“So famous you probably never heard of it”: a reflection on the “new” category of subjects influencing consumption
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/33624 |
Resumo: | Despite being a relatively recent category, digital influencers show exponential growth and significant relevance both in media discourse and marketing practices, disputing these spaces with other notorious figures. The objective of this article is to discuss the ruptures and continuities in the conception and practice of this phenomenon, from a comparative analysis between traditional celebrities and this “new” category of influencers. For this purpose, bibliographical and documentary research was used as methodological resources, besides the observation of brand actions − among them, the endorsement of products by digital influencers. As a result, it is inferred that celebrities arouses public admiration of aspirational character, far from your audience. The key to understanding digital influencers, however, is their close proximity to the common and everyday, positioning themselves very close to their followers. |
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“So famous you probably never heard of it”: a reflection on the “new” category of subjects influencing consumption“Tan famosos que usted probablemente nunca oyó hablar”: una reflexión sobre la “nueva” categoría de sujetos influyentes del consumo“Tão famosos que você provavelmente nunca ouviu falar”: uma reflexão sobre a “nova” categoria de sujeitos influenciadores do consumoDigital influencers. Celebrities. Consumption.Influenciadores digitales. Celebridades. Consumo.Influenciadores digitais. Celebridades. Consumo.Influenciadores digitaisDespite being a relatively recent category, digital influencers show exponential growth and significant relevance both in media discourse and marketing practices, disputing these spaces with other notorious figures. The objective of this article is to discuss the ruptures and continuities in the conception and practice of this phenomenon, from a comparative analysis between traditional celebrities and this “new” category of influencers. For this purpose, bibliographical and documentary research was used as methodological resources, besides the observation of brand actions − among them, the endorsement of products by digital influencers. As a result, it is inferred that celebrities arouses public admiration of aspirational character, far from your audience. The key to understanding digital influencers, however, is their close proximity to the common and everyday, positioning themselves very close to their followers.A pesar de ser una categoría relativamente reciente, los influencers digitales muestran un crecimiento exponencial y una relevancia significativa, tanto en el discurso de los medios como en las prácticas de marketing, disputando estos espacios con otras figuras notorias. El propósito de este artículo es discutir las rupturas y continuidades en la concepción y práctica de este fenómeno, a partir de un análisis comparativo entre las celebridades tradicionales y esta “nueva” categoría de personas influyentes. Con este fin, la investigación bibliográfica y documental se utilizó como recursos metodológicos, así como la observación de acciones de marca, entre ellas, el respaldo de productos por parte de personas influyentes digitales. Como resultado, sucintamente, parece que las celebridades despiertan en el público una admiración de carácter aspiracional, distante de su audiencia. Sin embargo, la clave para entender a los influencers digitales es su proximidad a lo común y cotidiano, posicionándose muy cerca de sus seguidores.Apesar de ser uma categoria relativamente recente, os influenciadores digitais apresentam crescimento exponencial e significativa relevância, tanto no discurso midiático, como nas práticas do marketing, disputando estes espaços com outras figuras notórias. O objetivo deste artigo é discutir as rupturas e continuidades na concepção e na prática desse fenômeno, a partir de uma análise comparativa entre as tradicionais celebridades e essa “nova” categoria de influenciadores. Para tanto, foram utilizados como recursos metodológicos a pesquisa bibliográfica e documental, além da observação das ações de marcas − entre elas, o endosso de produtos por influenciadores digitais. Como resultado, de forma sucinta, infere-se-se que as celebridades despertam no público uma admiração de caráter aspiracional, distantes que são da sua audiência. Já a chave para compreensão dos influenciadores digitais é sua grande proximidade com o comum e cotidiano, se posicionando muito próximos a seus seguidores.Editora da PUCRS - ediPUCRS2019-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3362410.15448/1980-3729.2019.3.33624Revista FAMECOS; Vol. 26 No. 3 (2019); e33624Revista FAMECOS; Vol. 26 Núm. 3 (2019); e33624Revista FAMECOS; v. 26 n. 3 (2019); e336241980-37291415-054910.15448/1980-3729.2019.3reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/33624/19361Copyright (c) 2019 Revista FAMECOShttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAntunes, AmandaAzevedo, Marcella2020-01-15T18:46:46Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/33624Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2020-01-15T18:46:46Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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