The Target Cost in New Product Development: a case study in the canned fish industry

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cardoso, Rodrigo dos Santos
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Beuren, Ilse Maria
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
Texto Completo: https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/65
Resumo: The present work has the objective of demonstrating the use of target cost methodology in a canned fish industry in the launching of new liquid topping, which is a new product in the field.  An exploratory research was made by a case study with qualitative approach. At first the concept of the target cost methodology was provided, the value engineering. Then the implementation of such methodology was demonstrated in a product development case study in a canned fish industry. The results of the research evidenced the viability of the use of the target cost methodology in the product field, in order to attempt to the market exigencies.Key-words: Target cost. New products development. Canned fish.
id FECAP-3_7eab7869688ca57bd9395b8a7d698208
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/65
network_acronym_str FECAP-3
network_name_str Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
repository_id_str
spelling The Target Cost in New Product Development: a case study in the canned fish industryEl Costo Meta en el Desarrollo de Nuevos Productos: un caso en industria de conserva de pescadoO Custo Meta no Desenvolvimento de Novos Produtos: um caso em indústria de Conserva de PescadoTarget cost. New products development. Canned fish.Costo meta. Desarrollo de nuevos productos. Conservas8 de pescado.Custo meta. Desenvolvimento de novos produtos. Conserva de pescado.The present work has the objective of demonstrating the use of target cost methodology in a canned fish industry in the launching of new liquid topping, which is a new product in the field.  An exploratory research was made by a case study with qualitative approach. At first the concept of the target cost methodology was provided, the value engineering. Then the implementation of such methodology was demonstrated in a product development case study in a canned fish industry. The results of the research evidenced the viability of the use of the target cost methodology in the product field, in order to attempt to the market exigencies.Key-words: Target cost. New products development. Canned fish.El artículo tiene por finalidad demostrar el uso de la metodología del costo meta en una industria de conservas de pescado cuando se realizó el lanzamiento de un nuevo líquido de cobertura, que en este ramo se considera un producto nuevo. Para esto se realizó una investigación exploratoria, por medio del análisis de un caso, con planteamiento predominantemente cualitativo. Inicialmente se buscó propiciar la conceptuación de la metodología del costo meta y su principal instrumento,  la ingeniería de valor. En seguida, se demuestra la aplicación de esta metodología en un caso de desarrollo de nuevo producto en una industria de conservas de pescado. Los resultados de la investigación evidencian la viabilidad del uso de la metodología del costo meta en este segmento de producto, con el propósito de atender las exigencias del mercado consumidor.Palabras clave: Costo meta. Desarrollo de nuevos productos. Conservas8 de pescado.O artigo tem como objetivo demonstrar a utilização da metodologia do custo meta em uma indústria de conserva de pescado quando do lançamento de um novo líquido de cobertura, que se caracteriza neste ramo como um novo produto. Assim, realizou-se uma pesquisa exploratória, por meio da análise de um caso, com abordagem predominantemente qualitativa. Procurou-se inicialmente propiciar a conceituação da metodologia do custo meta ou alvo e sua principal ferramenta, a engenharia de valor. Em seguida, demonstra-se a aplicação desta metodologia em um caso de desenvolvimento de novo produto em uma indústria de conserva de pescado. Os resultados da pesquisa evidenciam a viabilidade da utilização da metodologia do custo meta neste seguimento de produto, com vistas ao atendimento das exigências do mercado consumidor. Palavras-chave: Custo meta. Desenvolvimento de novos produtos. Conserva de pescado.FECAP2007-07-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/6510.7819/rbgn.v8i22.65Review of Business Management; Vol. 8 No. 22 (2006); 13-22RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 8 Núm. 22 (2006); 13-22RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 8 n. 22 (2006); 13-221983-08071806-4892reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)instacron:FECAPporengspahttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/65/59https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/65/244https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/65/245Copyright (c) 2014 Review of Business Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessCardoso, Rodrigo dos SantosBeuren, Ilse Maria2008-12-10T15:07:01Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/65Revistahttp://rbgn.fecap.br/RBGN/indexhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/oai||jmauricio@fecap.br1983-08071806-4892opendoar:2008-12-10T15:07:01Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)false
dc.title.none.fl_str_mv The Target Cost in New Product Development: a case study in the canned fish industry
El Costo Meta en el Desarrollo de Nuevos Productos: un caso en industria de conserva de pescado
O Custo Meta no Desenvolvimento de Novos Produtos: um caso em indústria de Conserva de Pescado
title The Target Cost in New Product Development: a case study in the canned fish industry
spellingShingle The Target Cost in New Product Development: a case study in the canned fish industry
Cardoso, Rodrigo dos Santos
Target cost. New products development. Canned fish.
Costo meta. Desarrollo de nuevos productos. Conservas8 de pescado.
Custo meta. Desenvolvimento de novos produtos. Conserva de pescado.
title_short The Target Cost in New Product Development: a case study in the canned fish industry
title_full The Target Cost in New Product Development: a case study in the canned fish industry
title_fullStr The Target Cost in New Product Development: a case study in the canned fish industry
title_full_unstemmed The Target Cost in New Product Development: a case study in the canned fish industry
title_sort The Target Cost in New Product Development: a case study in the canned fish industry
author Cardoso, Rodrigo dos Santos
author_facet Cardoso, Rodrigo dos Santos
Beuren, Ilse Maria
author_role author
author2 Beuren, Ilse Maria
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cardoso, Rodrigo dos Santos
Beuren, Ilse Maria
dc.subject.por.fl_str_mv Target cost. New products development. Canned fish.
Costo meta. Desarrollo de nuevos productos. Conservas8 de pescado.
Custo meta. Desenvolvimento de novos produtos. Conserva de pescado.
topic Target cost. New products development. Canned fish.
Costo meta. Desarrollo de nuevos productos. Conservas8 de pescado.
Custo meta. Desenvolvimento de novos produtos. Conserva de pescado.
description The present work has the objective of demonstrating the use of target cost methodology in a canned fish industry in the launching of new liquid topping, which is a new product in the field.  An exploratory research was made by a case study with qualitative approach. At first the concept of the target cost methodology was provided, the value engineering. Then the implementation of such methodology was demonstrated in a product development case study in a canned fish industry. The results of the research evidenced the viability of the use of the target cost methodology in the product field, in order to attempt to the market exigencies.Key-words: Target cost. New products development. Canned fish.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-07-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/65
10.7819/rbgn.v8i22.65
url https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/65
identifier_str_mv 10.7819/rbgn.v8i22.65
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/65/59
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/65/244
https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/65/245
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Review of Business Management
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Review of Business Management
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv FECAP
publisher.none.fl_str_mv FECAP
dc.source.none.fl_str_mv Review of Business Management; Vol. 8 No. 22 (2006); 13-22
RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 8 Núm. 22 (2006); 13-22
RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 8 n. 22 (2006); 13-22
1983-0807
1806-4892
reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
instacron:FECAP
instname_str Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
instacron_str FECAP
institution FECAP
reponame_str Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
collection Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)
repository.mail.fl_str_mv ||jmauricio@fecap.br
_version_ 1798942366605770752