The diversification and popularization of the book and the emergence and development of paperback collections in Brazil
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/14486 |
Resumo: | This paper presents, through a literature review, some of the major initiatives that tried to popularize books in Brazil and reach new readers, leading to the creation of paperback collections. As a result, we observed that, despite the existence of paperbacks in the country is not something recent, each period favored certain audiences, editorial features, sales strategies and promotion, revealing the relationship of these collections with the socioeconomic context in which they were produced. |
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The diversification and popularization of the book and the emergence and development of paperback collections in BrazilLa diversificación y popularización del libro y el surgimiento y desarrollo de colecciones de bolsillo en BrasilA diversificação e popularização do livro e o surgimento e desenvolvimento de coleções de bolso no BrasilMass-market bookPaperbackPublishing marketPublishing marketLibro de bolsilloLibro popularMercado editorialMercado editorialLivro de bolsoLivro popularMercado editorialMercado editorialThis paper presents, through a literature review, some of the major initiatives that tried to popularize books in Brazil and reach new readers, leading to the creation of paperback collections. As a result, we observed that, despite the existence of paperbacks in the country is not something recent, each period favored certain audiences, editorial features, sales strategies and promotion, revealing the relationship of these collections with the socioeconomic context in which they were produced.El artículo presenta, a través de una revisión de literatura, algunas de las principales iniciativas que pretendieron popularizar el libro en Brasil y alcanzar nuevos lectores, llevando a la creación de colecciones de libros de bolsillo. Como resultado, observamos que, a pesar de la existencia de libros de bolsillo en el país no es algo reciente, cada período privilegió determinados públicos, características editoriales, estrategias de venta y divulgación, revelando la relación de esas colecciones con el contexto socioeconómico en el que fueron producidas.Este artigo apresenta, por meio de uma revisão de literatura, algumas das principais iniciativas que pretenderam popularizar o livro no Brasil e alcançar novos leitores, levando à criação de coleções de livros de bolso. Como resultado, observamos que, apesar da existência de livros de bolso no país não ser algo recente, cada período privilegiou determinados públicos, características editoriais, estratégias de venda e divulgação, revelando a relação dessas coleções com o contexto socioeconômico no qual elas foram produzidas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2014-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1448610.15448/1980-3729.2014.1.14486Revista FAMECOS; Vol. 21 No. 1 (2014); 186-207Revista FAMECOS; Vol. 21 Núm. 1 (2014); 186-207Revista FAMECOS; v. 21 n. 1 (2014); 186-2071980-37291415-054910.15448/1980-3729.2014.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/14486/11330Eduardo Righini de Souza, WillianCrippa, Giuliainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-06-26T19:59:01Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/14486Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-06-26T19:59:01Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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