A INFORMAÇÃO COMO PRÁTICA DE INCENTIVO AO CONSUMO NO AMBIENTE DIGITAL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: NASCIMENTO, RENATA FERREIRA DO
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
Texto Completo: http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1907
Resumo: Several technological evolutions have enabled new and diversified forms of interaction between human and brands. They are made through digital interfaces, such as digital social media platforms, comments and conversational digital applications. These factors have transformed, among other, the way of information is consumed and perceived on the internet. On this complicated communication environment, journalism and advertising also are moving from their semantic meaning and getting closer to each other, contributing to the audience's perception that information comes from a single area of the communication, joining to content produced by entertainment and by the audience. The intention of this research is, therefore, to contribute with a study about the informative content when produced by brands with commercial purpose and to present its similarities with the contemporary journalism, emphasizing how this practice influences the way of perceiving the information in the digital environment. The research will be carried out through bibliographic review and content analysis of advertising and journalistic productions, as well as comments produced by own public audience.
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spelling Chiachiri Filho , Antônio RobertoCasaqui , VanderIahn, Roberta CesarinoNASCIMENTO, RENATA FERREIRA DO2019-09-10T19:25:22Z2019-03-19NASCIMENTO, RENATA FERREIRA DO. A INFORMAÇÃO COMO PRÁTICA DE INCENTIVO AO CONSUMO NO AMBIENTE DIGITAL. 2019. 93 folhas. Dissertação( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, Sao Bernardo do Campo.http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1907Several technological evolutions have enabled new and diversified forms of interaction between human and brands. They are made through digital interfaces, such as digital social media platforms, comments and conversational digital applications. These factors have transformed, among other, the way of information is consumed and perceived on the internet. On this complicated communication environment, journalism and advertising also are moving from their semantic meaning and getting closer to each other, contributing to the audience's perception that information comes from a single area of the communication, joining to content produced by entertainment and by the audience. The intention of this research is, therefore, to contribute with a study about the informative content when produced by brands with commercial purpose and to present its similarities with the contemporary journalism, emphasizing how this practice influences the way of perceiving the information in the digital environment. The research will be carried out through bibliographic review and content analysis of advertising and journalistic productions, as well as comments produced by own public audience.As múltiplas evoluções tecnológicas possibilitaram novas e diversificadas formas de interação entre seres humanos e marcas, que são realizadas por meio de interfaces digitais, como as plataformas de mídias sociais digitais, espaços para comentários e aplicativos de conversas. Esse ambiente transformou, entre outros fatores, a maneira como a informação é consumida e percebida na internet. Nesse complexo ambiente comunicacional, jornalismo e a publicidade também se deslocam do seu significado semântico e aproximam-se ainda mais um do outro, contribuindo para produzir na audiência a sensação de que a informação provém de uma única área do campo da comunicação, juntamente com o entretenimento e o conteúdo produzido pelo próprio público. A intenção desta pesquisa é, portanto, contribuir com um estudo sobre o conteúdo informativo quando produzido por marcas e apresentar suas similaridades com o jornalismo contemporâneo, enfatizando como esta prática influencia a percepção da informação no ambiente digital. A investigação será realizada por meio de revisão bibliográfica e análise de conteúdo de produções publicitárias e jornalísticas, além dos comentários do público que interage com tais ações.Submitted by Noeme Timbo (noeme.timbo@metodista.br) on 2019-09-10T19:25:22Z No. of bitstreams: 1 Renata Ferreira do Nascimento2.pdf: 2462340 bytes, checksum: 533d286aa2353ce16463d69bb9f6d401 (MD5)Made available in DSpace on 2019-09-10T19:25:22Z (GMT). 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