Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/23551 |
Resumo: | In this paper, we seek to clarify how intermunicipal consortia distribute benefits and costs among their members, a relevant point to structure the willingness to cooperation between partners. Under the case study in three government areas, we identify two patterns of the systems for sharing costs and benefits. In the first, the division agreement is restricted to routine expenses of the consortium, while additional agreements with each member ensure contributions, ex post, according to the proportion of benefits enjoyed. In the second, the division agreement itself includes criteria that allow equalizing, ex ante, such contributions and benefits. In the end, we consider restrictions on functions performed by consortia in public policies, due to the reasoning by which each member pays for what it consumes. |
id |
FGV-4_4de9605fd30dbf6fb945ac034a5a01a5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/23551 |
network_acronym_str |
FGV-4 |
network_name_str |
Revista de Administração Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefitsCooperación intergubernamental, consorcios públicos y sistemas de distribución de los costos y beneficiosCooperação intergovernamental, consórcios públicos e sistemas de distribuição de custos e benefíciosintergovernmental relationcooperationpublic consortiumdistributive problem.relación intergubernamentalcooperaciónconsorcio públicoproblema distributivo.relação intergovernamentalcooperaçãoconsórcio públicoproblema distributivo In this paper, we seek to clarify how intermunicipal consortia distribute benefits and costs among their members, a relevant point to structure the willingness to cooperation between partners. Under the case study in three government areas, we identify two patterns of the systems for sharing costs and benefits. In the first, the division agreement is restricted to routine expenses of the consortium, while additional agreements with each member ensure contributions, ex post, according to the proportion of benefits enjoyed. In the second, the division agreement itself includes criteria that allow equalizing, ex ante, such contributions and benefits. In the end, we consider restrictions on functions performed by consortia in public policies, due to the reasoning by which each member pays for what it consumes. En este trabajo se explica cómo consorcios intermunicipales distribuyen beneficios y costos entre los miembros, cuestión de relieve para estructurar la disposición a la cooperación entre los socios. Según estudio de situaciones en tres áreas gobernamentales, se identificaron dos normas para los sistemas de reparto de costes y beneficios. En una primera, el contrato de división se restringe a los gastos de rutina del consorcio mientras contratos complementares con cada asociado garantizan que cada uno contribuya, ex post, con los beneficios disfrutados. En la segunda, el propio contrato de división adopta criterios que permiten igualar, ex ante, tales contribuciones y beneficios. Al final tenemos en cuenta las restricciones a las funciones realizadas por los consorcios en la política pública debido a la lógica por la cual cada miembro paga por lo que consume. Neste trabalho, buscamos esclarecer como consórcios intermunicipais distribuem benefícios e custos entre seus associados, ponto relevante para estruturar a disposição à cooperação entre parceiros. Sob o estudo de casos em três áreas governamentais, identificamos dois padrões dos sistemas de compartilhamento de custos e benefícios. No primeiro, o contrato de rateio é restrito a despesas rotineiras do consórcio, enquanto contratos complementares com cada associado garantem contribuições, ex post, na proporção dos benefícios usufruídos. No segundo, o próprio contrato de rateio inclui critérios que permitem equalizar, ex ante, tais contribuições e benefícios. Ao final, consideramos restrições sobre funções desempenhadas pelos consórcios em políticas públicas, em decorrência da lógica pela qual cada associado paga pelo que consome. Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2014-05-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/23551Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 48 No. 3 (2014); 695 a 720Revista de Administração Pública; Vol. 48 Núm. 3 (2014); 695 a 720Revista de Administração Pública; v. 48 n. 3 (2014); 695 a 7201982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/23551/22308Machado, José AngeloAndrade, Marta Leone Costainfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-05-23T15:18:05Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/23551Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2014-05-23T15:18:05Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits Cooperación intergubernamental, consorcios públicos y sistemas de distribución de los costos y beneficios Cooperação intergovernamental, consórcios públicos e sistemas de distribuição de custos e benefícios |
title |
Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits |
spellingShingle |
Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits Machado, José Angelo intergovernmental relation cooperation public consortium distributive problem. relación intergubernamental cooperación consorcio público problema distributivo. relação intergovernamental cooperação consórcio público problema distributivo |
title_short |
Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits |
title_full |
Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits |
title_fullStr |
Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits |
title_full_unstemmed |
Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits |
title_sort |
Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits |
author |
Machado, José Angelo |
author_facet |
Machado, José Angelo Andrade, Marta Leone Costa |
author_role |
author |
author2 |
Andrade, Marta Leone Costa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Machado, José Angelo Andrade, Marta Leone Costa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
intergovernmental relation cooperation public consortium distributive problem. relación intergubernamental cooperación consorcio público problema distributivo. relação intergovernamental cooperação consórcio público problema distributivo |
topic |
intergovernmental relation cooperation public consortium distributive problem. relación intergubernamental cooperación consorcio público problema distributivo. relação intergovernamental cooperação consórcio público problema distributivo |
description |
In this paper, we seek to clarify how intermunicipal consortia distribute benefits and costs among their members, a relevant point to structure the willingness to cooperation between partners. Under the case study in three government areas, we identify two patterns of the systems for sharing costs and benefits. In the first, the division agreement is restricted to routine expenses of the consortium, while additional agreements with each member ensure contributions, ex post, according to the proportion of benefits enjoyed. In the second, the division agreement itself includes criteria that allow equalizing, ex ante, such contributions and benefits. In the end, we consider restrictions on functions performed by consortia in public policies, due to the reasoning by which each member pays for what it consumes. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-05-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/23551 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/23551 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/23551/22308 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 48 No. 3 (2014); 695 a 720 Revista de Administração Pública; Vol. 48 Núm. 3 (2014); 695 a 720 Revista de Administração Pública; v. 48 n. 3 (2014); 695 a 720 1982-3134 0034-7612 reponame:Revista de Administração Pública instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração Pública |
collection |
Revista de Administração Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rap@fgv.br |
_version_ |
1798943771440709632 |