USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/226 |
Resumo: | The aim of this article is to analyze the experience in teaching Rugby content in physical education classes. The article is characterized as a qualitative research, where the ethnographic method was used. Physical education classes at a public institution in Petrolina/PE were observed. We conducted an interview with the teacher and administered questionnaires to students. The results only point out that the insertion of different contents cannot be understood as good practice or innovative practices in physical education classes. The insertion of different contents is in fact a necessary demand for the physical education curriculum at school, but it cannot be seen as a decoy to attribute quality or innovation in classes. |
id |
IFMT_9c6afe2813d6ec164674a2c303626c4f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/226 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSESEL USO DE DIFERENTES CONTENIDOS NO GARANTIZA LA CALIDAD EN LAS CLASES: EL CASO DE ENSEÑAR A RUGBY EN LAS CLASES DE EDUCACIÓN FÍSICAA UTILIZAÇÃO DE CONTEÚDOS DIFERENTES NÃO GARANTE QUALIDADE NAS AULAS: O CASO DO ENSINO O RUGBY NAS AULAS DE EDUCAÇÃO FÍSICAEducação FísicaEscolaEnsinoConteúdoPhysical EducationSchoolTeachingContentsEducación FísicaColegioEnseñandoContenidoThe aim of this article is to analyze the experience in teaching Rugby content in physical education classes. The article is characterized as a qualitative research, where the ethnographic method was used. Physical education classes at a public institution in Petrolina/PE were observed. We conducted an interview with the teacher and administered questionnaires to students. The results only point out that the insertion of different contents cannot be understood as good practice or innovative practices in physical education classes. The insertion of different contents is in fact a necessary demand for the physical education curriculum at school, but it cannot be seen as a decoy to attribute quality or innovation in classes.El objetivo de este artículo es analizar la experiencia en la enseñanza de contenidos de Rugby en las clases de educación física. El artículo se caracteriza por ser una investigación cualitativa, donde se utilizó el método etnográfico. Se observaron clases de educación física en una institución pública en Petrolina/PE. Realizamos una entrevista con el maestro y administramos cuestionarios a los estudiantes. Los resultados solo señalan que la inserción de diferentes contenidos no puede entenderse como buena práctica o prácticas innovadoras en las clases de educación física. La inserción de diferentes contenidos es de hecho una exigencia necesaria para el currículo de educación física en la escuela, pero no puede verse como un señuelo para atribuir calidad o innovación en las clases.O objetivo desse artigo é analisar a experiência no ensino do conteúdo Rugby nas aulas de educação física. O artigo caracteriza-se como uma pesquisa qualitativa, onde foi utilizado o método etnográfico. Foram observadas as aulas de educação física de uma instituição pública de Petrolina/PE. Realizamos uma entrevista com o professor e aplicamos questionários aos alunos. Os resultados apontam que apenas a inserção de conteúdos diferentes não pode ser entendido como uma boa prática ou prática inovadora nas aulas de educação física. A inserção de diferentes conteúdos é de fato uma demanda necessária diversificar o currículo da educação física na escola, mas não pode ser visto como um engodo para atribuir qualidade ou inovação nas aulas.Revista Prática Docente2022-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionLanguagesLenguasLinguagensapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/22610.23926/RPD.2022.v7.n2.e22039.id1367Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 7 No. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22039Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 7 Núm. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22039Revista Prática Docente; v. 7 n. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e220392526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/226/216Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Luz Moura, DiegoAlixandre Ferreira, VanessaEugênio de Araújo, João GabrielCruz Parente, Maria Larissy da2023-05-24T22:53:14Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/226Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-05-24T22:53:14Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES EL USO DE DIFERENTES CONTENIDOS NO GARANTIZA LA CALIDAD EN LAS CLASES: EL CASO DE ENSEÑAR A RUGBY EN LAS CLASES DE EDUCACIÓN FÍSICA A UTILIZAÇÃO DE CONTEÚDOS DIFERENTES NÃO GARANTE QUALIDADE NAS AULAS: O CASO DO ENSINO O RUGBY NAS AULAS DE EDUCAÇÃO FÍSICA |
title |
USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES |
spellingShingle |
USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES Luz Moura, Diego Educação Física Escola Ensino Conteúdo Physical Education School Teaching Contents Educación Física Colegio Enseñando Contenido |
title_short |
USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES |
title_full |
USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES |
title_fullStr |
USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES |
title_full_unstemmed |
USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES |
title_sort |
USING DIFFERENT CONTENT DOES NOT GUARANTEE QUALITY IN CLASSES: THE CASE OF TEACHING RUGBY IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES |
author |
Luz Moura, Diego |
author_facet |
Luz Moura, Diego Alixandre Ferreira, Vanessa Eugênio de Araújo, João Gabriel Cruz Parente, Maria Larissy da |
author_role |
author |
author2 |
Alixandre Ferreira, Vanessa Eugênio de Araújo, João Gabriel Cruz Parente, Maria Larissy da |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Luz Moura, Diego Alixandre Ferreira, Vanessa Eugênio de Araújo, João Gabriel Cruz Parente, Maria Larissy da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Física Escola Ensino Conteúdo Physical Education School Teaching Contents Educación Física Colegio Enseñando Contenido |
topic |
Educação Física Escola Ensino Conteúdo Physical Education School Teaching Contents Educación Física Colegio Enseñando Contenido |
description |
The aim of this article is to analyze the experience in teaching Rugby content in physical education classes. The article is characterized as a qualitative research, where the ethnographic method was used. Physical education classes at a public institution in Petrolina/PE were observed. We conducted an interview with the teacher and administered questionnaires to students. The results only point out that the insertion of different contents cannot be understood as good practice or innovative practices in physical education classes. The insertion of different contents is in fact a necessary demand for the physical education curriculum at school, but it cannot be seen as a decoy to attribute quality or innovation in classes. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Languages Lenguas Linguagens |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/226 10.23926/RPD.2022.v7.n2.e22039.id1367 |
url |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/226 |
identifier_str_mv |
10.23926/RPD.2022.v7.n2.e22039.id1367 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/226/216 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 7 No. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22039 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 7 Núm. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22039 Revista Prática Docente; v. 7 n. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22039 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1797068939846483968 |