ALTERAÇÃO DO COMPORTAMENTO DOS ESTUDANTES DE GRADUAÇÃO DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA CATARINA (UFSC) EM RELAÇÃO AO CONSUMO DE SERVIÇOS DE STREAMING APÓS O INÍCIO DA PANDEMIA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Soares da Silva, Tânia
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Moritz da Silva, Flora, Oliveira Rodrigues, Thiago, Sigounas Muhammad, Helena
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Gestão e Desenvolvimento
Texto Completo: http://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistagestaoedesenvolvimento/article/view/2843
Resumo: The new coronavirus pandemic has changed the lives of people around the world. From performing simple tasks to more complex ones, such as work and study relationships, they were somehow affected by this new scenario. Among the activities/relationships that have undergone changes are consumption and consumer behavior. The entertainment sector, both at home and away from home, was one of those activities that most felt these changes, as several studies have shown. Thus, this article aims to verify and analyze whether there was a change in the purchasing behavior of undergraduate students at the Federal University of Santa Catarina regarding the use of streaming services after the start of the pandemic. For this, a structured online questionnaire was developed, which was answered by 574 students from different phases and courses. With the results, it was found that there was a change regarding the use of these students from the period before the pandemic to the time when there was a pandemic and suggestion of isolation measures. Among these changes, we can mention the knowledge and subscription of new streaming platforms, as well as the increase in the number of hours and changes in the days, periods and places in which these contents started to be consumed.
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spelling ALTERAÇÃO DO COMPORTAMENTO DOS ESTUDANTES DE GRADUAÇÃO DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE SANTA CATARINA (UFSC) EM RELAÇÃO AO CONSUMO DE SERVIÇOS DE STREAMING APÓS O INÍCIO DA PANDEMIAStreamingPandemiaAlteração no ConsumoUFSCThe new coronavirus pandemic has changed the lives of people around the world. From performing simple tasks to more complex ones, such as work and study relationships, they were somehow affected by this new scenario. Among the activities/relationships that have undergone changes are consumption and consumer behavior. The entertainment sector, both at home and away from home, was one of those activities that most felt these changes, as several studies have shown. Thus, this article aims to verify and analyze whether there was a change in the purchasing behavior of undergraduate students at the Federal University of Santa Catarina regarding the use of streaming services after the start of the pandemic. For this, a structured online questionnaire was developed, which was answered by 574 students from different phases and courses. With the results, it was found that there was a change regarding the use of these students from the period before the pandemic to the time when there was a pandemic and suggestion of isolation measures. Among these changes, we can mention the knowledge and subscription of new streaming platforms, as well as the increase in the number of hours and changes in the days, periods and places in which these contents started to be consumed.A pandemia do novo coronavírus alterou a vida das pessoas de todo o mundo. Desde a execução de tarefas simples até as mais complexas, como as relações de trabalho e estudo, foram de alguma forma afetadas por esse novo cenário. Dentre as atividades/relações que sofreram alterações estão as de consumo e comportamento do consumidor. O setor de entretenimento, tanto em casa quanto fora do lar, foi uma dessas atividades que mais sentiram essas alterações, conforme variados estudos vêm demonstrando. Assim, o presente artigo tem por objetivo verificar e analisar se houve uma mudança no comportamento de compra do corpo discente de graduação da Universidade Federal de Santa Catarina com relação ao consumo de serviços de streaming após o início da pandemia. Para isso, elaborou-se um questionário estruturado on-line que foi respondido por 574 estudantes de distintas fases e cursos. Com os resultados, verificou-se que houve uma alteração no consumo desses estudantes do período anterior à pandemia ao momento no qual houve pandemia e sugestão de medidas de isolamento. Dentre essas alterações, pode-se citar o conhecimento e assinatura de novas plataformas de streaming, assim como o aumento do número de horas e alteração dos dias, períodos e locais em que esses conteúdos passaram a ser consumidos.Universidade Feevale2021-11-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistagestaoedesenvolvimento/article/view/284310.25112/rgd.v18i3.2843Revista Gestão e Desenvolvimento; v. 18 n. 3 (2021): Marketing e pandemia: Impactos e reflexões sobre o consumo durante e pós-pandemia - Setembro / Dezembro; 51-792446-68751807-543610.25112/rgd.v18i3reponame:Gestão e Desenvolvimentoinstname:Universidade Feevale (Feevale)instacron:Feevaleporhttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistagestaoedesenvolvimento/article/view/2843/2954Copyright (c) 2021 Tânia Soares da Silvahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSoares da Silva, TâniaMoritz da Silva, Flora Oliveira Rodrigues, Thiago Sigounas Muhammad, Helena 2021-12-03T15:18:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2843Revistahttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistagestaoedesenvolvimento/indexPUBhttp://periodicos.feevale.br/seer/index.php/revistagestaoedesenvolvimento/oaigestaoedesenvolvimento@feevale.br||mauricio@feevale.br2446-68751807-5436opendoar:2021-12-03T15:18:38Gestão e Desenvolvimento - Universidade Feevale (Feevale)false
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