THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Momento (Rio Grande. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2435 |
Resumo: | This study aimed to examine the importance of supervised probation in the formation of biology teachers, in terms of the 2010 graduates degree in biological sciences at the University Federal de Pelotas. The study was qualitative, based on content analysis of the questionnaires applied to graduated students in degree in biology. The importance of supervised training is reference to content analysis, and the need guidance during the practice stage, and construction of learning from the experiences school. According to the results, the role of supervised probation for students undergraduate students in biological sciences, is the moment of contact with reality and school is ully connected to the theory and practice. |
id |
FURG-2_1f8cf767042d4297faa7b8f7f49d45f0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.furg.br:article/2435 |
network_acronym_str |
FURG-2 |
network_name_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTASO estágio curricular na formação de professores do curso de licenciatura em Ciências Biológicas da Universidade Federal de PelotasReflexão sobre prática pedagógicaformação de professoresensino de ciências.This study aimed to examine the importance of supervised probation in the formation of biology teachers, in terms of the 2010 graduates degree in biological sciences at the University Federal de Pelotas. The study was qualitative, based on content analysis of the questionnaires applied to graduated students in degree in biology. The importance of supervised training is reference to content analysis, and the need guidance during the practice stage, and construction of learning from the experiences school. According to the results, the role of supervised probation for students undergraduate students in biological sciences, is the moment of contact with reality and school is ully connected to the theory and practice.Este trabalho teve como objetivo analisar a importância do estágio curricular supervisionado na formação de professores de biologia, sob a óptica dos formandos 2010 em licenciatura em ciências biológicas da Universidade Federal de Pelotas. O estudo foi de caráter qualitativo, com base na análise de conteúdo dos questionários aplicados aos discentes formandos em licenciatura em biologia. A importância do estágio supervisionado é a referência para análise de conteúdo, além da necessidade de orientação durante a prática do estágio, e a construção de aprendizagens a partir das vivências escolares. De acordo com os resultados, o papel do estágio curricular supervisionado para os alunos formandos de licenciatura em ciências biológicas, é o momento de contato com a realidade escolar e está totalmente ligada a relação teoria e prática.Universidade Federal do Rio Grande2012-05-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2435Momento - Diálogos em Educação; Vol. 20 No. 2 (2011); 67-79Momento - Diálogos em Educação; v. 20 n. 2 (2011); 67-792316-3100reponame:Momento (Rio Grande. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2435/1409Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCardoso, Guilhermeda Costa, Juliana HartlebenRodriguez, Rita de Cássia Morem Cóssio2023-01-05T15:57:21Zoai:periodicos.furg.br:article/2435Revistahttps://periodicos.furg.br/momentoPUBhttps://periodicos.furg.br/momento/oai||momento.educacao@furg.br2316-31000102-2717opendoar:2023-01-05T15:57:21Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS O estágio curricular na formação de professores do curso de licenciatura em Ciências Biológicas da Universidade Federal de Pelotas |
title |
THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS |
spellingShingle |
THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS Cardoso, Guilherme Reflexão sobre prática pedagógica formação de professores ensino de ciências. |
title_short |
THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS |
title_full |
THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS |
title_fullStr |
THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS |
title_full_unstemmed |
THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS |
title_sort |
THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS |
author |
Cardoso, Guilherme |
author_facet |
Cardoso, Guilherme da Costa, Juliana Hartleben Rodriguez, Rita de Cássia Morem Cóssio |
author_role |
author |
author2 |
da Costa, Juliana Hartleben Rodriguez, Rita de Cássia Morem Cóssio |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cardoso, Guilherme da Costa, Juliana Hartleben Rodriguez, Rita de Cássia Morem Cóssio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Reflexão sobre prática pedagógica formação de professores ensino de ciências. |
topic |
Reflexão sobre prática pedagógica formação de professores ensino de ciências. |
description |
This study aimed to examine the importance of supervised probation in the formation of biology teachers, in terms of the 2010 graduates degree in biological sciences at the University Federal de Pelotas. The study was qualitative, based on content analysis of the questionnaires applied to graduated students in degree in biology. The importance of supervised training is reference to content analysis, and the need guidance during the practice stage, and construction of learning from the experiences school. According to the results, the role of supervised probation for students undergraduate students in biological sciences, is the moment of contact with reality and school is ully connected to the theory and practice. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-05-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2435 |
url |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2435 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2435/1409 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
dc.source.none.fl_str_mv |
Momento - Diálogos em Educação; Vol. 20 No. 2 (2011); 67-79 Momento - Diálogos em Educação; v. 20 n. 2 (2011); 67-79 2316-3100 reponame:Momento (Rio Grande. Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
collection |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||momento.educacao@furg.br |
_version_ |
1775493249063976960 |