Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Camargo, Andrea Norema Bianchi de
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Pilar, Fabiana Dias, Ribeiro, Marcus Eduardo Maciel, Mirian Fantinel, Ramos, Maurivan Güntzel
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Momento (Rio Grande. Online)
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2425
Resumo: This paper presents the results of a study assessing the level of Scientific Literacy of fifty-eight students. These students were enrolled in a course of chemistry at a University Community of Rio Grande do Sul. This study additionally included eight teachers who were trained at the Institution for more than five years. The instrument used to perform this evaluation was the Test of Basic Scientific Literacy (TBSL), created and validated by Laugksch and Spargo (1996). This data analysis is a reflection on the development of the Scientific Literacy during the teacher education in chemistry.
id FURG-2_35b5415b395aeb364de0729a2625cadd
oai_identifier_str oai:periodicos.furg.br:article/2425
network_acronym_str FURG-2
network_name_str Momento (Rio Grande. Online)
repository_id_str
spelling Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachersAlfabetização científica: a evolução ao longo da formação de licenciandos ingressantes, concluintes e de professores de QuímicaFormação de professoresEnsino de CiênciasAlfabetização Científica.This paper presents the results of a study assessing the level of Scientific Literacy of fifty-eight students. These students were enrolled in a course of chemistry at a University Community of Rio Grande do Sul. This study additionally included eight teachers who were trained at the Institution for more than five years. The instrument used to perform this evaluation was the Test of Basic Scientific Literacy (TBSL), created and validated by Laugksch and Spargo (1996). This data analysis is a reflection on the development of the Scientific Literacy during the teacher education in chemistry.O trabalho apresenta um estudo sobre os resultados da avaliação do nível de Alfabetização Científica de cinquenta e oito alunos do curso de licenciatura em Química de uma Universidade Comunitária do Rio Grande do Sul, bem como de oito professores formados nessa Instituição há mais de cinco anos. O instrumento utilizado para realizar essa avaliação foi o Teste de Alfabetização Científica Básica (TACB), criado e validado por Laugksch e Spargo (1996). A análise dos dados contribui para uma reflexão acerca de que a Alfabetização Científica ainda está ocorrendo ao longo da formação inicial e continuada de professores de Química.Universidade Federal do Rio Grande2012-05-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2425Momento - Diálogos em Educação; Vol. 20 No. 2 (2011); 19-29Momento - Diálogos em Educação; v. 20 n. 2 (2011); 19-292316-3100reponame:Momento (Rio Grande. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2425/1404Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCamargo, Andrea Norema Bianchi dePilar, Fabiana DiasRibeiro, Marcus Eduardo MacielMirian FantinelRamos, Maurivan Güntzel2023-01-05T15:57:20Zoai:periodicos.furg.br:article/2425Revistahttps://periodicos.furg.br/momentoPUBhttps://periodicos.furg.br/momento/oai||momento.educacao@furg.br2316-31000102-2717opendoar:2023-01-05T15:57:20Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
dc.title.none.fl_str_mv Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers
Alfabetização científica: a evolução ao longo da formação de licenciandos ingressantes, concluintes e de professores de Química
title Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers
spellingShingle Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers
Camargo, Andrea Norema Bianchi de
Formação de professores
Ensino de Ciências
Alfabetização Científica.
title_short Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers
title_full Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers
title_fullStr Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers
title_full_unstemmed Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers
title_sort Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers
author Camargo, Andrea Norema Bianchi de
author_facet Camargo, Andrea Norema Bianchi de
Pilar, Fabiana Dias
Ribeiro, Marcus Eduardo Maciel
Mirian Fantinel
Ramos, Maurivan Güntzel
author_role author
author2 Pilar, Fabiana Dias
Ribeiro, Marcus Eduardo Maciel
Mirian Fantinel
Ramos, Maurivan Güntzel
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Camargo, Andrea Norema Bianchi de
Pilar, Fabiana Dias
Ribeiro, Marcus Eduardo Maciel
Mirian Fantinel
Ramos, Maurivan Güntzel
dc.subject.por.fl_str_mv Formação de professores
Ensino de Ciências
Alfabetização Científica.
topic Formação de professores
Ensino de Ciências
Alfabetização Científica.
description This paper presents the results of a study assessing the level of Scientific Literacy of fifty-eight students. These students were enrolled in a course of chemistry at a University Community of Rio Grande do Sul. This study additionally included eight teachers who were trained at the Institution for more than five years. The instrument used to perform this evaluation was the Test of Basic Scientific Literacy (TBSL), created and validated by Laugksch and Spargo (1996). This data analysis is a reflection on the development of the Scientific Literacy during the teacher education in chemistry.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-05-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2425
url https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2425
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2425/1404
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande
dc.source.none.fl_str_mv Momento - Diálogos em Educação; Vol. 20 No. 2 (2011); 19-29
Momento - Diálogos em Educação; v. 20 n. 2 (2011); 19-29
2316-3100
reponame:Momento (Rio Grande. Online)
instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
instname_str Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron_str FURG
institution FURG
reponame_str Momento (Rio Grande. Online)
collection Momento (Rio Grande. Online)
repository.name.fl_str_mv Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
repository.mail.fl_str_mv ||momento.educacao@furg.br
_version_ 1775493249054539776