Multilevel and multidimensional scale for online trust

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Miguens, Maria Jesús López
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: González-Vázquez, Encarnación, Turnes, Paloma Bernal
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/21013
Resumo: This paper examines the nature of the construct of consumers’ trust toward the electronic channel of their financial institution. Through a study of a total of 372 individual users of Internet banking in Spain, we have managed to develop a third-order measuring instrument that integrates a total of seven dimensions. The exploratory and confirmatory factor analyses were used to test the validation and reliability of the proposed scale. Findings provide useful information to professionals who seek to identify how customer's trust is formed in the online channel and in the financial sector. 
id FGV-7_32d494f149c992d9cf8cf75434e774b8
oai_identifier_str oai:bibliotecadigital.fgv.br:article/21013
network_acronym_str FGV-7
network_name_str Revista de Administração de Empresas
repository_id_str
spelling Multilevel and multidimensional scale for online trustMultinivel y multidimensional escala para la confianza electrónicaEscala multinível e multidimensional para confiança on-lineScaletrustonline bankingusersvalidation.Escalaconfianzabanca electrónicausuariosvalidación.Escalaconfiançaoperações bancárias onlineusuáriosvalidação.This paper examines the nature of the construct of consumers’ trust toward the electronic channel of their financial institution. Through a study of a total of 372 individual users of Internet banking in Spain, we have managed to develop a third-order measuring instrument that integrates a total of seven dimensions. The exploratory and confirmatory factor analyses were used to test the validation and reliability of the proposed scale. Findings provide useful information to professionals who seek to identify how customer's trust is formed in the online channel and in the financial sector. Este trabajo examina la naturaleza del constructo confianza de un consumidor hacia el canal electrónico de su entidad financiera. A través de un estudio efectuado sobre un total de 372 usuarios particulares de la banca en Internet en España se ha conseguido desarrollar un instrumento de medida de tercer orden formado por un total de siete dimensiones. Los análisis factoriales exploratorio y confirmatorio han sido las herramientas utilizadas para efectuar las pruebas de validación y fiabilidad a la escala propuesta. Las conclusiones del estudio proporcionan información útil a los profesionales que persiguen identificar cómo se forma la confianza del cliente en el canal y sector referido.  Este artigo analisa a natureza do construto- confiança dos consumidores em relação ao canal eletrônico de sua instituição financeira. Por meio de um estudo com 372 usuários individuais de operações bancárias via internet na Espanha, conseguimos desenvolver um instrumento de medida de terceira ordem que integra sete dimensões. Foram utilizadas análises fatoriais exploratórias e confirmatórias a fim de testar a validade e a confiabilidade da escala proposta. Os resultados fornecem informações úteis aos profissionais que procuram identificar como se constitui a confiança do cliente no canal online e no setor financeiro.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2014-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/21013RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 2 (2014): março-abril; 187-200RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 2 (2014): março-abril; 187-200RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 2 (2014): março-abril; 187-2002178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVenghttps://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/21013/19741Miguens, Maria Jesús LópezGonzález-Vázquez, EncarnaciónTurnes, Paloma Bernalinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T11:35:19Zoai:bibliotecadigital.fgv.br:article/21013Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2016-08-17T11:35:19Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)false
dc.title.none.fl_str_mv Multilevel and multidimensional scale for online trust
Multinivel y multidimensional escala para la confianza electrónica
Escala multinível e multidimensional para confiança on-line
title Multilevel and multidimensional scale for online trust
spellingShingle Multilevel and multidimensional scale for online trust
Miguens, Maria Jesús López
Scale
trust
online banking
users
validation.
Escala
confianza
banca electrónica
usuarios
validación.
Escala
confiança
operações bancárias online
usuários
validação.
title_short Multilevel and multidimensional scale for online trust
title_full Multilevel and multidimensional scale for online trust
title_fullStr Multilevel and multidimensional scale for online trust
title_full_unstemmed Multilevel and multidimensional scale for online trust
title_sort Multilevel and multidimensional scale for online trust
author Miguens, Maria Jesús López
author_facet Miguens, Maria Jesús López
González-Vázquez, Encarnación
Turnes, Paloma Bernal
author_role author
author2 González-Vázquez, Encarnación
Turnes, Paloma Bernal
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Miguens, Maria Jesús López
González-Vázquez, Encarnación
Turnes, Paloma Bernal
dc.subject.por.fl_str_mv Scale
trust
online banking
users
validation.
Escala
confianza
banca electrónica
usuarios
validación.
Escala
confiança
operações bancárias online
usuários
validação.
topic Scale
trust
online banking
users
validation.
Escala
confianza
banca electrónica
usuarios
validación.
Escala
confiança
operações bancárias online
usuários
validação.
description This paper examines the nature of the construct of consumers’ trust toward the electronic channel of their financial institution. Through a study of a total of 372 individual users of Internet banking in Spain, we have managed to develop a third-order measuring instrument that integrates a total of seven dimensions. The exploratory and confirmatory factor analyses were used to test the validation and reliability of the proposed scale. Findings provide useful information to professionals who seek to identify how customer's trust is formed in the online channel and in the financial sector. 
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-03-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/21013
url https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/21013
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://bibliotecadigital.fgv.br/ojs/index.php/rae/article/view/21013/19741
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
publisher.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas
RAE - Revista de Administração de Empresas
RAE-Revista de Administração de Empresas
dc.source.none.fl_str_mv RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 54 No. 2 (2014): março-abril; 187-200
RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 54 Núm. 2 (2014): março-abril; 187-200
RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 54 n. 2 (2014): março-abril; 187-200
2178-938X
0034-7590
reponame:Revista de Administração de Empresas
instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron:FGV
instname_str Fundação Getulio Vargas (FGV)
instacron_str FGV
institution FGV
reponame_str Revista de Administração de Empresas
collection Revista de Administração de Empresas
repository.name.fl_str_mv Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)
repository.mail.fl_str_mv rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br
_version_ 1766160818007703552