Abordagem da análise conjunta no processo decisório de aquisição do serviço de academia de ginástica
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10438/4117 |
Resumo: | The wellness, physical activity and health club market is in great expansion and grownth in the national and worldwide cenarium. In a growing competitive environment, the prediction of of consumer preferences over a product, for its innumerous attributes, is a critical aspect for any marketing administration. Determining customer perception of value in the form of utilities can provide the marketing administration of a company with a functional tool to evaluate the usefulness of a product or service. This thesis investigates the motivational attributes of decision making process when choosing a health club / gym center service. Data was collected through a web survey with 376 participants from Rio de Janeiro and Distrito Federal. The data was analysed through the conjoint analysis method. Results demonstrated that the relative values of the attribute regarding ¿gym facilities¿ and ¿attendance¿ obtained greater values than the other tested attributes. The ¿price¿ attribute was the third degree in the scale of value, followed by ¿proximity¿ and ¿indication¿. |
id |
FGV_feaf1e1c6d4fce6ddb0bd1f31964e910 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.fgv.br:10438/4117 |
network_acronym_str |
FGV |
network_name_str |
Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
repository_id_str |
3974 |
spelling |
Campos, Lívia Maria Almendra Lemos Moerbeck deEscolas::EBAPEZouain, Deborah MoraesFontes Filho, Joaquim RubensBotelho, Delane2009-11-18T19:01:45Z2009-11-18T19:01:45Z2006CAMPOS, Lívia Maria Almendra Lemos Moerbeck de. Abordagem da análise conjunta no processo decisório de aquisição do serviço de academia de ginástica. Dissertação (Mestrado em Gestão Empresarial) - FGV - Fundação Getúlio Vargas, Rio de Janeiro, 2006.http://hdl.handle.net/10438/4117The wellness, physical activity and health club market is in great expansion and grownth in the national and worldwide cenarium. In a growing competitive environment, the prediction of of consumer preferences over a product, for its innumerous attributes, is a critical aspect for any marketing administration. Determining customer perception of value in the form of utilities can provide the marketing administration of a company with a functional tool to evaluate the usefulness of a product or service. This thesis investigates the motivational attributes of decision making process when choosing a health club / gym center service. Data was collected through a web survey with 376 participants from Rio de Janeiro and Distrito Federal. The data was analysed through the conjoint analysis method. Results demonstrated that the relative values of the attribute regarding ¿gym facilities¿ and ¿attendance¿ obtained greater values than the other tested attributes. The ¿price¿ attribute was the third degree in the scale of value, followed by ¿proximity¿ and ¿indication¿.O mercado de bem-estar, atividades físicas e academias de ginástica encontra-se em grande expansão no cenário nacional e mundial. E, em um ambiente de crescente competição de mercado, prever as preferências do consumidor sobre produto, por seus vários atributos, é um aspecto crítico para qualquer administração de marketing. Determinar a percepção de valor do consumidor, em forma de utilidades, pode prover à administração estratégica de marketing da organização daquele setor, uma valiosa ferramenta de avaliação de seu produto. Essa dissertação investiga os atributos motivadores de uma escolha de serviço de academia de ginástica. Os dados foram coletados, por meio de um websurvey, com 376 entrevistados no estado do Rio de Janeiro e no Distrito Federal, e foram analisados pelo método de análise conjunta. Os resultados demonstraram que as importâncias relativas dos atributos ¿estrutura física¿ e ¿atendimento¿ obtiveram valores maiores do que os demais atributos testados. O atributo ¿preço¿ foi o terceiro em grau de importância, seguido de ¿proximidade¿ e ¿indicação¿.porAbordagem da análise conjunta no processo decisório de aquisição do serviço de academia de ginásticainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisAdministração de empresasComportamento do consumidor - Estudo de casosMarketing de serviços - Estudo de casosAcademias de ginásticareponame:Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital)instname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVinfo:eu-repo/semantics/openAccessORIGINALACF220.pdfapplication/pdf1267319https://repositorio.fgv.br/bitstreams/4571b949-5766-44c8-ae06-3dfca3ae437a/download2d4f5d2819a57a7838280220feba36c0MD51TEXTACF220.pdf.txtACF220.pdf.txtExtracted texttext/plain103025https://repositorio.fgv.br/bitstreams/00790969-9c32-472b-a120-4b0a880ab709/downloade0d7d6848699c60393452388ba6ed64fMD56THUMBNAILACF220.pdf.jpgACF220.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3072https://repositorio.fgv.br/bitstreams/1bfad4f9-1f3f-45d2-9107-4c8e1056fb87/download21fb3dc40c843d3119ba90b7a1016f5eMD5710438/41172023-11-09 01:57:19.236open.accessoai:repositorio.fgv.br:10438/4117https://repositorio.fgv.brRepositório InstitucionalPRIhttp://bibliotecadigital.fgv.br/dspace-oai/requestopendoar:39742023-11-09T01:57:19Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) - Fundação Getulio Vargas (FGV)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Abordagem da análise conjunta no processo decisório de aquisição do serviço de academia de ginástica |
title |
Abordagem da análise conjunta no processo decisório de aquisição do serviço de academia de ginástica |
spellingShingle |
Abordagem da análise conjunta no processo decisório de aquisição do serviço de academia de ginástica Campos, Lívia Maria Almendra Lemos Moerbeck de Administração de empresas Comportamento do consumidor - Estudo de casos Marketing de serviços - Estudo de casos Academias de ginástica |
title_short |
Abordagem da análise conjunta no processo decisório de aquisição do serviço de academia de ginástica |
title_full |
Abordagem da análise conjunta no processo decisório de aquisição do serviço de academia de ginástica |
title_fullStr |
Abordagem da análise conjunta no processo decisório de aquisição do serviço de academia de ginástica |
title_full_unstemmed |
Abordagem da análise conjunta no processo decisório de aquisição do serviço de academia de ginástica |
title_sort |
Abordagem da análise conjunta no processo decisório de aquisição do serviço de academia de ginástica |
author |
Campos, Lívia Maria Almendra Lemos Moerbeck de |
author_facet |
Campos, Lívia Maria Almendra Lemos Moerbeck de |
author_role |
author |
dc.contributor.unidadefgv.por.fl_str_mv |
Escolas::EBAPE |
dc.contributor.member.none.fl_str_mv |
Zouain, Deborah Moraes Fontes Filho, Joaquim Rubens |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Campos, Lívia Maria Almendra Lemos Moerbeck de |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Botelho, Delane |
contributor_str_mv |
Botelho, Delane |
dc.subject.area.por.fl_str_mv |
Administração de empresas |
topic |
Administração de empresas Comportamento do consumidor - Estudo de casos Marketing de serviços - Estudo de casos Academias de ginástica |
dc.subject.bibliodata.por.fl_str_mv |
Comportamento do consumidor - Estudo de casos Marketing de serviços - Estudo de casos Academias de ginástica |
description |
The wellness, physical activity and health club market is in great expansion and grownth in the national and worldwide cenarium. In a growing competitive environment, the prediction of of consumer preferences over a product, for its innumerous attributes, is a critical aspect for any marketing administration. Determining customer perception of value in the form of utilities can provide the marketing administration of a company with a functional tool to evaluate the usefulness of a product or service. This thesis investigates the motivational attributes of decision making process when choosing a health club / gym center service. Data was collected through a web survey with 376 participants from Rio de Janeiro and Distrito Federal. The data was analysed through the conjoint analysis method. Results demonstrated that the relative values of the attribute regarding ¿gym facilities¿ and ¿attendance¿ obtained greater values than the other tested attributes. The ¿price¿ attribute was the third degree in the scale of value, followed by ¿proximity¿ and ¿indication¿. |
publishDate |
2006 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2006 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2009-11-18T19:01:45Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2009-11-18T19:01:45Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
CAMPOS, Lívia Maria Almendra Lemos Moerbeck de. Abordagem da análise conjunta no processo decisório de aquisição do serviço de academia de ginástica. Dissertação (Mestrado em Gestão Empresarial) - FGV - Fundação Getúlio Vargas, Rio de Janeiro, 2006. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10438/4117 |
identifier_str_mv |
CAMPOS, Lívia Maria Almendra Lemos Moerbeck de. Abordagem da análise conjunta no processo decisório de aquisição do serviço de academia de ginástica. Dissertação (Mestrado em Gestão Empresarial) - FGV - Fundação Getúlio Vargas, Rio de Janeiro, 2006. |
url |
http://hdl.handle.net/10438/4117 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) instname:Fundação Getulio Vargas (FGV) instacron:FGV |
instname_str |
Fundação Getulio Vargas (FGV) |
instacron_str |
FGV |
institution |
FGV |
reponame_str |
Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
collection |
Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.fgv.br/bitstreams/4571b949-5766-44c8-ae06-3dfca3ae437a/download https://repositorio.fgv.br/bitstreams/00790969-9c32-472b-a120-4b0a880ab709/download https://repositorio.fgv.br/bitstreams/1bfad4f9-1f3f-45d2-9107-4c8e1056fb87/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
2d4f5d2819a57a7838280220feba36c0 e0d7d6848699c60393452388ba6ed64f 21fb3dc40c843d3119ba90b7a1016f5e |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional do FGV (FGV Repositório Digital) - Fundação Getulio Vargas (FGV) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1813797843666731008 |