An Agenda for the 21st Century
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3099 |
Resumo: | This article discusses the role of public relations in the community. It deals with social changes as a reference point which brings about a reevaluation of the social respon- sibilities of companies. Private and public enterprises start to develop a series of social programs having its basic marketing strategiesturnedtowardsthefuture,but neverthelesshighly centered in answering to the hopes of the consumer market. It also attempts to make a short analysis of conceits such as community, communitary public and social responsibility. Besides all that, it also discusses the diferences between programs commited with social reality and those mostly worried in painting themselves as green or communitary. |
id |
PUC_RS-12_3a4236de57ae93af46157c9f134a0985 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3099 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
An Agenda for the 21st CenturyUma agenda para o século XXIPublic RelationsCommunitySocial ResponsibilityPublic RelationsComunidaderelações públicasresponsabilidade socialRelações públicasThis article discusses the role of public relations in the community. It deals with social changes as a reference point which brings about a reevaluation of the social respon- sibilities of companies. Private and public enterprises start to develop a series of social programs having its basic marketing strategiesturnedtowardsthefuture,but neverthelesshighly centered in answering to the hopes of the consumer market. It also attempts to make a short analysis of conceits such as community, communitary public and social responsibility. Besides all that, it also discusses the diferences between programs commited with social reality and those mostly worried in painting themselves as green or communitary. Este artigo procura analisar o perfil atual das relações públicas com a comunidade. Utiliza como quadro de referência as transformações na sociedade, que acabam trazendo uma revalorização de princípios de responsabilidade social das empresas. Empresas, privadas e públicas, passam a desenvolver uma série de programas de cunho social tendo como base estratégias de marketing voltadas para o futuro, mas altamente centradas no interesse imediato de corresponder às expectativas e anseios do mercado consumidor. Apresenta também uma breve análise de conceitos de comunidade, público comunitário e responsabilidade social, além de discutir as diferenças entre programas compromissados com a realidade social e com aqueles mais preocupados em pintarem-se de verde ou de comunitários.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/309910.15448/1980-3729.2001.14.3099Revista FAMECOS; Vol. 8 No. 14 (2001); 45-56Revista FAMECOS; Vol. 8 Núm. 14 (2001); 45-56Revista FAMECOS; v. 8 n. 14 (2001); 45-561980-37291415-054910.15448/1980-3729.2001.14reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3099/2375Krohling Peruzzo, Cicilia M.info:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-08T19:39:33Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3099Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-08T19:39:33Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
An Agenda for the 21st Century Uma agenda para o século XXI |
title |
An Agenda for the 21st Century |
spellingShingle |
An Agenda for the 21st Century Krohling Peruzzo, Cicilia M. Public Relations Community Social Responsibility Public Relations Comunidade relações públicas responsabilidade social Relações públicas |
title_short |
An Agenda for the 21st Century |
title_full |
An Agenda for the 21st Century |
title_fullStr |
An Agenda for the 21st Century |
title_full_unstemmed |
An Agenda for the 21st Century |
title_sort |
An Agenda for the 21st Century |
author |
Krohling Peruzzo, Cicilia M. |
author_facet |
Krohling Peruzzo, Cicilia M. |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Krohling Peruzzo, Cicilia M. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Public Relations Community Social Responsibility Public Relations Comunidade relações públicas responsabilidade social Relações públicas |
topic |
Public Relations Community Social Responsibility Public Relations Comunidade relações públicas responsabilidade social Relações públicas |
description |
This article discusses the role of public relations in the community. It deals with social changes as a reference point which brings about a reevaluation of the social respon- sibilities of companies. Private and public enterprises start to develop a series of social programs having its basic marketing strategiesturnedtowardsthefuture,but neverthelesshighly centered in answering to the hopes of the consumer market. It also attempts to make a short analysis of conceits such as community, communitary public and social responsibility. Besides all that, it also discusses the diferences between programs commited with social reality and those mostly worried in painting themselves as green or communitary. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3099 10.15448/1980-3729.2001.14.3099 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3099 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2001.14.3099 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3099/2375 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 8 No. 14 (2001); 45-56 Revista FAMECOS; Vol. 8 Núm. 14 (2001); 45-56 Revista FAMECOS; v. 8 n. 14 (2001); 45-56 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2001.14 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128658792677376 |