USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Luz Moura, Diego
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Alixandre Ferreira, Vanessa, Eugênio de Araújo, João Gabriel, Cruz Parente, Maria Larissy da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Prática Docente
Texto Completo: https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/226
Resumo: The aim of this article is to analyze the experience in teaching Rugby content in physical education classes. The article is characterized as a qualitative research, where the ethnographic method was used. Physical education classes at a public institution in Petrolina/PE were observed. We conducted an interview with the teacher and administered questionnaires to students. The results only point out that the insertion of different contents cannot be understood as good practice or innovative practices in physical education classes. The insertion of different contents is in fact a necessary demand for the physical education curriculum at school, but it cannot be seen as a decoy to attribute quality or innovation in classes.
id IFMT_9c6afe2813d6ec164674a2c303626c4f
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/226
network_acronym_str IFMT
network_name_str Revista Prática Docente
repository_id_str
spelling USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSESEL USO DE DIFERENTES CONTENIDOS NO GARANTIZA LA CALIDAD EN LAS CLASES: EL CASO DE ENSEÑAR A RUGBY EN LAS CLASES DE EDUCACIÓN FÍSICAA UTILIZAÇÃO DE CONTEÚDOS DIFERENTES NÃO GARANTE QUALIDADE NAS AULAS: O CASO DO ENSINO O RUGBY NAS AULAS DE EDUCAÇÃO FÍSICAEducação FísicaEscolaEnsinoConteúdoPhysical EducationSchoolTeachingContentsEducación FísicaColegioEnseñandoContenidoThe aim of this article is to analyze the experience in teaching Rugby content in physical education classes. The article is characterized as a qualitative research, where the ethnographic method was used. Physical education classes at a public institution in Petrolina/PE were observed. We conducted an interview with the teacher and administered questionnaires to students. The results only point out that the insertion of different contents cannot be understood as good practice or innovative practices in physical education classes. The insertion of different contents is in fact a necessary demand for the physical education curriculum at school, but it cannot be seen as a decoy to attribute quality or innovation in classes.El objetivo de este artículo es analizar la experiencia en la enseñanza de contenidos de Rugby en las clases de educación física. El artículo se caracteriza por ser una investigación cualitativa, donde se utilizó el método etnográfico. Se observaron clases de educación física en una institución pública en Petrolina/PE. Realizamos una entrevista con el maestro y administramos cuestionarios a los estudiantes. Los resultados solo señalan que la inserción de diferentes contenidos no puede entenderse como buena práctica o prácticas innovadoras en las clases de educación física. La inserción de diferentes contenidos es de hecho una exigencia necesaria para el currículo de educación física en la escuela, pero no puede verse como un señuelo para atribuir calidad o innovación en las clases.O objetivo desse artigo é analisar a experiência no ensino do conteúdo Rugby nas aulas de educação física. O artigo caracteriza-se como uma pesquisa qualitativa, onde foi utilizado o método etnográfico. Foram observadas as aulas de educação física de uma instituição pública de Petrolina/PE. Realizamos uma entrevista com o professor e aplicamos questionários aos alunos. Os resultados apontam que apenas a inserção de conteúdos diferentes não pode ser entendido como uma boa prática ou prática inovadora nas aulas de educação física. A inserção de diferentes conteúdos é de fato uma demanda necessária diversificar o currículo da educação física na escola, mas não pode ser visto como um engodo para atribuir qualidade ou inovação nas aulas.Revista Prática Docente2022-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionLanguagesLenguasLinguagensapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/22610.23926/RPD.2022.v7.n2.e22039.id1367Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 7 No. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22039Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 7 Núm. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22039Revista Prática Docente; v. 7 n. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e220392526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/226/216Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Luz Moura, DiegoAlixandre Ferreira, VanessaEugênio de Araújo, João GabrielCruz Parente, Maria Larissy da2023-05-24T22:53:14Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/226Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-05-24T22:53:14Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
EL USO DE DIFERENTES CONTENIDOS NO GARANTIZA LA CALIDAD EN LAS CLASES: EL CASO DE ENSEÑAR A RUGBY EN LAS CLASES DE EDUCACIÓN FÍSICA
A UTILIZAÇÃO DE CONTEÚDOS DIFERENTES NÃO GARANTE QUALIDADE NAS AULAS: O CASO DO ENSINO O RUGBY NAS AULAS DE EDUCAÇÃO FÍSICA
title USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
spellingShingle USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
Luz Moura, Diego
Educação Física
Escola
Ensino
Conteúdo
Physical Education
School
Teaching
Contents
Educación Física
Colegio
Enseñando
Contenido
title_short USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
title_full USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
title_fullStr USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
title_full_unstemmed USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
title_sort USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
author Luz Moura, Diego
author_facet Luz Moura, Diego
Alixandre Ferreira, Vanessa
Eugênio de Araújo, João Gabriel
Cruz Parente, Maria Larissy da
author_role author
author2 Alixandre Ferreira, Vanessa
Eugênio de Araújo, João Gabriel
Cruz Parente, Maria Larissy da
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Luz Moura, Diego
Alixandre Ferreira, Vanessa
Eugênio de Araújo, João Gabriel
Cruz Parente, Maria Larissy da
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Física
Escola
Ensino
Conteúdo
Physical Education
School
Teaching
Contents
Educación Física
Colegio
Enseñando
Contenido
topic Educação Física
Escola
Ensino
Conteúdo
Physical Education
School
Teaching
Contents
Educación Física
Colegio
Enseñando
Contenido
description The aim of this article is to analyze the experience in teaching Rugby content in physical education classes. The article is characterized as a qualitative research, where the ethnographic method was used. Physical education classes at a public institution in Petrolina/PE were observed. We conducted an interview with the teacher and administered questionnaires to students. The results only point out that the insertion of different contents cannot be understood as good practice or innovative practices in physical education classes. The insertion of different contents is in fact a necessary demand for the physical education curriculum at school, but it cannot be seen as a decoy to attribute quality or innovation in classes.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-05-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Languages
Lenguas
Linguagens
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/226
10.23926/RPD.2022.v7.n2.e22039.id1367
url https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/226
identifier_str_mv 10.23926/RPD.2022.v7.n2.e22039.id1367
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/226/216
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
dc.source.none.fl_str_mv Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 7 No. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22039
Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 7 Núm. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22039
Revista Prática Docente; v. 7 n. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22039
2526-2149
reponame:Revista Prática Docente
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron:IFMT
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron_str IFMT
institution IFMT
reponame_str Revista Prática Docente
collection Revista Prática Docente
repository.name.fl_str_mv Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||
_version_ 1797068939846483968