INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lima Yamaguchi, Klenicy Kazumy de
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Prática Docente
Texto Completo: https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/327
Resumo: Since news of coronavirus pandemic, teaching in public universities had to adapt to a new reality. This paper aim report Inorganic Chemistry teaching case during the remote time at the Institute of Health and Biotechnology of the Federal University of Amazonas and difficulties, positive and negative aspects. Methodology was descriptive with a qualitative approach such as a case study, carried out from August to December 2020. It was found that the main difficulties of the students referred to the internet connection and that even so, there was a good use of discipline, with the use of ICTs and adaptation of didactic methodologies to contribute to learning.
id IFMT_34778427d27b2bed320c9b47d41af233
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/327
network_acronym_str IFMT
network_name_str Revista Prática Docente
repository_id_str
spelling INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIMEENSEÑANZA DE QUÍMICA INORGÁNICA CON TECNOLOGÍAS DIGITALES EN TIEMPO REMOTOENSINO DE QUÍMICA INORGÂNICA MEDIADA PELO USO DAS TECNOLOGIAS DIGITAIS NO PERÍODO DE ENSINO REMOTOCOVID-19TICEnsino de químicaCOVID-19ICTChemistry teachingCOVID-19TICEnseñanza de la QuímicaSince news of coronavirus pandemic, teaching in public universities had to adapt to a new reality. This paper aim report Inorganic Chemistry teaching case during the remote time at the Institute of Health and Biotechnology of the Federal University of Amazonas and difficulties, positive and negative aspects. Methodology was descriptive with a qualitative approach such as a case study, carried out from August to December 2020. It was found that the main difficulties of the students referred to the internet connection and that even so, there was a good use of discipline, with the use of ICTs and adaptation of didactic methodologies to contribute to learning.Desde la noticia de la pandemia del coronavirus, la docencia en las universidades públicas tuvo que adaptarse a una nueva realidad. Este trabajo tiene como objetivo informar la enseñanza de la Química Inorgánica durante el tiempo remoto en el Instituto de Salud y Biotecnología de la Universidad Federal de Amazonas y dificultades, aspectos positivos y negativos. La metodología fue descriptiva con un enfoque cualitativo como un estudio de caso, realizado de agosto a diciembre de 2020. Se encontró que las principales dificultades de los estudiantes se referían a la conexión a internet y que aun así, hubo un buen uso de la disciplina, con el uso de las TIC y la adaptación de metodologías didácticas para contribuir al aprendizaje.Desde as notícias e publicitação dos casos da pandemia referentes ao novo coronavírus, o ensino nas universidades públicas teve que se adaptar a uma nova realidade. O objetivo deste artigo é apresentar um relato de experiência sobre o ensino de Química Inorgânica durante o período remoto no Instituto de Saúde e Biotecnologia da Universidade Federal do Amazonas e refletir sobre as dificuldades, pontos positivos e negativos. A metodologia da pesquisa foi descritiva com abordagem qualitativa do tipo estudo de caso, realizado no período de agosto a dezembro de 2020. Verificou-se que as dificuldades principais dos discentes referiu-se a conexão com a internet e que, mesmo assim, houve um bom aproveitamento da disciplina, com o uso de TICs e adaptação das metodologias, buscando ferramentas para contribuir com a aprendizagem.Revista Prática Docente2021-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionNatural SciencesCiencias NaturalesCiências Naturaisapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/32710.23926/RPD.2021.v6.n2.e041.id998Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e041Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e041Revista Prática Docente; v. 6 n. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e0412526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/327/319Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLima Yamaguchi, Klenicy Kazumy de2023-05-30T00:41:55Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/327Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-05-30T00:41:55Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME
ENSEÑANZA DE QUÍMICA INORGÁNICA CON TECNOLOGÍAS DIGITALES EN TIEMPO REMOTO
ENSINO DE QUÍMICA INORGÂNICA MEDIADA PELO USO DAS TECNOLOGIAS DIGITAIS NO PERÍODO DE ENSINO REMOTO
title INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME
spellingShingle INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME
Lima Yamaguchi, Klenicy Kazumy de
COVID-19
TIC
Ensino de química
COVID-19
ICT
Chemistry teaching
COVID-19
TIC
Enseñanza de la Química
title_short INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME
title_full INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME
title_fullStr INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME
title_full_unstemmed INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME
title_sort INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME
author Lima Yamaguchi, Klenicy Kazumy de
author_facet Lima Yamaguchi, Klenicy Kazumy de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lima Yamaguchi, Klenicy Kazumy de
dc.subject.por.fl_str_mv COVID-19
TIC
Ensino de química
COVID-19
ICT
Chemistry teaching
COVID-19
TIC
Enseñanza de la Química
topic COVID-19
TIC
Ensino de química
COVID-19
ICT
Chemistry teaching
COVID-19
TIC
Enseñanza de la Química
description Since news of coronavirus pandemic, teaching in public universities had to adapt to a new reality. This paper aim report Inorganic Chemistry teaching case during the remote time at the Institute of Health and Biotechnology of the Federal University of Amazonas and difficulties, positive and negative aspects. Methodology was descriptive with a qualitative approach such as a case study, carried out from August to December 2020. It was found that the main difficulties of the students referred to the internet connection and that even so, there was a good use of discipline, with the use of ICTs and adaptation of didactic methodologies to contribute to learning.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Natural Sciences
Ciencias Naturales
Ciências Naturais
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/327
10.23926/RPD.2021.v6.n2.e041.id998
url https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/327
identifier_str_mv 10.23926/RPD.2021.v6.n2.e041.id998
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/327/319
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
dc.source.none.fl_str_mv Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e041
Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e041
Revista Prática Docente; v. 6 n. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e041
2526-2149
reponame:Revista Prática Docente
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron:IFMT
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron_str IFMT
institution IFMT
reponame_str Revista Prática Docente
collection Revista Prática Docente
repository.name.fl_str_mv Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||
_version_ 1797068941417250816