INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/998 |
Resumo: | Since news of coronavirus pandemic, teaching in public universities had to adapt to a new reality. This paper aim report Inorganic Chemistry teaching case during the remote time at the Institute of Health and Biotechnology of the Federal University of Amazonas and difficulties, positive and negative aspects. Methodology was descriptive with a qualitative approach such as a case study, carried out from August to December 2020. It was found that the main difficulties of the students referred to the internet connection and that even so, there was a good use of discipline, with the use of ICTs and adaptation of didactic methodologies to contribute to learning. |
id |
IFMT_5254285b546e8083f75b4cb1c9b09958 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/998 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIMEENSEÑANZA DE QUÍMICA INORGÁNICA CON TECNOLOGÍAS DIGITALES EN TIEMPO REMOTOENSINO DE QUÍMICA INORGÂNICA MEDIADA PELO USO DAS TECNOLOGIAS DIGITAIS NO PERÍODO DE ENSINO REMOTOPandemia COVID-19TICEnsino de QuímicaCOVID-19ICTChemistry teachingCOVID-19TICEnseñanza de la QuímicaSince news of coronavirus pandemic, teaching in public universities had to adapt to a new reality. This paper aim report Inorganic Chemistry teaching case during the remote time at the Institute of Health and Biotechnology of the Federal University of Amazonas and difficulties, positive and negative aspects. Methodology was descriptive with a qualitative approach such as a case study, carried out from August to December 2020. It was found that the main difficulties of the students referred to the internet connection and that even so, there was a good use of discipline, with the use of ICTs and adaptation of didactic methodologies to contribute to learning.Desde la noticia de la pandemia del coronavirus, la docencia en las universidades públicas tuvo que adaptarse a una nueva realidad. Este trabajo tiene como objetivo informar la enseñanza de la Química Inorgánica durante el tiempo remoto en el Instituto de Salud y Biotecnología de la Universidad Federal de Amazonas y dificultades, aspectos positivos y negativos. La metodología fue descriptiva con un enfoque cualitativo como un estudio de caso, realizado de agosto a diciembre de 2020. Se encontró que las principales dificultades de los estudiantes se referían a la conexión a internet y que aun así, hubo un buen uso de la disciplina, con el uso de las TIC y la adaptación de metodologías didácticas para contribuir al aprendizaje.Desde as notícias e publicitação dos casos da pandemia referentes ao novo coronavírus, o ensino nas universidades públicas teve que se adaptar a uma nova realidade. O objetivo deste artigo é apresentar um relato de experiência sobre o ensino de Química Inorgânica durante o período remoto no Instituto de Saúde e Biotecnologia da Universidade Federal do Amazonas e refletir sobre as dificuldades, pontos positivos e negativos. A metodologia da pesquisa foi descritiva com abordagem qualitativa do tipo estudo de caso, realizado no período de agosto a dezembro de 2020. Verificou-se que as dificuldades principais dos discentes referiu-se a conexão com a internet e que, mesmo assim, houve um bom aproveitamento da disciplina, com o uso de TICs e adaptação das metodologias, buscando ferramentas para contribuir com a aprendizagem.Revista Prática Docente2021-07-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionCiênciasCiênciasCiênciasapplication/pdfhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/99810.23926/RPD.2021.v6.n2.e041.id998Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 2 (2021): May to August 2021; e041Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 2 (2021): Mayo a Agosto de 2021; e041Revista Prática Docente; v. 6 n. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e0412526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/998/512Copyright (c) 2021 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessYamaguchi, Klenicy Kazumy de Lima2022-06-03T13:02:33Zoai:ojs.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/998Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2022-06-03T13:02:33Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME ENSEÑANZA DE QUÍMICA INORGÁNICA CON TECNOLOGÍAS DIGITALES EN TIEMPO REMOTO ENSINO DE QUÍMICA INORGÂNICA MEDIADA PELO USO DAS TECNOLOGIAS DIGITAIS NO PERÍODO DE ENSINO REMOTO |
title |
INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME |
spellingShingle |
INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME Yamaguchi, Klenicy Kazumy de Lima Pandemia COVID-19 TIC Ensino de Química COVID-19 ICT Chemistry teaching COVID-19 TIC Enseñanza de la Química |
title_short |
INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME |
title_full |
INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME |
title_fullStr |
INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME |
title_full_unstemmed |
INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME |
title_sort |
INORGANIC CHEMISTRY TEACHING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES IN REMOTE TIME |
author |
Yamaguchi, Klenicy Kazumy de Lima |
author_facet |
Yamaguchi, Klenicy Kazumy de Lima |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Yamaguchi, Klenicy Kazumy de Lima |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pandemia COVID-19 TIC Ensino de Química COVID-19 ICT Chemistry teaching COVID-19 TIC Enseñanza de la Química |
topic |
Pandemia COVID-19 TIC Ensino de Química COVID-19 ICT Chemistry teaching COVID-19 TIC Enseñanza de la Química |
description |
Since news of coronavirus pandemic, teaching in public universities had to adapt to a new reality. This paper aim report Inorganic Chemistry teaching case during the remote time at the Institute of Health and Biotechnology of the Federal University of Amazonas and difficulties, positive and negative aspects. Methodology was descriptive with a qualitative approach such as a case study, carried out from August to December 2020. It was found that the main difficulties of the students referred to the internet connection and that even so, there was a good use of discipline, with the use of ICTs and adaptation of didactic methodologies to contribute to learning. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Ciências Ciências Ciências |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/998 10.23926/RPD.2021.v6.n2.e041.id998 |
url |
http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/998 |
identifier_str_mv |
10.23926/RPD.2021.v6.n2.e041.id998 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/998/512 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 2 (2021): May to August 2021; e041 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 2 (2021): Mayo a Agosto de 2021; e041 Revista Prática Docente; v. 6 n. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e041 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1792205725532946432 |