The Target Cost in New Product Development: a case study in the canned fish industry
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) |
Texto Completo: | https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/65 |
Resumo: | The present work has the objective of demonstrating the use of target cost methodology in a canned fish industry in the launching of new liquid topping, which is a new product in the field. An exploratory research was made by a case study with qualitative approach. At first the concept of the target cost methodology was provided, the value engineering. Then the implementation of such methodology was demonstrated in a product development case study in a canned fish industry. The results of the research evidenced the viability of the use of the target cost methodology in the product field, in order to attempt to the market exigencies.Key-words: Target cost. New products development. Canned fish. |
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The Target Cost in New Product Development: a case study in the canned fish industryEl Costo Meta en el Desarrollo de Nuevos Productos: un caso en industria de conserva de pescadoO Custo Meta no Desenvolvimento de Novos Produtos: um caso em indústria de Conserva de PescadoTarget cost. New products development. Canned fish.Costo meta. Desarrollo de nuevos productos. Conservas8 de pescado.Custo meta. Desenvolvimento de novos produtos. Conserva de pescado.The present work has the objective of demonstrating the use of target cost methodology in a canned fish industry in the launching of new liquid topping, which is a new product in the field. An exploratory research was made by a case study with qualitative approach. At first the concept of the target cost methodology was provided, the value engineering. Then the implementation of such methodology was demonstrated in a product development case study in a canned fish industry. The results of the research evidenced the viability of the use of the target cost methodology in the product field, in order to attempt to the market exigencies.Key-words: Target cost. New products development. Canned fish.El artículo tiene por finalidad demostrar el uso de la metodología del costo meta en una industria de conservas de pescado cuando se realizó el lanzamiento de un nuevo líquido de cobertura, que en este ramo se considera un producto nuevo. Para esto se realizó una investigación exploratoria, por medio del análisis de un caso, con planteamiento predominantemente cualitativo. Inicialmente se buscó propiciar la conceptuación de la metodología del costo meta y su principal instrumento, la ingeniería de valor. En seguida, se demuestra la aplicación de esta metodología en un caso de desarrollo de nuevo producto en una industria de conservas de pescado. Los resultados de la investigación evidencian la viabilidad del uso de la metodología del costo meta en este segmento de producto, con el propósito de atender las exigencias del mercado consumidor.Palabras clave: Costo meta. Desarrollo de nuevos productos. Conservas8 de pescado.O artigo tem como objetivo demonstrar a utilização da metodologia do custo meta em uma indústria de conserva de pescado quando do lançamento de um novo líquido de cobertura, que se caracteriza neste ramo como um novo produto. Assim, realizou-se uma pesquisa exploratória, por meio da análise de um caso, com abordagem predominantemente qualitativa. Procurou-se inicialmente propiciar a conceituação da metodologia do custo meta ou alvo e sua principal ferramenta, a engenharia de valor. Em seguida, demonstra-se a aplicação desta metodologia em um caso de desenvolvimento de novo produto em uma indústria de conserva de pescado. Os resultados da pesquisa evidenciam a viabilidade da utilização da metodologia do custo meta neste seguimento de produto, com vistas ao atendimento das exigências do mercado consumidor. Palavras-chave: Custo meta. Desenvolvimento de novos produtos. Conserva de pescado.FECAP2007-07-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/6510.7819/rbgn.v8i22.65Review of Business Management; Vol. 8 No. 22 (2006); 13-22RBGN Revista Brasileira de Gestão de Negócios; Vol. 8 Núm. 22 (2006); 13-22RBGN - Revista Brasileira de Gestão de Negócios; v. 8 n. 22 (2006); 13-221983-08071806-4892reponame:Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online)instname:Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)instacron:FECAPporengspahttps://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/65/59https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/65/244https://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/65/245Copyright (c) 2014 Review of Business Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessCardoso, Rodrigo dos SantosBeuren, Ilse Maria2008-12-10T15:07:01Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/65Revistahttp://rbgn.fecap.br/RBGN/indexhttps://rbgn.fecap.br/RBGN/oai||jmauricio@fecap.br1983-08071806-4892opendoar:2024-03-06T13:03:17.226139Revista Brasileira de Gestão de Negócios (Online) - Fundação Escola de Comércio Álvares Penteado (FECAP)true |
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