THE CONSTRUCTION OF TEACHING PROFESSIONALITY: THE ROLE OF EDUCATOR
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicações |
Texto Completo: | https://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/article/view/491 |
Resumo: | This text is constituted by the results of a research in which we attempted to know the formative strategies developed by educators related to the construction of the professionality of future childhood and elementary school teachers. |
id |
METO-3_5a2572c68381b79294b57e155a9d2f49 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs-unimep.metodista.br:article/491 |
network_acronym_str |
METO-3 |
network_name_str |
Comunicações |
repository_id_str |
|
spelling |
THE CONSTRUCTION OF TEACHING PROFESSIONALITY: THE ROLE OF EDUCATORA CONSTRUÇÃO DA PROFISSIONALIDADE DOCENTE: O PAPEL DOS FORMADORESFORMAÇÃO DOCENTE; PROFISSIONALIZAÇÃO; FORMADORES; EDUCAÇÃO INFANTIL; ENSINO FUNDAMENTAL.TEACHER EDUCATION; PROFESSIONALIZATION; EDUCATORS; CHILDHOOD EDUCATION; ELEMENTARY SCHOOL.This text is constituted by the results of a research in which we attempted to know the formative strategies developed by educators related to the construction of the professionality of future childhood and elementary school teachers.Este texto constitui-se de resultados de pesquisa realizada com a qual visamos conhecer as estratégias formativas desenvolvidas por formadores, que estejam vinculados à construção da profissionalidade de futuros professores de Educação Infantil (EF). Universidade Metodista de Piracicabade Azevedo, Heloisa Helena O.2011-10-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/article/view/49110.15600/2238-121X/comunicacoes.v14n2p45-62Comunicações; v. 14, n. 2 (2007); 45-622238-121X0104-8481reponame:Comunicaçõesinstname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)instacron:METODISTAporhttps://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/article/view/491/150Direitos autorais 2017 Comunicaçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-05-20T18:10:37Zoai:ojs-unimep.metodista.br:article/491Revistahttps://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoesONGhttps://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/oaiana.franco@unimep.br||revcomunicacoes@unimep.br2238-121X0104-8481opendoar:2021-05-20T18:10:37Comunicações - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE CONSTRUCTION OF TEACHING PROFESSIONALITY: THE ROLE OF EDUCATOR A CONSTRUÇÃO DA PROFISSIONALIDADE DOCENTE: O PAPEL DOS FORMADORES |
title |
THE CONSTRUCTION OF TEACHING PROFESSIONALITY: THE ROLE OF EDUCATOR |
spellingShingle |
THE CONSTRUCTION OF TEACHING PROFESSIONALITY: THE ROLE OF EDUCATOR de Azevedo, Heloisa Helena O. FORMAÇÃO DOCENTE; PROFISSIONALIZAÇÃO; FORMADORES; EDUCAÇÃO INFANTIL; ENSINO FUNDAMENTAL. TEACHER EDUCATION; PROFESSIONALIZATION; EDUCATORS; CHILDHOOD EDUCATION; ELEMENTARY SCHOOL. |
title_short |
THE CONSTRUCTION OF TEACHING PROFESSIONALITY: THE ROLE OF EDUCATOR |
title_full |
THE CONSTRUCTION OF TEACHING PROFESSIONALITY: THE ROLE OF EDUCATOR |
title_fullStr |
THE CONSTRUCTION OF TEACHING PROFESSIONALITY: THE ROLE OF EDUCATOR |
title_full_unstemmed |
THE CONSTRUCTION OF TEACHING PROFESSIONALITY: THE ROLE OF EDUCATOR |
title_sort |
THE CONSTRUCTION OF TEACHING PROFESSIONALITY: THE ROLE OF EDUCATOR |
author |
de Azevedo, Heloisa Helena O. |
author_facet |
de Azevedo, Heloisa Helena O. |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Azevedo, Heloisa Helena O. |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
FORMAÇÃO DOCENTE; PROFISSIONALIZAÇÃO; FORMADORES; EDUCAÇÃO INFANTIL; ENSINO FUNDAMENTAL. TEACHER EDUCATION; PROFESSIONALIZATION; EDUCATORS; CHILDHOOD EDUCATION; ELEMENTARY SCHOOL. |
topic |
FORMAÇÃO DOCENTE; PROFISSIONALIZAÇÃO; FORMADORES; EDUCAÇÃO INFANTIL; ENSINO FUNDAMENTAL. TEACHER EDUCATION; PROFESSIONALIZATION; EDUCATORS; CHILDHOOD EDUCATION; ELEMENTARY SCHOOL. |
description |
This text is constituted by the results of a research in which we attempted to know the formative strategies developed by educators related to the construction of the professionality of future childhood and elementary school teachers. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-10-13 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/article/view/491 10.15600/2238-121X/comunicacoes.v14n2p45-62 |
url |
https://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/article/view/491 |
identifier_str_mv |
10.15600/2238-121X/comunicacoes.v14n2p45-62 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/comunicacoes/article/view/491/150 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2017 Comunicações info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2017 Comunicações |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de Piracicaba |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de Piracicaba |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicações; v. 14, n. 2 (2007); 45-62 2238-121X 0104-8481 reponame:Comunicações instname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) instacron:METODISTA |
instname_str |
Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
instacron_str |
METODISTA |
institution |
METODISTA |
reponame_str |
Comunicações |
collection |
Comunicações |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicações - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
repository.mail.fl_str_mv |
ana.franco@unimep.br||revcomunicacoes@unimep.br |
_version_ |
1754576022347448320 |