O mundo de marlboro: a comunicação corporativa da Philip Morris Brasil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
Texto Completo: | http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1934 |
Resumo: | This project has as its central theme the study of corporate communication from Philip Morris Brazil, a subsidiary of Philip Morris International, one of the largest tobacco industry in the world. The purpose of this research is to demonstrate how Philip Morris Brazil communicates and relates with its stakeholders, the community, retail and young consumers and what strategies it uses to establish and maintain this relationship, thus ensuring its sustainability. Another important factor is to understand how the company advertises its product and stimulates cigarette consumption in Brazil knowing that Brazilian law imposes a strong restriction on cigarette advertising in the main national media. (AU) |
id |
METO_59e812f36e54d4ebbb3d0042d65204ef |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:tahbit.umesp.edu.dti:tede/1934 |
network_acronym_str |
METO |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Bueno, Wilson da CostaFernandes, Backer Ribeiro2019-10-14T15:53:47Z2007-04-24Fernandes, Backer Ribeiro. O mundo de marlboro: a comunicação corporativa da Philip Morris Brasil. 2007. 175 folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, Sao Bernardo do Campo.http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1934This project has as its central theme the study of corporate communication from Philip Morris Brazil, a subsidiary of Philip Morris International, one of the largest tobacco industry in the world. The purpose of this research is to demonstrate how Philip Morris Brazil communicates and relates with its stakeholders, the community, retail and young consumers and what strategies it uses to establish and maintain this relationship, thus ensuring its sustainability. Another important factor is to understand how the company advertises its product and stimulates cigarette consumption in Brazil knowing that Brazilian law imposes a strong restriction on cigarette advertising in the main national media. (AU)Este projeto tem como tema central o estudo da comunicação corporativa da Philip Morris Brasil, subsidiária da Philip Morris International, uma das maiores industria de tabaco do mundo. Os objetivos desta pesquisa é demonstrar como a Philip Morris Brasil se comunica e se relaciona com seus públicos de interesse, a comunidade, o varejo e os consumidores jovens e que estratégias ela utiliza para estabelecer e manter este relacionamento, garantindo assim a sua sustentabilidade. Outro fator importante é entender como a empresa divulga o seu produto e estimula o consumo do cigarro no Brasil sabendo-se que a legislação brasileira impõe uma forte restrição à propaganda do cigarro nas principais mídias nacionais.(AU)Submitted by Noeme Timbo (noeme.timbo@metodista.br) on 2019-10-14T15:53:47Z No. of bitstreams: 9 1- PRE TEXTO.pdf: 26558 bytes, checksum: 0640d9f2356dd4a2c9f842eb0a2c1c7e (MD5) 2- INTRODUCAO.pdf: 65336 bytes, checksum: 1127737485cb3be6cf0f02fba7a2267c (MD5) 3- Cap 1 - A Historia do Tabaco.pdf: 241514 bytes, checksum: 22732729f6a54103be9bda56fa60f591 (MD5) 4- Cap 2 - O Cerco ao Tabaco.pdf: 386906 bytes, checksum: 1ee7e54e820d3ac9f7ef95ce3988309f (MD5) 5- Cap 3 - Philip Morris uma organizacao global.pdf: 208882 bytes, checksum: 38651c352bdc0f9e6390f4ed8b3d0e08 (MD5) 6- Cap 4 - Comunicacao Corporativa da PMB.pdf: 403443 bytes, checksum: 11ba1ee0cd114d113341b9309c0baaa1 (MD5) 7- Cap 5 - A etica com publicos estrategicos.pdf: 318038 bytes, checksum: 1be8323c91a59be7c2a41fe2c0b3e7e6 (MD5) 8- CONCLUSAO.pdf: 18223 bytes, checksum: ae7aaadb91835edf1a37eefb7667b5df (MD5) 9- REFERENCIAS.pdf: 41784 bytes, checksum: 53a80b20c4c7b41e919e9c4f3b33a468 (MD5)Made available in DSpace on 2019-10-14T15:53:47Z (GMT). No. of bitstreams: 9 1- PRE TEXTO.pdf: 26558 bytes, checksum: 0640d9f2356dd4a2c9f842eb0a2c1c7e (MD5) 2- INTRODUCAO.pdf: 65336 bytes, checksum: 1127737485cb3be6cf0f02fba7a2267c (MD5) 3- Cap 1 - A Historia do Tabaco.pdf: 241514 bytes, checksum: 22732729f6a54103be9bda56fa60f591 (MD5) 4- Cap 2 - O Cerco ao Tabaco.pdf: 386906 bytes, checksum: 1ee7e54e820d3ac9f7ef95ce3988309f (MD5) 5- Cap 3 - Philip Morris uma organizacao global.pdf: 208882 bytes, checksum: 38651c352bdc0f9e6390f4ed8b3d0e08 (MD5) 6- Cap 4 - Comunicacao Corporativa da PMB.pdf: 403443 bytes, checksum: 11ba1ee0cd114d113341b9309c0baaa1 (MD5) 7- Cap 5 - A etica com publicos estrategicos.pdf: 318038 bytes, checksum: 1be8323c91a59be7c2a41fe2c0b3e7e6 (MD5) 8- CONCLUSAO.pdf: 18223 bytes, checksum: ae7aaadb91835edf1a37eefb7667b5df (MD5) 9- REFERENCIAS.pdf: 41784 bytes, checksum: 53a80b20c4c7b41e919e9c4f3b33a468 (MD5) Previous issue date: 2007-04-24application/pdfporUniversidade Metodista de Sao PauloComunicacao SocialIMSBrasilComunicacao Social:Programa de Pos Graduacao em Comunicacao SocialComunicação corporativa; Philipe Morris Brasil; etica; Responsabilidade socialCorporate communication; Philipe Morris Brazil; ethic; Social responsabilityCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOO mundo de marlboro: a comunicação corporativa da Philip Morris BrasilThe World of Marlboro: Philip Morris's Corporate Communication Brazilinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis4333470630449360357500500600-7662988059372876986-4056021055502874573info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTAinstname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)instacron:METODISTAORIGINAL1- PRE TEXTO.pdf1- PRE TEXTO.pdfapplication/pdf26558http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/2/1-+PRE+TEXTO.pdf0640d9f2356dd4a2c9f842eb0a2c1c7eMD522- INTRODUCAO.pdf2- INTRODUCAO.pdfapplication/pdf65336http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/3/2-+INTRODUCAO.pdf1127737485cb3be6cf0f02fba7a2267cMD533- Cap 1 - A Historia do Tabaco.pdf3- Cap 1 - A Historia do Tabaco.pdfapplication/pdf241514http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/4/3-+Cap+1+-+A+Historia+do+Tabaco.pdf22732729f6a54103be9bda56fa60f591MD544- Cap 2 - O Cerco ao Tabaco.pdf4- Cap 2 - O Cerco ao Tabaco.pdfapplication/pdf386906http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/5/4-+Cap+2+-+O+Cerco+ao+Tabaco.pdf1ee7e54e820d3ac9f7ef95ce3988309fMD555- Cap 3 - Philip Morris uma organizacao global.pdf5- Cap 3 - Philip Morris uma organizacao global.pdfapplication/pdf208882http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/6/5-+Cap+3+-+Philip+Morris+uma+organizacao+global.pdf38651c352bdc0f9e6390f4ed8b3d0e08MD566- Cap 4 - Comunicacao Corporativa da PMB.pdf6- Cap 4 - Comunicacao Corporativa da PMB.pdfapplication/pdf403443http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/7/6-+Cap+4+-+Comunicacao+Corporativa+da+PMB.pdf11ba1ee0cd114d113341b9309c0baaa1MD577- Cap 5 - A etica com publicos estrategicos.pdf7- Cap 5 - A etica com publicos estrategicos.pdfapplication/pdf318038http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/8/7-+Cap+5+-+A+etica+com+publicos+estrategicos.pdf1be8323c91a59be7c2a41fe2c0b3e7e6MD588- CONCLUSAO.pdf8- CONCLUSAO.pdfapplication/pdf18223http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/9/8-+CONCLUSAO.pdfae7aaadb91835edf1a37eefb7667b5dfMD599- REFERENCIAS.pdf9- REFERENCIAS.pdfapplication/pdf41784http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/10/9-+REFERENCIAS.pdf53a80b20c4c7b41e919e9c4f3b33a468MD510LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-82165http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/1/license.txtbd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468MD51tede/19342019-10-14 12:53:47.57oai:tahbit.umesp.edu.dti: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Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.metodista.br/jspui/http://tede.metodista.br/oai/requestbiblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.bropendoar:2019-10-14T15:53:47Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
O mundo de marlboro: a comunicação corporativa da Philip Morris Brasil |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
The World of Marlboro: Philip Morris's Corporate Communication Brazil |
title |
O mundo de marlboro: a comunicação corporativa da Philip Morris Brasil |
spellingShingle |
O mundo de marlboro: a comunicação corporativa da Philip Morris Brasil Fernandes, Backer Ribeiro Comunicação corporativa; Philipe Morris Brasil; etica; Responsabilidade social Corporate communication; Philipe Morris Brazil; ethic; Social responsability CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
title_short |
O mundo de marlboro: a comunicação corporativa da Philip Morris Brasil |
title_full |
O mundo de marlboro: a comunicação corporativa da Philip Morris Brasil |
title_fullStr |
O mundo de marlboro: a comunicação corporativa da Philip Morris Brasil |
title_full_unstemmed |
O mundo de marlboro: a comunicação corporativa da Philip Morris Brasil |
title_sort |
O mundo de marlboro: a comunicação corporativa da Philip Morris Brasil |
author |
Fernandes, Backer Ribeiro |
author_facet |
Fernandes, Backer Ribeiro |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Bueno, Wilson da Costa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fernandes, Backer Ribeiro |
contributor_str_mv |
Bueno, Wilson da Costa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação corporativa; Philipe Morris Brasil; etica; Responsabilidade social |
topic |
Comunicação corporativa; Philipe Morris Brasil; etica; Responsabilidade social Corporate communication; Philipe Morris Brazil; ethic; Social responsability CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Corporate communication; Philipe Morris Brazil; ethic; Social responsability |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
description |
This project has as its central theme the study of corporate communication from Philip Morris Brazil, a subsidiary of Philip Morris International, one of the largest tobacco industry in the world. The purpose of this research is to demonstrate how Philip Morris Brazil communicates and relates with its stakeholders, the community, retail and young consumers and what strategies it uses to establish and maintain this relationship, thus ensuring its sustainability. Another important factor is to understand how the company advertises its product and stimulates cigarette consumption in Brazil knowing that Brazilian law imposes a strong restriction on cigarette advertising in the main national media. (AU) |
publishDate |
2007 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2007-04-24 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2019-10-14T15:53:47Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Fernandes, Backer Ribeiro. O mundo de marlboro: a comunicação corporativa da Philip Morris Brasil. 2007. 175 folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, Sao Bernardo do Campo. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1934 |
identifier_str_mv |
Fernandes, Backer Ribeiro. O mundo de marlboro: a comunicação corporativa da Philip Morris Brasil. 2007. 175 folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, Sao Bernardo do Campo. |
url |
http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1934 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.program.fl_str_mv |
4333470630449360357 |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
500 500 600 |
dc.relation.department.fl_str_mv |
-7662988059372876986 |
dc.relation.cnpq.fl_str_mv |
-4056021055502874573 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de Sao Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Comunicacao Social |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
IMS |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Comunicacao Social:Programa de Pos Graduacao em Comunicacao Social |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de Sao Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA instname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) instacron:METODISTA |
instname_str |
Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
instacron_str |
METODISTA |
institution |
METODISTA |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/2/1-+PRE+TEXTO.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/3/2-+INTRODUCAO.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/4/3-+Cap+1+-+A+Historia+do+Tabaco.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/5/4-+Cap+2+-+O+Cerco+ao+Tabaco.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/6/5-+Cap+3+-+Philip+Morris+uma+organizacao+global.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/7/6-+Cap+4+-+Comunicacao+Corporativa+da+PMB.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/8/7-+Cap+5+-+A+etica+com+publicos+estrategicos.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/9/8-+CONCLUSAO.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/10/9-+REFERENCIAS.pdf http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1934/1/license.txt |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
0640d9f2356dd4a2c9f842eb0a2c1c7e 1127737485cb3be6cf0f02fba7a2267c 22732729f6a54103be9bda56fa60f591 1ee7e54e820d3ac9f7ef95ce3988309f 38651c352bdc0f9e6390f4ed8b3d0e08 11ba1ee0cd114d113341b9309c0baaa1 1be8323c91a59be7c2a41fe2c0b3e7e6 ae7aaadb91835edf1a37eefb7667b5df 53a80b20c4c7b41e919e9c4f3b33a468 bd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
repository.mail.fl_str_mv |
biblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.br |
_version_ |
1791079567884025856 |