An Agenda for the 21st Century

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Krohling Peruzzo, Cicilia M.
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3099
Resumo: This article discusses the role of public relations in the community. It deals with social changes as a reference point which brings about a reevaluation of the social respon- sibilities of companies. Private and public enterprises start to develop a series of social programs having its basic marketing strategiesturnedtowardsthefuture,but neverthelesshighly centered in answering to the hopes of the consumer market. It also attempts to make a short analysis of conceits such as community, communitary public and social responsibility. Besides all that, it also discusses the diferences between programs commited with social reality and those mostly worried in painting themselves as green or communitary. 
id PUC_RS-12_3a4236de57ae93af46157c9f134a0985
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3099
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling An Agenda for the 21st CenturyUma agenda para o século XXIPublic RelationsCommunitySocial ResponsibilityPublic RelationsComunidaderelações públicasresponsabilidade socialRelações públicasThis article discusses the role of public relations in the community. It deals with social changes as a reference point which brings about a reevaluation of the social respon- sibilities of companies. Private and public enterprises start to develop a series of social programs having its basic marketing strategiesturnedtowardsthefuture,but neverthelesshighly centered in answering to the hopes of the consumer market. It also attempts to make a short analysis of conceits such as community, communitary public and social responsibility. Besides all that, it also discusses the diferences between programs commited with social reality and those mostly worried in painting themselves as green or communitary. Este artigo procura analisar o perfil atual das relações públicas com a comunidade. Utiliza como quadro de referência as transformações na sociedade, que acabam trazendo uma revalorização de princípios de responsabilidade social das empresas. Empresas, privadas e públicas, passam a desenvolver uma série de programas de cunho social tendo como base estratégias de marketing voltadas para o futuro, mas altamente centradas no interesse imediato de corresponder às expectativas e anseios do mercado consumidor. Apresenta também uma breve análise de conceitos de comunidade, público comunitário e responsabilidade social, além de discutir as diferenças entre programas compromissados com a realidade social e com aqueles mais preocupados em pintarem-se de verde ou de comunitários.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/309910.15448/1980-3729.2001.14.3099Revista FAMECOS; Vol. 8 No. 14 (2001); 45-56Revista FAMECOS; Vol. 8 Núm. 14 (2001); 45-56Revista FAMECOS; v. 8 n. 14 (2001); 45-561980-37291415-054910.15448/1980-3729.2001.14reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3099/2375Krohling Peruzzo, Cicilia M.info:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-08T19:39:33Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3099Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-08T19:39:33Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv An Agenda for the 21st Century
Uma agenda para o século XXI
title An Agenda for the 21st Century
spellingShingle An Agenda for the 21st Century
Krohling Peruzzo, Cicilia M.
Public Relations
Community
Social Responsibility
Public Relations
Comunidade
relações públicas
responsabilidade social
Relações públicas
title_short An Agenda for the 21st Century
title_full An Agenda for the 21st Century
title_fullStr An Agenda for the 21st Century
title_full_unstemmed An Agenda for the 21st Century
title_sort An Agenda for the 21st Century
author Krohling Peruzzo, Cicilia M.
author_facet Krohling Peruzzo, Cicilia M.
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Krohling Peruzzo, Cicilia M.
dc.subject.por.fl_str_mv Public Relations
Community
Social Responsibility
Public Relations
Comunidade
relações públicas
responsabilidade social
Relações públicas
topic Public Relations
Community
Social Responsibility
Public Relations
Comunidade
relações públicas
responsabilidade social
Relações públicas
description This article discusses the role of public relations in the community. It deals with social changes as a reference point which brings about a reevaluation of the social respon- sibilities of companies. Private and public enterprises start to develop a series of social programs having its basic marketing strategiesturnedtowardsthefuture,but neverthelesshighly centered in answering to the hopes of the consumer market. It also attempts to make a short analysis of conceits such as community, communitary public and social responsibility. Besides all that, it also discusses the diferences between programs commited with social reality and those mostly worried in painting themselves as green or communitary. 
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-04-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3099
10.15448/1980-3729.2001.14.3099
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3099
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2001.14.3099
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3099/2375
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 8 No. 14 (2001); 45-56
Revista FAMECOS; Vol. 8 Núm. 14 (2001); 45-56
Revista FAMECOS; v. 8 n. 14 (2001); 45-56
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2001.14
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128658792677376