Percepções e respostas de consumidores frente ao potencial de insatisfação presente nas oficinas de automóveis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2002 |
Tipo de documento: | Artigo de conferência |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da FURG (RI FURG) |
Texto Completo: | http://repositorio.furg.br/handle/1/667 |
Resumo: | This article examines the consumer's perception on the potential of the services of workshops of automobiles of generating dissatisfaction and the behavior of the consumer front the dissatisfaction. It take into considertation the following aspects: behavior of complaint, communication of the problem, strategy of recovery of the companies, service mix. The results indicate that the consumers are unsatisfied with the services and they try to pass that feeling for other people and organizations. |
id |
FURG_7d210cf2bc786c0cd35152c98b4630fb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.furg.br:1/667 |
network_acronym_str |
FURG |
network_name_str |
Repositório Institucional da FURG (RI FURG) |
repository_id_str |
|
spelling |
Percepções e respostas de consumidores frente ao potencial de insatisfação presente nas oficinas de automóveisConsumer dissatisfactionQuality of servicesMarketing of servicesThis article examines the consumer's perception on the potential of the services of workshops of automobiles of generating dissatisfaction and the behavior of the consumer front the dissatisfaction. It take into considertation the following aspects: behavior of complaint, communication of the problem, strategy of recovery of the companies, service mix. The results indicate that the consumers are unsatisfied with the services and they try to pass that feeling for other people and organizations.2011-06-08T18:50:33Z2011-06-08T18:50:33Z2002info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectapplication/pdfSOUZA, Altamir da Silva. Percepções e respostas de consumidores frente ao potencial de insatisfação presente nas oficinas de automóveis. In: ENCONTRO NACIONAL DE ENGENHARIA DA PRODUÇÃO, 22., 2002. Rio de Janeiro: Abepro, 2002. Disponível em: < http://www.abepro.org.br/biblioteca/ENEGEP2002_TR26_1127.pdf > Acesso em: 07 jun. 2011http://repositorio.furg.br/handle/1/667porSouza, Altamir da Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da FURG (RI FURG)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURG2011-08-09T18:56:44Zoai:repositorio.furg.br:1/667Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.furg.br/oai/request || http://200.19.254.174/oai/requestopendoar:2011-08-09T18:56:44Repositório Institucional da FURG (RI FURG) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Percepções e respostas de consumidores frente ao potencial de insatisfação presente nas oficinas de automóveis |
title |
Percepções e respostas de consumidores frente ao potencial de insatisfação presente nas oficinas de automóveis |
spellingShingle |
Percepções e respostas de consumidores frente ao potencial de insatisfação presente nas oficinas de automóveis Souza, Altamir da Silva Consumer dissatisfaction Quality of services Marketing of services |
title_short |
Percepções e respostas de consumidores frente ao potencial de insatisfação presente nas oficinas de automóveis |
title_full |
Percepções e respostas de consumidores frente ao potencial de insatisfação presente nas oficinas de automóveis |
title_fullStr |
Percepções e respostas de consumidores frente ao potencial de insatisfação presente nas oficinas de automóveis |
title_full_unstemmed |
Percepções e respostas de consumidores frente ao potencial de insatisfação presente nas oficinas de automóveis |
title_sort |
Percepções e respostas de consumidores frente ao potencial de insatisfação presente nas oficinas de automóveis |
author |
Souza, Altamir da Silva |
author_facet |
Souza, Altamir da Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Altamir da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Consumer dissatisfaction Quality of services Marketing of services |
topic |
Consumer dissatisfaction Quality of services Marketing of services |
description |
This article examines the consumer's perception on the potential of the services of workshops of automobiles of generating dissatisfaction and the behavior of the consumer front the dissatisfaction. It take into considertation the following aspects: behavior of complaint, communication of the problem, strategy of recovery of the companies, service mix. The results indicate that the consumers are unsatisfied with the services and they try to pass that feeling for other people and organizations. |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002 2011-06-08T18:50:33Z 2011-06-08T18:50:33Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
format |
conferenceObject |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
SOUZA, Altamir da Silva. Percepções e respostas de consumidores frente ao potencial de insatisfação presente nas oficinas de automóveis. In: ENCONTRO NACIONAL DE ENGENHARIA DA PRODUÇÃO, 22., 2002. Rio de Janeiro: Abepro, 2002. Disponível em: < http://www.abepro.org.br/biblioteca/ENEGEP2002_TR26_1127.pdf > Acesso em: 07 jun. 2011 http://repositorio.furg.br/handle/1/667 |
identifier_str_mv |
SOUZA, Altamir da Silva. Percepções e respostas de consumidores frente ao potencial de insatisfação presente nas oficinas de automóveis. In: ENCONTRO NACIONAL DE ENGENHARIA DA PRODUÇÃO, 22., 2002. Rio de Janeiro: Abepro, 2002. Disponível em: < http://www.abepro.org.br/biblioteca/ENEGEP2002_TR26_1127.pdf > Acesso em: 07 jun. 2011 |
url |
http://repositorio.furg.br/handle/1/667 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da FURG (RI FURG) instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Repositório Institucional da FURG (RI FURG) |
collection |
Repositório Institucional da FURG (RI FURG) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da FURG (RI FURG) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1813187234957885440 |