Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Machado, José Angelo
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Andrade, Marta Leone Costa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Administração Pública
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/23551
Resumo: In this paper, we seek to clarify how intermunicipal consortia distribute benefits and costs among their members, a relevant point to structure the willingness to cooperation between partners. Under the case study in three government areas, we identify two patterns of the systems for sharing costs and benefits. In the first, the division agreement is restricted to routine expenses of the consortium, while additional agreements with each member ensure contributions, ex post, according to the proportion of benefits enjoyed. In the second, the division agreement itself includes criteria that allow equalizing, ex ante, such contributions and benefits. In the end, we consider restrictions on functions performed by consortia in public policies, due to the reasoning by which each member pays for what it consumes.
id FGV-4_4de9605fd30dbf6fb945ac034a5a01a5
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/23551
network_acronym_str FGV-4
network_name_str Revista de Administração Pública
repository_id_str
spelling Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefitsCooperación intergubernamental, consorcios públicos y sistemas de distribución de los costos y beneficiosCooperação intergovernamental, consórcios públicos e sistemas de distribuição de custos e benefíciosintergovernmental relationcooperationpublic consortiumdistributive problem.relación intergubernamentalcooperaciónconsorcio públicoproblema distributivo.relação intergovernamentalcooperaçãoconsórcio públicoproblema distributivo In this paper, we seek to clarify how intermunicipal consortia distribute benefits and costs among their members, a relevant point to structure the willingness to cooperation between partners. Under the case study in three government areas, we identify two patterns of the systems for sharing costs and benefits. In the first, the division agreement is restricted to routine expenses of the consortium, while additional agreements with each member ensure contributions, ex post, according to the proportion of benefits enjoyed. In the second, the division agreement itself includes criteria that allow equalizing, ex ante, such contributions and benefits. In the end, we consider restrictions on functions performed by consortia in public policies, due to the reasoning by which each member pays for what it consumes. En este trabajo se explica cómo consorcios intermunicipales distribuyen beneficios y costos entre los miembros, cuestión de relieve para estructurar la disposición a la cooperación entre los socios. Según estudio de situaciones en tres áreas gobernamentales, se identificaron dos normas para los sistemas de reparto de costes y beneficios. En una primera, el contrato de división se restringe a los gastos de rutina del consorcio mientras contratos complementares con cada asociado garantizan que cada uno contribuya, ex post, con los beneficios disfrutados. En la segunda, el propio contrato de división adopta criterios que permiten igualar, ex ante, tales contribuciones y beneficios. Al final tenemos en cuenta las restricciones a las funciones realizadas por los consorcios en la política pública debido a la lógica por la cual cada miembro paga por lo que consume. Neste trabalho, buscamos esclarecer como consórcios intermunicipais distribuem benefícios e custos entre seus associados, ponto relevante para estruturar a disposição à cooperação entre parceiros. Sob o estudo de casos em três áreas governamentais, identificamos dois padrões dos sistemas de compartilhamento de custos e benefícios. No primeiro, o contrato de rateio é restrito a despesas rotineiras do consórcio, enquanto contratos complementares com cada associado garantem contribuições, ex post, na proporção dos benefícios usufruídos. No segundo, o próprio contrato de rateio inclui critérios que permitem equalizar, ex ante, tais contribuições e benefícios. Ao final, consideramos restrições sobre funções desempenhadas pelos consórcios em políticas públicas, em decorrência da lógica pela qual cada associado paga pelo que consome. Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2014-05-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/23551Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 48 No. 3 (2014); 695 a 720Revista de Administração Pública; Vol. 48 Núm. 3 (2014); 695 a 720Revista de Administração Pública; v. 48 n. 3 (2014); 695 a 7201982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/23551/22308Machado, José AngeloAndrade, Marta Leone Costainfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-05-23T15:18:05Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/23551Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2014-05-23T15:18:05Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits
Cooperación intergubernamental, consorcios públicos y sistemas de distribución de los costos y beneficios
Cooperação intergovernamental, consórcios públicos e sistemas de distribuição de custos e benefícios
title Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits
spellingShingle Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits
Machado, José Angelo
intergovernmental relation
cooperation
public consortium
distributive problem.
relación intergubernamental
cooperación
consorcio público
problema distributivo.
relação intergovernamental
cooperação
consórcio público
problema distributivo
title_short Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits
title_full Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits
title_fullStr Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits
title_full_unstemmed Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits
title_sort Intergovernmental cooperation, public consortia, and systems for distributing costs and benefits
author Machado, José Angelo
author_facet Machado, José Angelo
Andrade, Marta Leone Costa
author_role author
author2 Andrade, Marta Leone Costa
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Machado, José Angelo
Andrade, Marta Leone Costa
dc.subject.por.fl_str_mv intergovernmental relation
cooperation
public consortium
distributive problem.
relación intergubernamental
cooperación
consorcio público
problema distributivo.
relação intergovernamental
cooperação
consórcio público
problema distributivo
topic intergovernmental relation
cooperation
public consortium
distributive problem.
relación intergubernamental
cooperación
consorcio público
problema distributivo.
relação intergovernamental
cooperação
consórcio público
problema distributivo
description In this paper, we seek to clarify how intermunicipal consortia distribute benefits and costs among their members, a relevant point to structure the willingness to cooperation between partners. Under the case study in three government areas, we identify two patterns of the systems for sharing costs and benefits. In the first, the division agreement is restricted to routine expenses of the consortium, while additional agreements with each member ensure contributions, ex post, according to the proportion of benefits enjoyed. In the second, the division agreement itself includes criteria that allow equalizing, ex ante, such contributions and benefits. In the end, we consider restrictions on functions performed by consortia in public policies, due to the reasoning by which each member pays for what it consumes.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-05-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/23551
url https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/23551
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/23551/22308
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
publisher.none.fl_str_mv Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)
dc.source.none.fl_str_mv Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 48 No. 3 (2014); 695 a 720
Revista de Administração Pública; Vol. 48 Núm. 3 (2014); 695 a 720
Revista de Administração Pública; v. 48 n. 3 (2014); 695 a 720
1982-3134
0034-7612
reponame:Revista de Administração Pública
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração Pública
collection Revista de Administração Pública
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv ||rap@fgv.br
_version_ 1798943771440709632