A ética nas propagandas veiculadas em tv segundo a ótica dos consumidores
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1994 |
Tipo de documento: | Tese |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10438/4575 |
Resumo: | The advertising ethics has been analyzed under companies' and agencies' perspective. Little has been found in what the consumer's view is concerned. This thesis aims to analyze the consumers' opinion respecting TV ads, under the light of the natural right, the Code of Consumer's Defense and the Code of Advertising Self-Regulation in Brazil. Theexploratory study serves as foundation to future studies, which are becoming urgent and necessary, considering the', ethical formation of a huge young population in the country. |
id |
FGV_d892b9901d8519120b581aa2a4fdd625 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.fgv.br:10438/4575 |
network_acronym_str |
FGV |
network_name_str |
Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
repository_id_str |
3974 |
spelling |
Garcia, Mauro NevesEscolasArruda, Maria Cecilia Coutinho de2010-04-20T20:08:27Z2010-04-20T20:08:27Z1994-05-30GARCIA, Mauro Neves. A ética nas propagandas veiculadas em tv segundo a ótica dos consumidores. Tese (Doutorado em Administração de Empresas) - FGV - Fundação Getúlio Vargas, São Paulo, 1994.https://hdl.handle.net/10438/4575The advertising ethics has been analyzed under companies' and agencies' perspective. Little has been found in what the consumer's view is concerned. This thesis aims to analyze the consumers' opinion respecting TV ads, under the light of the natural right, the Code of Consumer's Defense and the Code of Advertising Self-Regulation in Brazil. Theexploratory study serves as foundation to future studies, which are becoming urgent and necessary, considering the', ethical formation of a huge young population in the country.A ética na propaganda tem sido analisada do ponto de vista dos anunciantes e das agências. Pouco, no entanto, se encontra no tocante à ótica do consumidor. A presente tese tem como objetivo analisar a opinião dos consumidores a respeito de comerciais veiculados na televisão, à luz do direito natural, do Código de Defesa do Consumidor e do código de Auto-Regulamentação Publicitária. o estudo exploratório serve de base para estudos ulteriores, que se fazem necessários e urgentes, tendo em vista·a formação ética de um enorme contingente de jovens existentes no País.porA ética nas propagandas veiculadas em tv segundo a ótica dos consumidoresinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisAdministração de empresasÉtica empresarialMarketing industrialComportamento do consumidorPropaganda - Opinião públicaAnúncios em televisãoreponame:Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVinfo:eu-repo/semantics/openAccessORIGINAL1199400998.pdf1199400998.pdfapplication/pdf32372686https://repositorio.fgv.br/bitstreams/255815b7-2560-4ae7-9432-77b85809dfde/download8ebb980e5a69818b6ed3f3d63ee9fc2fMD51TEXT1199400998.pdf.txt1199400998.pdf.txtExtracted Texttext/plain444290https://repositorio.fgv.br/bitstreams/1fb46d98-2e3d-4e1d-a586-e82a3226e2af/downloadb763b5e8fb81f5b81b0b724c121cc0f9MD52THUMBNAIL1199400998.pdf.jpg1199400998.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1979https://repositorio.fgv.br/bitstreams/3d51d663-4eba-4426-aa86-2ca2dbc44db3/download27060111fff717068313d435a8d8af1aMD5310438/45752024-10-08 13:57:12.559open.accessoai:repositorio.fgv.br:10438/4575https://repositorio.fgv.brRepositório InstitucionalPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/dspace-oai/requestopendoar:39742024-10-08T13:57:12Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
A ética nas propagandas veiculadas em tv segundo a ótica dos consumidores |
title |
A ética nas propagandas veiculadas em tv segundo a ótica dos consumidores |
spellingShingle |
A ética nas propagandas veiculadas em tv segundo a ótica dos consumidores Garcia, Mauro Neves Administração de empresas Ética empresarial Marketing industrial Comportamento do consumidor Propaganda - Opinião pública Anúncios em televisão |
title_short |
A ética nas propagandas veiculadas em tv segundo a ótica dos consumidores |
title_full |
A ética nas propagandas veiculadas em tv segundo a ótica dos consumidores |
title_fullStr |
A ética nas propagandas veiculadas em tv segundo a ótica dos consumidores |
title_full_unstemmed |
A ética nas propagandas veiculadas em tv segundo a ótica dos consumidores |
title_sort |
A ética nas propagandas veiculadas em tv segundo a ótica dos consumidores |
author |
Garcia, Mauro Neves |
author_facet |
Garcia, Mauro Neves |
author_role |
author |
dc.contributor.unidadefgv.por.fl_str_mv |
Escolas |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Garcia, Mauro Neves |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Arruda, Maria Cecilia Coutinho de |
contributor_str_mv |
Arruda, Maria Cecilia Coutinho de |
dc.subject.area.por.fl_str_mv |
Administração de empresas |
topic |
Administração de empresas Ética empresarial Marketing industrial Comportamento do consumidor Propaganda - Opinião pública Anúncios em televisão |
dc.subject.bibliodata.por.fl_str_mv |
Ética empresarial Marketing industrial Comportamento do consumidor Propaganda - Opinião pública Anúncios em televisão |
description |
The advertising ethics has been analyzed under companies' and agencies' perspective. Little has been found in what the consumer's view is concerned. This thesis aims to analyze the consumers' opinion respecting TV ads, under the light of the natural right, the Code of Consumer's Defense and the Code of Advertising Self-Regulation in Brazil. Theexploratory study serves as foundation to future studies, which are becoming urgent and necessary, considering the', ethical formation of a huge young population in the country. |
publishDate |
1994 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
1994-05-30 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2010-04-20T20:08:27Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2010-04-20T20:08:27Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
format |
doctoralThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
GARCIA, Mauro Neves. A ética nas propagandas veiculadas em tv segundo a ótica dos consumidores. Tese (Doutorado em Administração de Empresas) - FGV - Fundação Getúlio Vargas, São Paulo, 1994. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10438/4575 |
identifier_str_mv |
GARCIA, Mauro Neves. A ética nas propagandas veiculadas em tv segundo a ótica dos consumidores. Tese (Doutorado em Administração de Empresas) - FGV - Fundação Getúlio Vargas, São Paulo, 1994. |
url |
https://hdl.handle.net/10438/4575 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
collection |
Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.fgv.br/bitstreams/255815b7-2560-4ae7-9432-77b85809dfde/download https://repositorio.fgv.br/bitstreams/1fb46d98-2e3d-4e1d-a586-e82a3226e2af/download https://repositorio.fgv.br/bitstreams/3d51d663-4eba-4426-aa86-2ca2dbc44db3/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
8ebb980e5a69818b6ed3f3d63ee9fc2f b763b5e8fb81f5b81b0b724c121cc0f9 27060111fff717068313d435a8d8af1a |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1813797867425366016 |