QFD - Desdobramento da função qualidade - Estruturando a satisfação do cliente
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1997 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração de Empresas |
Texto Completo: | https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38034 |
Resumo: | Business specialists have given full attention to the customers' needs and delighting them for the business success. On the other hand, very few practical and tested methodologies have been presented to the Brazilian managers. World-class companies have been applying regularly the Quality Function Deployment - QFD to satisfy successfully the customers' needs and improving sales and market share at same time. Besides, other benefits come up applying QFD method Iike reducing costs and the lead time spent on product development, more effective benchmarking processes, efficient team work, real concurrent development and better interfunctional communication. This paper ends up giving a conceptual explanation how QFD works and comments about its implementation. |
id |
FGV-7_9025d956cb3a00462138da7f5ee36616 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.fgv.br:article/38034 |
network_acronym_str |
FGV-7 |
network_name_str |
Revista de Administração de Empresas |
repository_id_str |
|
spelling |
QFD - Desdobramento da função qualidade - Estruturando a satisfação do clienteQFD - Desdobramento da função qualidade - Estruturando a satisfação do clienteQFD - Quality Function Deployment"customer voice"product and service developmentteam workcompetitive advantageprocessesinterfunctional communicationQFD - Desdobramento da Função Qualidade"voz do cliente"desenvolvimento de produtos e serviçostrabalho em equipevantagem competitivaprocessoscomunicação interfuncionalBusiness specialists have given full attention to the customers' needs and delighting them for the business success. On the other hand, very few practical and tested methodologies have been presented to the Brazilian managers. World-class companies have been applying regularly the Quality Function Deployment - QFD to satisfy successfully the customers' needs and improving sales and market share at same time. Besides, other benefits come up applying QFD method Iike reducing costs and the lead time spent on product development, more effective benchmarking processes, efficient team work, real concurrent development and better interfunctional communication. This paper ends up giving a conceptual explanation how QFD works and comments about its implementation.Muito tem se falado sobre a importância para a empresa de focar o cliente e atender às suas necessidades, porém pouco se fez para mostrar como chegar a isso de forma eficiente. Empresas de porte mundial têm usado o Desdobramento da Função Qualidade - QFD (do inglês Quality Function Deployment para atender aos seus clientes, com sucesso em vendas e market share. A aplicação do QFD traz ainda outros benefícios, como redução no tempo e custo de desenvolvimento de produtos, maior eficiência nos processos de benchmarking, trabalho em equipes, desenvolvimento simultâneo e melhora na comunicação interdepartamental. O artigo apresenta uma explicação conceitual do funcionamento do QFD e comentários sobre a implantação do método na empresa.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas1997-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38034RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 37 No. 2 (1997): abril-junho; 47-55RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 37 Núm. 2 (1997): abril-junho; 47-55RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 37 n. 2 (1997): abril-junho; 47-552178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38034/36783Abreu, Fábio de Souzainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-17T18:59:18Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/38034Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:03:35.850580Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
QFD - Desdobramento da função qualidade - Estruturando a satisfação do cliente QFD - Desdobramento da função qualidade - Estruturando a satisfação do cliente |
title |
QFD - Desdobramento da função qualidade - Estruturando a satisfação do cliente |
spellingShingle |
QFD - Desdobramento da função qualidade - Estruturando a satisfação do cliente Abreu, Fábio de Souza QFD - Quality Function Deployment "customer voice" product and service development team work competitive advantage processes interfunctional communication QFD - Desdobramento da Função Qualidade "voz do cliente" desenvolvimento de produtos e serviços trabalho em equipe vantagem competitiva processos comunicação interfuncional |
title_short |
QFD - Desdobramento da função qualidade - Estruturando a satisfação do cliente |
title_full |
QFD - Desdobramento da função qualidade - Estruturando a satisfação do cliente |
title_fullStr |
QFD - Desdobramento da função qualidade - Estruturando a satisfação do cliente |
title_full_unstemmed |
QFD - Desdobramento da função qualidade - Estruturando a satisfação do cliente |
title_sort |
QFD - Desdobramento da função qualidade - Estruturando a satisfação do cliente |
author |
Abreu, Fábio de Souza |
author_facet |
Abreu, Fábio de Souza |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Abreu, Fábio de Souza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
QFD - Quality Function Deployment "customer voice" product and service development team work competitive advantage processes interfunctional communication QFD - Desdobramento da Função Qualidade "voz do cliente" desenvolvimento de produtos e serviços trabalho em equipe vantagem competitiva processos comunicação interfuncional |
topic |
QFD - Quality Function Deployment "customer voice" product and service development team work competitive advantage processes interfunctional communication QFD - Desdobramento da Função Qualidade "voz do cliente" desenvolvimento de produtos e serviços trabalho em equipe vantagem competitiva processos comunicação interfuncional |
description |
Business specialists have given full attention to the customers' needs and delighting them for the business success. On the other hand, very few practical and tested methodologies have been presented to the Brazilian managers. World-class companies have been applying regularly the Quality Function Deployment - QFD to satisfy successfully the customers' needs and improving sales and market share at same time. Besides, other benefits come up applying QFD method Iike reducing costs and the lead time spent on product development, more effective benchmarking processes, efficient team work, real concurrent development and better interfunctional communication. This paper ends up giving a conceptual explanation how QFD works and comments about its implementation. |
publishDate |
1997 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1997-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38034 |
url |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38034 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38034/36783 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
publisher.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de Empresas RAE-Revista de Administração de Empresas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 37 No. 2 (1997): abril-junho; 47-55 RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 37 Núm. 2 (1997): abril-junho; 47-55 RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 37 n. 2 (1997): abril-junho; 47-55 2178-938X 0034-7590 reponame:Revista de Administração de Empresas instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Revista de Administração de Empresas |
collection |
Revista de Administração de Empresas |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
rae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br |
_version_ |
1798943137840758784 |