Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moreno de Almeida, Felippe
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Sciencia do Prado, Lucas
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: GVcasos
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/86315
Resumo: During the Covid-19 pandemic in 2020, online sales channels expanded rapidly with potentially profit margins increase. This teaching case addresses the dilemma of ZX Supermercados (fictitious name) in starting its own e-commerce project or maintaining a partnership with a third party marketplace, Supermercado Now. Both options present characteristic risks and benefits. Therefore, an evaluation, in order to identify which one would be more advantageous for the company, is necessary. Thus, the leadership suggest an analysis of the results already achieved with the marketplace and the potential benefits and risks of implementing an own e-commerce.
id FGV-5_763a0bf1a76403d220497ddb05f87f7e
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/86315
network_acronym_str FGV-5
network_name_str GVcasos
repository_id_str
spelling Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado?E-commerceTerceirizaçãoAutogestãoVantagem competitivaOutsourcingOutsourcing, Self-managementCompetitive advantageDuring the Covid-19 pandemic in 2020, online sales channels expanded rapidly with potentially profit margins increase. This teaching case addresses the dilemma of ZX Supermercados (fictitious name) in starting its own e-commerce project or maintaining a partnership with a third party marketplace, Supermercado Now. Both options present characteristic risks and benefits. Therefore, an evaluation, in order to identify which one would be more advantageous for the company, is necessary. Thus, the leadership suggest an analysis of the results already achieved with the marketplace and the potential benefits and risks of implementing an own e-commerce.A Vale Muito Supermercados está diante de um dilema: iniciar um projeto de e-commerce próprio, manter parceria com um marketplace terceirizado ou implementar uma estratégia combinada? As diferentes opções apresentam riscos e benefícios. A diretoria propõe uma análise dos resultados já alcançados com o marketplace e os potenciais benefícios e riscos da implantação de um e-commerce próprio. O caso pode ser aplicado para alunos de graduação e pós-graduação, em disciplinas relacionadas a canais de marketing, e-commerce e varejoFGV EAESP2023-01-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/8631510.12660/gvcasosv13n1c5GVcasos; Vol. 13, No 1: janeiro-junho 2023; c5Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração; Vol. 13, No 1: janeiro-junho 2023; c52179-135Xreponame:GVcasosinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/86315/83383Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administraçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMoreno de Almeida, FelippeSciencia do Prado, Lucas2023-08-31T14:07:02Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/86315Revistahttp://www.fgv.br/gvcasosPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/gvcasos/oai||GVcasos.redacao@fgv.br2179-135X2179-135Xopendoar:2023-08-31T14:07:02GVcasos - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado?
title Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado?
spellingShingle Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado?
Moreno de Almeida, Felippe
E-commerce
Terceirização
Autogestão
Vantagem competitiva
Outsourcing
Outsourcing, Self-management
Competitive advantage
title_short Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado?
title_full Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado?
title_fullStr Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado?
title_full_unstemmed Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado?
title_sort Vale Muito Supermercados: e-commerce próprio ou marketplace terceirizado?
author Moreno de Almeida, Felippe
author_facet Moreno de Almeida, Felippe
Sciencia do Prado, Lucas
author_role author
author2 Sciencia do Prado, Lucas
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Moreno de Almeida, Felippe
Sciencia do Prado, Lucas
dc.subject.por.fl_str_mv E-commerce
Terceirização
Autogestão
Vantagem competitiva
Outsourcing
Outsourcing, Self-management
Competitive advantage
topic E-commerce
Terceirização
Autogestão
Vantagem competitiva
Outsourcing
Outsourcing, Self-management
Competitive advantage
description During the Covid-19 pandemic in 2020, online sales channels expanded rapidly with potentially profit margins increase. This teaching case addresses the dilemma of ZX Supermercados (fictitious name) in starting its own e-commerce project or maintaining a partnership with a third party marketplace, Supermercado Now. Both options present characteristic risks and benefits. Therefore, an evaluation, in order to identify which one would be more advantageous for the company, is necessary. Thus, the leadership suggest an analysis of the results already achieved with the marketplace and the potential benefits and risks of implementing an own e-commerce.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-01-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/86315
10.12660/gvcasosv13n1c5
url https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/86315
identifier_str_mv 10.12660/gvcasosv13n1c5
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fgv.br/gvcasos/article/view/86315/83383
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv FGV EAESP
publisher.none.fl_str_mv FGV EAESP
dc.source.none.fl_str_mv GVcasos; Vol. 13, No 1: janeiro-junho 2023; c5
Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração; Vol. 13, No 1: janeiro-junho 2023; c5
2179-135X
reponame:GVcasos
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str GVcasos
collection GVcasos
repository.name.fl_str_mv GVcasos - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv ||GVcasos.redacao@fgv.br
_version_ 1798943815373946880