Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Momento (Rio Grande. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2425 |
Resumo: | This paper presents the results of a study assessing the level of Scientific Literacy of fifty-eight students. These students were enrolled in a course of chemistry at a University Community of Rio Grande do Sul. This study additionally included eight teachers who were trained at the Institution for more than five years. The instrument used to perform this evaluation was the Test of Basic Scientific Literacy (TBSL), created and validated by Laugksch and Spargo (1996). This data analysis is a reflection on the development of the Scientific Literacy during the teacher education in chemistry. |
id |
FURG-2_7cf4ad44fa465c96ee081124ffba278f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.furg.br:article/2425 |
network_acronym_str |
FURG-2 |
network_name_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachersAlfabetização científica: a evolução ao longo da formação de licenciandos ingressantes, concluintes e de professores de QuímicaFormação de professoresEnsino de CiênciasAlfabetização Científica.This paper presents the results of a study assessing the level of Scientific Literacy of fifty-eight students. These students were enrolled in a course of chemistry at a University Community of Rio Grande do Sul. This study additionally included eight teachers who were trained at the Institution for more than five years. The instrument used to perform this evaluation was the Test of Basic Scientific Literacy (TBSL), created and validated by Laugksch and Spargo (1996). This data analysis is a reflection on the development of the Scientific Literacy during the teacher education in chemistry.O trabalho apresenta um estudo sobre os resultados da avaliação do nível de Alfabetização Científica de cinquenta e oito alunos do curso de licenciatura em Química de uma Universidade Comunitária do Rio Grande do Sul, bem como de oito professores formados nessa Instituição há mais de cinco anos. O instrumento utilizado para realizar essa avaliação foi o Teste de Alfabetização Científica Básica (TACB), criado e validado por Laugksch e Spargo (1996). A análise dos dados contribui para uma reflexão acerca de que a Alfabetização Científica ainda está ocorrendo ao longo da formação inicial e continuada de professores de Química.Universidade Federal do Rio Grande2012-05-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2425Momento - Diálogos em Educação; Vol. 20 No. 2 (2011); 19-29Momento - Diálogos em Educação; v. 20 n. 2 (2011); 19-292316-3100reponame:Momento (Rio Grande. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/2425/1404Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCamargo, Andrea Norema Bianchi dePilar, Fabiana DiasRibeiro, Marcus Eduardo MacielMirian FantinelRamos, Maurivan Güntzel2018-05-08T14:50:31Zoai:ojs.periodicos.furg.br:article/2425Revistahttps://periodicos.furg.br/momentoPUBhttps://periodicos.furg.br/momento/oai||momento.educacao@furg.br2316-31000102-2717opendoar:2018-05-08T14:50:31Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers Alfabetização científica: a evolução ao longo da formação de licenciandos ingressantes, concluintes e de professores de Química |
title |
Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers |
spellingShingle |
Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers Camargo, Andrea Norema Bianchi de Formação de professores Ensino de Ciências Alfabetização Científica. |
title_short |
Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers |
title_full |
Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers |
title_fullStr |
Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers |
title_full_unstemmed |
Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers |
title_sort |
Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers |
author |
Camargo, Andrea Norema Bianchi de |
author_facet |
Camargo, Andrea Norema Bianchi de Pilar, Fabiana Dias Ribeiro, Marcus Eduardo Maciel Mirian Fantinel Ramos, Maurivan Güntzel |
author_role |
author |
author2 |
Pilar, Fabiana Dias Ribeiro, Marcus Eduardo Maciel Mirian Fantinel Ramos, Maurivan Güntzel |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Camargo, Andrea Norema Bianchi de Pilar, Fabiana Dias Ribeiro, Marcus Eduardo Maciel Mirian Fantinel Ramos, Maurivan Güntzel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Formação de professores Ensino de Ciências Alfabetização Científica. |
topic |
Formação de professores Ensino de Ciências Alfabetização Científica. |
description |
This paper presents the results of a study assessing the level of Scientific Literacy of fifty-eight students. These students were enrolled in a course of chemistry at a University Community of Rio Grande do Sul. This study additionally included eight teachers who were trained at the Institution for more than five years. The instrument used to perform this evaluation was the Test of Basic Scientific Literacy (TBSL), created and validated by Laugksch and Spargo (1996). This data analysis is a reflection on the development of the Scientific Literacy during the teacher education in chemistry. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-05-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2425 |
url |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2425 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/2425/1404 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
dc.source.none.fl_str_mv |
Momento - Diálogos em Educação; Vol. 20 No. 2 (2011); 19-29 Momento - Diálogos em Educação; v. 20 n. 2 (2011); 19-29 2316-3100 reponame:Momento (Rio Grande. Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
collection |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||momento.educacao@furg.br |
_version_ |
1798944869719212032 |