; 480-518 Estudos em Avaliação Educacional; V. 26 N. 62: maio/ago.2015; 480-518 Estudos em Avaliação Educacional; v. 26 n. 62: maio/ago.2015; 480-518 1984-932X 0103-6831 10.18222/eae.v26i62 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332421960335360 |