Hora do conto: atividade pedagógica que estimula o gosto pela leitura
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Didática Sistêmica |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1251 |
Resumo: | The use of the fairy tale time is essential to transform people into critics beings and with courage and ability to cope with society. The fairy tale time is intended to spread the reading, stimulate the taste for it, providing, for children in particular, moments of joy, relaxation and intellectual and moral development, thus facilitating the process of maturing. Other aspects are prominent use of the fairy tale time in the library school, as a means of disseminating the institution as an area responsible for storing and providing information and also by the great role of stories narrators, which has the responsibility to convey the story to the reader, participating effectively in her/his cultural development. |
id |
FURG-12_d5cba10a8eed9ccb2c7d24f7222d5c59 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.furg.br:article/1251 |
network_acronym_str |
FURG-12 |
network_name_str |
Revista Didática Sistêmica |
repository_id_str |
|
spelling |
Hora do conto: atividade pedagógica que estimula o gosto pela leituraHora do conto. Leitura. Biblioteca escolar.The use of the fairy tale time is essential to transform people into critics beings and with courage and ability to cope with society. The fairy tale time is intended to spread the reading, stimulate the taste for it, providing, for children in particular, moments of joy, relaxation and intellectual and moral development, thus facilitating the process of maturing. Other aspects are prominent use of the fairy tale time in the library school, as a means of disseminating the institution as an area responsible for storing and providing information and also by the great role of stories narrators, which has the responsibility to convey the story to the reader, participating effectively in her/his cultural development.O uso da hora do conto é fundamental para transformar pessoas em seres críticos e com coragem e capacidade de enfrentar a sociedade. A hora do conto destina-se a divulgar a leitura, estimular o gosto pela mesma, proporcionando, às crianças em particular, momentos de alegria, descontração e desenvolvimento intelectual e moral, facilitando assim o processo de amadurecimento. Outros aspectos proeminentes são as utilizações da hora do conto na biblioteca escolar, como meio de divulgar a instituição como espaço responsável pelo armazenamento e disponibilização de informações e também no grande papel dos narradores de histórias, que têm a responsabilidade de transmitir o conto até o leitor, participando efetivamente do desenvolvimento cultural desse.Lepidus2010-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1251Revista Didática Sistêmica; v. 7 (2008); 1-71809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1251/546Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessDias, Vitor GonçalvesDutra, Lidiane Fonseca2018-11-08T19:02:37Zoai:periodicos.furg.br:article/1251Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T19:02:37Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Hora do conto: atividade pedagógica que estimula o gosto pela leitura |
title |
Hora do conto: atividade pedagógica que estimula o gosto pela leitura |
spellingShingle |
Hora do conto: atividade pedagógica que estimula o gosto pela leitura Dias, Vitor Gonçalves Hora do conto. Leitura. Biblioteca escolar. |
title_short |
Hora do conto: atividade pedagógica que estimula o gosto pela leitura |
title_full |
Hora do conto: atividade pedagógica que estimula o gosto pela leitura |
title_fullStr |
Hora do conto: atividade pedagógica que estimula o gosto pela leitura |
title_full_unstemmed |
Hora do conto: atividade pedagógica que estimula o gosto pela leitura |
title_sort |
Hora do conto: atividade pedagógica que estimula o gosto pela leitura |
author |
Dias, Vitor Gonçalves |
author_facet |
Dias, Vitor Gonçalves Dutra, Lidiane Fonseca |
author_role |
author |
author2 |
Dutra, Lidiane Fonseca |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Dias, Vitor Gonçalves Dutra, Lidiane Fonseca |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Hora do conto. Leitura. Biblioteca escolar. |
topic |
Hora do conto. Leitura. Biblioteca escolar. |
description |
The use of the fairy tale time is essential to transform people into critics beings and with courage and ability to cope with society. The fairy tale time is intended to spread the reading, stimulate the taste for it, providing, for children in particular, moments of joy, relaxation and intellectual and moral development, thus facilitating the process of maturing. Other aspects are prominent use of the fairy tale time in the library school, as a means of disseminating the institution as an area responsible for storing and providing information and also by the great role of stories narrators, which has the responsibility to convey the story to the reader, participating effectively in her/his cultural development. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-03-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1251 |
url |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1251 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1251/546 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica; v. 7 (2008); 1-7 1809-3108 reponame:Revista Didática Sistêmica instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Revista Didática Sistêmica |
collection |
Revista Didática Sistêmica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com |
_version_ |
1797041939481100289 |