Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | GVcasos |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/86315 |
Resumo: | During the Covid-19 pandemic in 2020, online sales channels expanded rapidly with potentially profit margins increase. This teaching case addresses the dilemma of ZX Supermercados (fictitious name) in starting its own e-commerce project or maintaining a partnership with a third party marketplace, Supermercado Now. Both options present characteristic risks and benefits. Therefore, an evaluation, in order to identify which one would be more advantageous for the company, is necessary. Thus, the leadership suggest an analysis of the results already achieved with the marketplace and the potential benefits and risks of implementing an own e-commerce. |
id |
FGV-5_763a0bf1a76403d220497ddb05f87f7e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/86315 |
network_acronym_str |
FGV-5 |
network_name_str |
GVcasos |
repository_id_str |
|
spelling |
Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado?E-commerceTerceirizaçãoAutogestãoVantagem competitivaOutsourcingOutsourcing, Self-managementCompetitive advantageDuring the Covid-19 pandemic in 2020, online sales channels expanded rapidly with potentially profit margins increase. This teaching case addresses the dilemma of ZX Supermercados (fictitious name) in starting its own e-commerce project or maintaining a partnership with a third party marketplace, Supermercado Now. Both options present characteristic risks and benefits. Therefore, an evaluation, in order to identify which one would be more advantageous for the company, is necessary. Thus, the leadership suggest an analysis of the results already achieved with the marketplace and the potential benefits and risks of implementing an own e-commerce.A Vale Muito Supermercados está diante de um dilema: iniciar um projeto de e-commerce próprio, manter parceria com um marketplace terceirizado ou implementar uma estratégia combinada? As diferentes opções apresentam riscos e benefícios. A diretoria propõe uma análise dos resultados já alcançados com o marketplace e os potenciais benefícios e riscos da implantação de um e-commerce próprio. O caso pode ser aplicado para alunos de graduação e pós-graduação, em disciplinas relacionadas a canais de marketing, e-commerce e varejoFGV EAESP2023-01-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/8631510.12660/gvcasosv13n1c5GVcasos; Vol. 13, No 1: janeiro-junho 2023; c5Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração; Vol. 13, No 1: janeiro-junho 2023; c52179-135Xreponame:GVcasosinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/86315/83383Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administraçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMoreno de Almeida, FelippeSciencia do Prado, Lucas2023-08-31T14:07:02Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/86315Revistahttp://www.fgv.br/gvcasosPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/gvcasos/oai||GVcasos.redacao@fgv.br2179-135X2179-135Xopendoar:2023-08-31T14:07:02GVcasos - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado? |
title |
Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado? |
spellingShingle |
Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado? Moreno de Almeida, Felippe E-commerce Terceirização Autogestão Vantagem competitiva Outsourcing Outsourcing, Self-management Competitive advantage |
title_short |
Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado? |
title_full |
Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado? |
title_fullStr |
Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado? |
title_full_unstemmed |
Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado? |
title_sort |
Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado? |
author |
Moreno de Almeida, Felippe |
author_facet |
Moreno de Almeida, Felippe Sciencia do Prado, Lucas |
author_role |
author |
author2 |
Sciencia do Prado, Lucas |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moreno de Almeida, Felippe Sciencia do Prado, Lucas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
E-commerce Terceirização Autogestão Vantagem competitiva Outsourcing Outsourcing, Self-management Competitive advantage |
topic |
E-commerce Terceirização Autogestão Vantagem competitiva Outsourcing Outsourcing, Self-management Competitive advantage |
description |
During the Covid-19 pandemic in 2020, online sales channels expanded rapidly with potentially profit margins increase. This teaching case addresses the dilemma of ZX Supermercados (fictitious name) in starting its own e-commerce project or maintaining a partnership with a third party marketplace, Supermercado Now. Both options present characteristic risks and benefits. Therefore, an evaluation, in order to identify which one would be more advantageous for the company, is necessary. Thus, the leadership suggest an analysis of the results already achieved with the marketplace and the potential benefits and risks of implementing an own e-commerce. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-01-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/86315 10.12660/gvcasosv13n1c5 |
url |
https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/86315 |
identifier_str_mv |
10.12660/gvcasosv13n1c5 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/86315/83383 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FGV EAESP |
publisher.none.fl_str_mv |
FGV EAESP |
dc.source.none.fl_str_mv |
GVcasos; Vol. 13, No 1: janeiro-junho 2023; c5 Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração; Vol. 13, No 1: janeiro-junho 2023; c5 2179-135X reponame:GVcasos instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
GVcasos |
collection |
GVcasos |
repository.name.fl_str_mv |
GVcasos - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
||GVcasos.redacao@fgv.br |
_version_ |
1798943815373946880 |