Seduction, advertising and postmodernity

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lipovetsky, Gilles
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3062
Resumo: Contrary to what their critics hold, seduction, advertising and postmodernity are not indicative signs of a neoliberal conspiracy aiming at the expoliation of naive consumers. In this text the author shows that the above triad, even though despised by many, can have an emancipatory role.
id PUC_RS-12_3abe7b35f10f8d9d276cf28f36976721
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3062
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling Seduction, advertising and postmodernitySedução, publicidade e pós-modernidadeCommunicationadvertisingPostmodernityConsumptionComunicaçãopublicidadepós-modernidadeConsumoContrary to what their critics hold, seduction, advertising and postmodernity are not indicative signs of a neoliberal conspiracy aiming at the expoliation of naive consumers. In this text the author shows that the above triad, even though despised by many, can have an emancipatory role.Sedução, publicidade e pós-modernidade, ao contrário do que indicam os seus críticos, não representam os pilares da expoliação neoliberal de consumidores ingênuos. Neste texto, o autor mostra que pode existir um conteúdo de emancipação nessa tríade tão condenada.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/306210.15448/1980-3729.2000.12.3062Revista FAMECOS; Vol. 7 No. 12 (2000); 07-13Revista FAMECOS; Vol. 7 Núm. 12 (2000); 07-13Revista FAMECOS; v. 7 n. 12 (2000); 07-131980-37291415-054910.15448/1980-3729.2000.12reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3062/2340Lipovetsky, Gillesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-01T17:57:07Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3062Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-01T17:57:07Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Seduction, advertising and postmodernity
Sedução, publicidade e pós-modernidade
title Seduction, advertising and postmodernity
spellingShingle Seduction, advertising and postmodernity
Lipovetsky, Gilles
Communication
advertising
Postmodernity
Consumption
Comunicação
publicidade
pós-modernidade
Consumo
title_short Seduction, advertising and postmodernity
title_full Seduction, advertising and postmodernity
title_fullStr Seduction, advertising and postmodernity
title_full_unstemmed Seduction, advertising and postmodernity
title_sort Seduction, advertising and postmodernity
author Lipovetsky, Gilles
author_facet Lipovetsky, Gilles
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lipovetsky, Gilles
dc.subject.por.fl_str_mv Communication
advertising
Postmodernity
Consumption
Comunicação
publicidade
pós-modernidade
Consumo
topic Communication
advertising
Postmodernity
Consumption
Comunicação
publicidade
pós-modernidade
Consumo
description Contrary to what their critics hold, seduction, advertising and postmodernity are not indicative signs of a neoliberal conspiracy aiming at the expoliation of naive consumers. In this text the author shows that the above triad, even though despised by many, can have an emancipatory role.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-04-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3062
10.15448/1980-3729.2000.12.3062
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3062
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2000.12.3062
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3062/2340
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 7 No. 12 (2000); 07-13
Revista FAMECOS; Vol. 7 Núm. 12 (2000); 07-13
Revista FAMECOS; v. 7 n. 12 (2000); 07-13
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2000.12
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128658742345728