Expert system for treating pedestrian crossings
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2000 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6252 |
Resumo: | This paper describes the Expert System for Treating Pedestrian Crossings (SETTP) and proposes a methodology to be used when deciding whether to implement a pedestrian crossings and which type of remedial measure should be directed to it. The current practice is inadequate: the majority of Brazilian traffic experts use methodologies derived from different prevailing conditions and often do not provide adaptation to local conditions, or use subjective criteria. SETTP's characteristics show that it can be used for training professionals working for local public agencies. Municipalities have been in charge of traffic management since 1997, when the new Highway Code was implemented. SETTP is currently available as a prototype and has been used in analyses of locations in Rio de Janeiro. In the majority of the sites, SETTP has provided estimates similar to the performance observed in the field after implementing the remedial measures proposed. |
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Expert system for treating pedestrian crossingsSistema Especialista para Tratamento de Travessias de Pedestresengenharia de tráfegosegurança de trânsitotravessia de pedestressistema especialistapedestre.This paper describes the Expert System for Treating Pedestrian Crossings (SETTP) and proposes a methodology to be used when deciding whether to implement a pedestrian crossings and which type of remedial measure should be directed to it. The current practice is inadequate: the majority of Brazilian traffic experts use methodologies derived from different prevailing conditions and often do not provide adaptation to local conditions, or use subjective criteria. SETTP's characteristics show that it can be used for training professionals working for local public agencies. Municipalities have been in charge of traffic management since 1997, when the new Highway Code was implemented. SETTP is currently available as a prototype and has been used in analyses of locations in Rio de Janeiro. In the majority of the sites, SETTP has provided estimates similar to the performance observed in the field after implementing the remedial measures proposed.Este artigo apresenta o Sistema Especialista para Tratamento de Travessias de Pedestres (SETTP), segundo uma metodologia para auxiliar na decisão sobre a real necessidade e o tipo mais apropriado de tratamento a ser implantado nas travessias exclusivas de pedestres. A idéia original deste artigo adveio da constatação de deficiências da prática atual, pois a maioria dos técnicos utiliza metodologias derivadas de condições diferentes da nossa realidade e, muitas vezes, não faz os ajustes necessários às especifici-dades locais ou, então, usa critérios subjetivos sem fundamentos técnicos que os justifiquem plenamente, gerando, assim, travessias inadequadas e inseguras. As características do SETTP favorecem seu uso como treinamento dos técnicos de órgãos gerenciadores do tráfego das cidades brasileiras, tor-nando-o bastante oportuno, já que, com o Código Brasileiro de Trânsito de 1997, muitas administrações municipais estão optando pelo gerenciamento do trânsito. O SETTP está disponível como protótipo, mas já foi aplicado em diversas situações reais no município do Rio de Janeiro, estimando desempenhos bastante similares aos observados em campo, após a implantação do tratamento recomendado.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2000-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6252Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 34 No. 1 (2000); 35 a 55Revista de Administração Pública; Vol. 34 Núm. 1 (2000); 35 a 55Revista de Administração Pública; v. 34 n. 1 (2000); 35 a 551982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6252/4845Faria, Eloir de OliveiraPortugal, Licínio da SilvaBraga, Marilita Gnecco de Camargoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-17T21:05:38Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/6252Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2021-11-17T21:05:38Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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