Teaching strategy in executive MBAs and professional master’s programs: neglected role of execution
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/78432 |
Resumo: | Textbooks and conceptual or empirical articles about strategy tend to address typologies based on competitive positioning (e.g., Mintzberg, 1988; Porter, 1985) or corporate decisions such as diversification and verticalization (Barney, 2010). However, they rarely address the fact that the development of a sustainable competitive position (a competitive advantage) depends on not only formulating a plan, but also on paying careful attention to its execution and review. This requires people’s motivation and involvement, and involves dealing with cognitive or behavioral limitations, so as to turn an intentional strategy into an accomplished strategy (Mintzberg & Waters, 1985). |
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Teaching strategy in executive MBAs and professional master’s programs: neglected role of executionEnseñanza de estrategia en MBA executive y mestrados profesionales: el papel negligenciado de la ejecuciónEnsino de estratégia em MBAs executivos e mestrados profissionais: O papel negligenciado da execuçãoTextbooks and conceptual or empirical articles about strategy tend to address typologies based on competitive positioning (e.g., Mintzberg, 1988; Porter, 1985) or corporate decisions such as diversification and verticalization (Barney, 2010). However, they rarely address the fact that the development of a sustainable competitive position (a competitive advantage) depends on not only formulating a plan, but also on paying careful attention to its execution and review. This requires people’s motivation and involvement, and involves dealing with cognitive or behavioral limitations, so as to turn an intentional strategy into an accomplished strategy (Mintzberg & Waters, 1985).Os livros-texto de estratégia, bem como os artigos conceituais ou empíricos, tendem a abordar tipologias de posicionamento competitivo (exs.: Mintzberg, 1988; Porter, 1985), bem como decisões de estratégia corporativa – tais como diversificação e verticalização, (Barney, 2010) –, mas raramente abordam que o desenvolvimento de uma posição competitiva sustentável (vantagem competitiva) depende não apenas de formulação de um plano, mas de cuidadosa atenção dedicada à sua execução e revisão, a qual exige motivação e engajamento de pessoas, bem como lidar com suas limitações cognitivas ou comportamentais de modo a transformar a estratégia intencional em estratégia realizada (Mintzberg & Waters, 1985).RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2019-02-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/7843210.1590/S0034-759020190107RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 59 No. 1 (2019): janeiro-fevereiro; 62-67RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 59 Núm. 1 (2019): janeiro-fevereiro; 62-67RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 59 n. 1 (2019): janeiro-fevereiro; 62-672178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/78432/75118https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/78432/75162Copyright (c) 2019 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessCarneiro, Jorge2020-01-09T19:41:59Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/78432Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:06:01.326698Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
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