Primary Education Evaluation Sistem: Indicators of the 1st and 2nd grades
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Educação e Saúde |
Texto Completo: | https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/6099 |
Resumo: | The quality of the teaching is one of the first questions that we should do when looking for system that keeps informations around children from first and second grades of elementary school and their developments. The objective of the study is to describe Elementary School Evaluation System (ESES) and its contribution to debate among managers and teachers to provide literacy. The research had been done in October and November 2018, the ESES`s informations are on Education Department of Fortaleza website, using qualitative document search to do references to this article. In front of the results, it was detected ways to evaluate the learnings and pedagogical interventions to assist some decisions. |
id |
GVAA-2_c03f18c1240406cb1756ec3778abc2ba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.gvaa.com.br:article/6099 |
network_acronym_str |
GVAA-2 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Educação e Saúde |
repository_id_str |
|
spelling |
Primary Education Evaluation Sistem: Indicators of the 1st and 2nd gradesSistema de Avaliação da Educação Fundamental: Indicadores do 1º e 2º anosNetworks programEvaluation systemElementary schoolQuality management.Programa em redeSistema de avaliaçãoEnsino FundamentalGestão de qualidade.The quality of the teaching is one of the first questions that we should do when looking for system that keeps informations around children from first and second grades of elementary school and their developments. The objective of the study is to describe Elementary School Evaluation System (ESES) and its contribution to debate among managers and teachers to provide literacy. The research had been done in October and November 2018, the ESES`s informations are on Education Department of Fortaleza website, using qualitative document search to do references to this article. In front of the results, it was detected ways to evaluate the learnings and pedagogical interventions to assist some decisions.A qualidade do ensino é um dos primeiros questionamentos que devemos fazer ao analisar uma proposta de um sistema que armazena informações acerca dos resultados de cada ano letivo sobre a evolução dos alunos do 1º e 2º anos do Ensino Fundamental. Diante do exposto, objetivou-se com este estudo descrever o Sistema de Avaliação do Ensino Fundamental (SAEF) e sua contribuição para o debate entre gestores e professores acerca do processo de alfabetização. O período da investigação aconteceu entre os meses de outubro e novembro de 2018, os dados coletados referente ao SAEF encontram-se contidos no site da Secretaria de Educação de Fortaleza, fazendo uso de uma pesquisa do tipo documental com abordagem qualitativa para referenciar os achados durante a realização da produção científica. Diante dos resultados obtidos, foi observado que além de construir um caminho sobre a avaliação da aprendizagem é possível descrever também como as intervenções pedagógicas traçadas ao longo de cada período letivo auxilia no processo de tomada de decisão.GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS2019-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfimage/pngapplication/mswordhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/609910.18378/rebes.v9i3.6099Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 9 No. 3 (2019); 44-49Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 9 Núm. 3 (2019); 44-49Revista Brasileira de Educação e Saúde; v. 9 n. 3 (2019); 44-492358-2391reponame:Revista Brasileira de Educação e Saúdeinstname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)instacron:GVAAporhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/6099/6342https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/6099/9752https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/6099/9753https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/6099/10102Copyright (c) 2019 Cleide Carneiro et al.info:eu-repo/semantics/openAccessCarneiro, CleideRodrigues, Emanoel Márcio da SilvaSousa, Rafael Menezes deSantos, Maria Diana Bruno dosBrito, Suely de Oliveira PereiraMota, Francisca Yara de Oliveira2020-01-14T18:36:58Zoai:ojs.gvaa.com.br:article/6099Revistahttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBESPRIhttp://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/oaimilenanunes@fiponline.edu.br||patriciomaracaja@gmail.com2358-23912358-2391opendoar:2020-01-14T18:36:58Revista Brasileira de Educação e Saúde - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Primary Education Evaluation Sistem: Indicators of the 1st and 2nd grades Sistema de Avaliação da Educação Fundamental: Indicadores do 1º e 2º anos |
title |
Primary Education Evaluation Sistem: Indicators of the 1st and 2nd grades |
spellingShingle |
Primary Education Evaluation Sistem: Indicators of the 1st and 2nd grades Carneiro, Cleide Networks program Evaluation system Elementary school Quality management. Programa em rede Sistema de avaliação Ensino Fundamental Gestão de qualidade. |
title_short |
Primary Education Evaluation Sistem: Indicators of the 1st and 2nd grades |
title_full |
Primary Education Evaluation Sistem: Indicators of the 1st and 2nd grades |
title_fullStr |
Primary Education Evaluation Sistem: Indicators of the 1st and 2nd grades |
title_full_unstemmed |
Primary Education Evaluation Sistem: Indicators of the 1st and 2nd grades |
title_sort |
Primary Education Evaluation Sistem: Indicators of the 1st and 2nd grades |
author |
Carneiro, Cleide |
author_facet |
Carneiro, Cleide Rodrigues, Emanoel Márcio da Silva Sousa, Rafael Menezes de Santos, Maria Diana Bruno dos Brito, Suely de Oliveira Pereira Mota, Francisca Yara de Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Rodrigues, Emanoel Márcio da Silva Sousa, Rafael Menezes de Santos, Maria Diana Bruno dos Brito, Suely de Oliveira Pereira Mota, Francisca Yara de Oliveira |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carneiro, Cleide Rodrigues, Emanoel Márcio da Silva Sousa, Rafael Menezes de Santos, Maria Diana Bruno dos Brito, Suely de Oliveira Pereira Mota, Francisca Yara de Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Networks program Evaluation system Elementary school Quality management. Programa em rede Sistema de avaliação Ensino Fundamental Gestão de qualidade. |
topic |
Networks program Evaluation system Elementary school Quality management. Programa em rede Sistema de avaliação Ensino Fundamental Gestão de qualidade. |
description |
The quality of the teaching is one of the first questions that we should do when looking for system that keeps informations around children from first and second grades of elementary school and their developments. The objective of the study is to describe Elementary School Evaluation System (ESES) and its contribution to debate among managers and teachers to provide literacy. The research had been done in October and November 2018, the ESES`s informations are on Education Department of Fortaleza website, using qualitative document search to do references to this article. In front of the results, it was detected ways to evaluate the learnings and pedagogical interventions to assist some decisions. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-09-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/6099 10.18378/rebes.v9i3.6099 |
url |
https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/6099 |
identifier_str_mv |
10.18378/rebes.v9i3.6099 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/6099/6342 https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/6099/9752 https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/6099/9753 https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/6099/10102 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Cleide Carneiro et al. info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Cleide Carneiro et al. |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf image/png application/msword |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS |
publisher.none.fl_str_mv |
GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 9 No. 3 (2019); 44-49 Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 9 Núm. 3 (2019); 44-49 Revista Brasileira de Educação e Saúde; v. 9 n. 3 (2019); 44-49 2358-2391 reponame:Revista Brasileira de Educação e Saúde instname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA) instacron:GVAA |
instname_str |
Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA) |
instacron_str |
GVAA |
institution |
GVAA |
reponame_str |
Revista Brasileira de Educação e Saúde |
collection |
Revista Brasileira de Educação e Saúde |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Educação e Saúde - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA) |
repository.mail.fl_str_mv |
milenanunes@fiponline.edu.br||patriciomaracaja@gmail.com |
_version_ |
1798949666459484160 |