The impetus of experience from the bottom up as a mechanism for contributing to the design of public services
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista de Administração Pública |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rap/article/view/62455 |
Resumo: | This article contributes to the New Public Service by offering a perspective that promotes a more participatory public governance by involving citizens and street-level bureaucrats in the overall design of public services. Focused on primary healthcare in Spain, this article seeks to understand how healthcare professionals detect the social needs of their patients so that they can fulfill them. In order to do this, the article analyzes 19 innovative experiences put forward by healthcare professionals and that are related to the implementation of information and communications technology (ICT) in healthcare. The results of this research contribute to the construction of a model for the design of public services focused on the social needs of the population. |
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The impetus of experience from the bottom up as a mechanism for contributing to the design of public servicesEl impulso de experiencias desde abajo hacia arriba como mecanismo de participación en el diseño de servicios públicosO impulso de experiências de baixo para cima como um mecanismo para a participação no projeto de serviços públicospublic managementhealthcare managementpublic servicesprimary healthcareinnovation.gestión públicagestión sanitáriaservicios públicosatención primaria de saludinnovación.gestão públicagestão da saúdeserviços públicosatenção primária em saúdeinovação.This article contributes to the New Public Service by offering a perspective that promotes a more participatory public governance by involving citizens and street-level bureaucrats in the overall design of public services. Focused on primary healthcare in Spain, this article seeks to understand how healthcare professionals detect the social needs of their patients so that they can fulfill them. In order to do this, the article analyzes 19 innovative experiences put forward by healthcare professionals and that are related to the implementation of information and communications technology (ICT) in healthcare. The results of this research contribute to the construction of a model for the design of public services focused on the social needs of the population.El presente artículo contribuye al Nuevo Servicio Público como perspectiva que promueve una gestión pública más participativa, mediante la implicación de los ciudadanos y empleados públicos de base en el diseño de los servicios públicos. Centrado en el ámbito de la atención primaria de la salud en España, tiene por objetivo comprender cómo los profesionales sanitarios detectan las necesidades sociales de sus pacientes para darles respuesta. Para ello, hemos analizado 19 experiencias innovadoras impulsadas por los profesionales sanitarios y que están relacionadas con la aplicación de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) al ámbito de la salud. Los resultados de esta investigación contribuyen a la construcción de un modelo para el diseño de servicios públicos desde una perspectiva basada en las necesidades sociales de la población.O presente artigo contribui ao Novo Serviço Público como perspetiva que promove um gerenciamento público mais participativo, mediante o envolvimento dos cidadãos e empregados públicos de base no desenho dos serviços públicos. Centrado no âmbito da atenção primária da saúde na Espanha, tem por objetivo compreender como os profissionais sanitários detectam as necessidades sociais de seus pacientes para dar resposta a eles. Para isso, analisamos 19 experiências inovadoras impulsionadas pelos profissionais sanitários e que estão relacionadas com a aplicação das tecnologias da informação e a comunicação (TIC) ao âmbito da saúde. Os resultados desta pesquisa contribuem para a construção de um modelo para o desenho de serviços públicos de uma perspetiva baseada nas necessidades sociais da população.Fundação Getulio Vargas (FGV EBAPE)2016-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/62455Brazilian Journal of Public Administration; Vol. 50 No. 3 (2016); 377-394Revista de Administração Pública; Vol. 50 Núm. 3 (2016); 377-394Revista de Administração Pública; v. 50 n. 3 (2016); 377-3941982-31340034-7612reponame:Revista de Administração Públicainstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVspahttps://periodicos.fgv.br/rap/article/view/62455/60571Copyright (c) 2016 Revista de Administração Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessOliver-Mora, MartíIñiguez-Rueda, Lupicinio2016-06-30T13:48:35Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/62455Revistahttps://ebape.fgv.br/publicacoes/rapONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||rap@fgv.br1982-31340034-7612opendoar:2016-06-30T13:48:35Revista de Administração Pública - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
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