Public and private higher education institutions: comparative analysis of efficiency
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Data de Publicação: | 2001 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6416 |
Resumo: | This paper explores a data set related to the Brazilian higher education census for the years of 1995, 1996, 1997 and 1998, as well as data from the Coordination for Higher Education Personnel Improvement (Capes) concerning master and doctoral degrees activities. The database is explored using data envelopment analysis (DEA), a leading flexible empirical approach for comparative efficiency measurement that fits well to complex organizations evaluation. The comparative analysis is performed in the context of Brazilian geographical regions, public and private organizations and areas of study. |
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Public and private higher education institutions: comparative analysis of efficiencyInstituições de ensino superior governamentais e particulares: avaliação comparativa de eficiênciainstituições de ensino superioruniversidades públicasuniversidades privadasensino de graduaçãoanálise comparativaeficiência.This paper explores a data set related to the Brazilian higher education census for the years of 1995, 1996, 1997 and 1998, as well as data from the Coordination for Higher Education Personnel Improvement (Capes) concerning master and doctoral degrees activities. The database is explored using data envelopment analysis (DEA), a leading flexible empirical approach for comparative efficiency measurement that fits well to complex organizations evaluation. The comparative analysis is performed in the context of Brazilian geographical regions, public and private organizations and areas of study.Este artigo estuda e fornece um tratamento empírico preliminar das informações divulgadas pelos censos de ensino superior de 1995, 1996, 1997 e 1998, relativos às atividades das instituições de ensino superior (IESs), e dos dados obtidos junto à Coordenação de Aperfeiçoamento do Pessoal de Ensino Superior (Capes) do Ministério da Educação e do Desporto (MEC), referentes a programas de pós-graduação de organizações universitárias brasileiras. As duas bases de dados são exploradas com o uso da análise de envoltória de dados (DEA), técnica que possibilita análises flexíveis e estruturadas de eficiência comparativa de organizações complexas conforme são as IESs brasileiras. São realizadas comparações entre o desempenho das grandes regiões brasileiras, entre as diferentes naturezas administrativas das IESs e entre as grandes áreas de conhecimento.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2001-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6416Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 35 No. 6 (2001); 83 a 105Revista de Administração Pública; Vol. 35 Núm. 6 (2001); 83 a 105Revista de Administração Pública; v. 35 n. 6 (2001); 83 a 1051982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/6416/5001Façanha, Luís OtávioMarinho, Alexandreinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-11-17T21:03:06Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/6416Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2021-11-17T21:03:06Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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