The contribution of the brazilian Journal of Scientific Initiation to physics teaching in 10 articles
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Iniciação Científica |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/863 |
Resumo: | This paper presents a State of Knowledge about Physics Teaching and the Brazilian Journal of Scientific Initiation. It is a systematic review of articles published in this journal since its foundation until the end of 2022, in which articles resulting from Scientific Initiation research on “Physics Teaching” were sought. As the title denounces, 10 articles on different topics were located, revealing that the field is vast, diverse and still full of gaps to be filled by academic research. It is also emphasized the importance of the journal for the training of researchers, starting from the urdergraduation course. |
id |
IFSP-2_225acaec0509d30540a7c617e99398e7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/863 |
network_acronym_str |
IFSP-2 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository_id_str |
|
spelling |
The contribution of the brazilian Journal of Scientific Initiation to physics teaching in 10 articlesLa contribución de la Revista Brasileña de Iniciación Científica a la enseñanza de la física en 10 artículosA contribuição da Revista Brasileira de Iniciação Científica para o ensino de física em 10 artigosEnsino de Física. Estado do Conhecimento. Revisão Sistemática.educaçãoensino de físicaEnseñanza de la Física. Estado del conocimiento. Revisión sistemáticaEducaciónEnseñanza de la FísicaPhysics Teaching. State of Knowledge. Systematic revieweducation.physical educationThis paper presents a State of Knowledge about Physics Teaching and the Brazilian Journal of Scientific Initiation. It is a systematic review of articles published in this journal since its foundation until the end of 2022, in which articles resulting from Scientific Initiation research on “Physics Teaching” were sought. As the title denounces, 10 articles on different topics were located, revealing that the field is vast, diverse and still full of gaps to be filled by academic research. It is also emphasized the importance of the journal for the training of researchers, starting from the urdergraduation course.Este artículo presenta un Estado del Conocimiento sobre la Enseñanza de la Física y la Revista Brasileña de Iniciación Científica. Se trata de una revisión sistemática de los artículos publicados en esta revista desde su fundación hasta finales de 2022, en la que se buscaron artículos resultantes de investigaciones de Iniciación Científica sobre “Enseñanza de la Física”. Como denuncia el título, se localizaron 10 artículos sobre diferentes temas, revelando que el campo es vasto, diverso y aún lleno de vacíos por llenar con la investigación académica. También se destaca la importancia de la revista para la formación de investigadores, a partir de la graduación.Este artigo apresenta um Estado do Conhecimento sobre o Ensino de Física e a Revista Brasileira de Iniciação Científica. Trata de uma revisão sistemática dos artigos publicados neste periódico desde sua fundação até o final de 2022, na qual se buscou os artigos resultantes de pesquisas de Iniciação Científica sobre “Ensino de Física”. Como o título denuncia, foram localizados 10 artigos sobre temas diversos, revelando que o campo é vasto, diversificado e ainda cheio de lacunas a serem preenchidas pela pesquisa acadêmica. Ressalta-se, ainda, a importância do periódico para a formação do pesquisador, desde a graduação.Revista Brasileira de Iniciação Científica2023-02-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionartigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/863Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 10, 2023 – publicação Contínua; e0230032359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPporhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/863/407Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Iniciação Científicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFortunato, IvanShigunov Neto, Alexandre2023-11-16T19:48:00Zoai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/863Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2023-11-16T19:48Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The contribution of the brazilian Journal of Scientific Initiation to physics teaching in 10 articles La contribución de la Revista Brasileña de Iniciación Científica a la enseñanza de la física en 10 artículos A contribuição da Revista Brasileira de Iniciação Científica para o ensino de física em 10 artigos |
title |
The contribution of the brazilian Journal of Scientific Initiation to physics teaching in 10 articles |
spellingShingle |
The contribution of the brazilian Journal of Scientific Initiation to physics teaching in 10 articles Fortunato, Ivan Ensino de Física. Estado do Conhecimento. Revisão Sistemática. educação ensino de física Enseñanza de la Física. Estado del conocimiento. Revisión sistemática Educación Enseñanza de la Física Physics Teaching. State of Knowledge. Systematic review education.physical education |
title_short |
The contribution of the brazilian Journal of Scientific Initiation to physics teaching in 10 articles |
title_full |
The contribution of the brazilian Journal of Scientific Initiation to physics teaching in 10 articles |
title_fullStr |
The contribution of the brazilian Journal of Scientific Initiation to physics teaching in 10 articles |
title_full_unstemmed |
The contribution of the brazilian Journal of Scientific Initiation to physics teaching in 10 articles |
title_sort |
The contribution of the brazilian Journal of Scientific Initiation to physics teaching in 10 articles |
author |
Fortunato, Ivan |
author_facet |
Fortunato, Ivan Shigunov Neto, Alexandre |
author_role |
author |
author2 |
Shigunov Neto, Alexandre |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fortunato, Ivan Shigunov Neto, Alexandre |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino de Física. Estado do Conhecimento. Revisão Sistemática. educação ensino de física Enseñanza de la Física. Estado del conocimiento. Revisión sistemática Educación Enseñanza de la Física Physics Teaching. State of Knowledge. Systematic review education.physical education |
topic |
Ensino de Física. Estado do Conhecimento. Revisão Sistemática. educação ensino de física Enseñanza de la Física. Estado del conocimiento. Revisión sistemática Educación Enseñanza de la Física Physics Teaching. State of Knowledge. Systematic review education.physical education |
description |
This paper presents a State of Knowledge about Physics Teaching and the Brazilian Journal of Scientific Initiation. It is a systematic review of articles published in this journal since its foundation until the end of 2022, in which articles resulting from Scientific Initiation research on “Physics Teaching” were sought. As the title denounces, 10 articles on different topics were located, revealing that the field is vast, diverse and still full of gaps to be filled by academic research. It is also emphasized the importance of the journal for the training of researchers, starting from the urdergraduation course. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-02-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/863 |
url |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/863 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/863/407 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 10, 2023 – publicação Contínua; e023003 2359-232X reponame:Revista Brasileira de Iniciação Científica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) instacron:IFSP |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
instacron_str |
IFSP |
institution |
IFSP |
reponame_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
collection |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
repository.mail.fl_str_mv |
shigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com |
_version_ |
1798951679019712512 |