The creativity dilemma
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/78677 |
Resumo: | Creativity—the production of ideas that are simultaneously novel and useful (Amabile, 1983, 1996)— is intimately linked to innovation, which entails the conversion of ideas into new products, services, or ways of doing things (e.g., Kanter, 1988; West, 2002). Most studies on innovation differentiate at least two activities in the innovation process: idea generation and idea implementation (e.g., Amabile, 1988; Bledow, Frese, Anderson, Erez, & Farr, 2009; Sarooghi, Libaers, & Burkemper, 2015). Previous research has consistently documented that the production of ideas is a positive predictor of idea implementation (Axtell, et al., 2000, 2006). However, the correlation between creativity and innovation needs clarification (Baer, 2012) because it is characterized by tensions (Lewis, Welsh, Dehler, & Green, 2002), paradoxes (Miron, Erez, & Naveh, 2004), contradictions (King, Anderson, & West, 1991), and dilemmas (Benner & Tushman, 2003). To interpret tensions and outcomes when studying innovation processes, March’s (1991) framework of exploration and exploitation has become an essential lens. Idea generation is exploratory in nature, but idea implementation is exploitative. Exploration engages firms in divergent thinking through search, discovery, experimentation, risk taking, flexibility, and variation. Exploitation emphasizes convergent thinking including selection, refinement, execution, and variance reduction. |
id |
FGV-7_41964cf4c5a6ae2fdfd872c2d4530da9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/78677 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
The creativity dilemmaEl dilema de la creatividadO dilema da criatividadeCreativity—the production of ideas that are simultaneously novel and useful (Amabile, 1983, 1996)— is intimately linked to innovation, which entails the conversion of ideas into new products, services, or ways of doing things (e.g., Kanter, 1988; West, 2002). Most studies on innovation differentiate at least two activities in the innovation process: idea generation and idea implementation (e.g., Amabile, 1988; Bledow, Frese, Anderson, Erez, & Farr, 2009; Sarooghi, Libaers, & Burkemper, 2015). Previous research has consistently documented that the production of ideas is a positive predictor of idea implementation (Axtell, et al., 2000, 2006). However, the correlation between creativity and innovation needs clarification (Baer, 2012) because it is characterized by tensions (Lewis, Welsh, Dehler, & Green, 2002), paradoxes (Miron, Erez, & Naveh, 2004), contradictions (King, Anderson, & West, 1991), and dilemmas (Benner & Tushman, 2003). To interpret tensions and outcomes when studying innovation processes, March’s (1991) framework of exploration and exploitation has become an essential lens. Idea generation is exploratory in nature, but idea implementation is exploitative. Exploration engages firms in divergent thinking through search, discovery, experimentation, risk taking, flexibility, and variation. Exploitation emphasizes convergent thinking including selection, refinement, execution, and variance reduction.El dilema de la creatividadCriatividade – a produção de ideias que são, ao mesmo tempo, novas e úteis (Amabile, 1983, 1996) – está intimamente ligada à inovação, que envolve a conversão de ideias em novos produtos, serviços ou maneiras de fazer as coisas (por exemplo, Kanter, 1988; West, 2002). A maioria dos estudos na área de inovação diferencia pelo menos duas atividades no processo de inovação: geração de ideias e implementação de ideias (por exemplo, Amabile, 1988; Bledow, Frese, Anderson, Erez, & Farr, 2009; Sarooghi, Libaers, & Burkemper, 2015). Pesquisas anteriores têm consistentemente relatado que a produção de ideias é um preditor positivo da implementação de ideias (Axtell et al., 2000; Axtell, Holman, & Wall, 2006). Entretanto, a correlação entre criatividade e inovação precisa ser elucidada (Baer, 2012), pois é caracterizada por tensões (Lewis, Welsh, Dehler, & Green, 2002), paradoxos (Miron, Erez, & Naveh, 2004), contradições (King, Anderson, & West, 1991) e dilemas (Benner & Tushman, 2003). Nesse sentido, a estrutura de exploration (investigação) e exploitation (exploração) de March (1991) torna-se um ponto de vista essencial para interpretar as tensões e os resultados encontrados ao estudar processos de inovação. A geração de ideias tem uma natureza investigativa, enquanto a implementação de ideias tem uma natureza exploratória. A investigação faz com que as empresas se engajem em pensamento divergente por meio de pesquisa, descoberta, experimentação, tomada de risco, flexibilidade e variação. A exploração enfatiza o pensamento convergente, incluindo seleção, refinamento, execução e redução de variação.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2019-04-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/7867710.1590/S0034-759020190207RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 59 No. 2 (2019): março-abril; 149-153RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 59 Núm. 2 (2019): março-abril; 149-153RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 59 n. 2 (2019): março-abril; 149-1532178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/78677/75542https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/78677/75543Copyright (c) 2019 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessRevilla, Elena2020-01-09T19:37:45Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/78677Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:06:01.945553Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
The creativity dilemma El dilema de la creatividad O dilema da criatividade |
title |
The creativity dilemma |
spellingShingle |
The creativity dilemma Revilla, Elena |
title_short |
The creativity dilemma |
title_full |
The creativity dilemma |
title_fullStr |
The creativity dilemma |
title_full_unstemmed |
The creativity dilemma |
title_sort |
The creativity dilemma |
author |
Revilla, Elena |
author_facet |
Revilla, Elena |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Revilla, Elena |
description |
Creativity—the production of ideas that are simultaneously novel and useful (Amabile, 1983, 1996)— is intimately linked to innovation, which entails the conversion of ideas into new products, services, or ways of doing things (e.g., Kanter, 1988; West, 2002). Most studies on innovation differentiate at least two activities in the innovation process: idea generation and idea implementation (e.g., Amabile, 1988; Bledow, Frese, Anderson, Erez, & Farr, 2009; Sarooghi, Libaers, & Burkemper, 2015). Previous research has consistently documented that the production of ideas is a positive predictor of idea implementation (Axtell, et al., 2000, 2006). However, the correlation between creativity and innovation needs clarification (Baer, 2012) because it is characterized by tensions (Lewis, Welsh, Dehler, & Green, 2002), paradoxes (Miron, Erez, & Naveh, 2004), contradictions (King, Anderson, & West, 1991), and dilemmas (Benner & Tushman, 2003). To interpret tensions and outcomes when studying innovation processes, March’s (1991) framework of exploration and exploitation has become an essential lens. Idea generation is exploratory in nature, but idea implementation is exploitative. Exploration engages firms in divergent thinking through search, discovery, experimentation, risk taking, flexibility, and variation. Exploitation emphasizes convergent thinking including selection, refinement, execution, and variance reduction. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/78677 10.1590/S0034-759020190207 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/78677 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0034-759020190207 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/78677/75542 https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/78677/75543 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 RAE - Revista de Administração de Empresas info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 RAE - Revista de Administração de Empresas |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 59 No. 2 (2019): março-abril; 149-153 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 59 Núm. 2 (2019): março-abril; 149-153 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 59 n. 2 (2019): março-abril; 149-153 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1798943148894846976 |