The legion of rejected: notes on exclusion and hegemonies in the years 2000 Brazilian cinema
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/15915 |
Resumo: | This paper reworks on questions related with the performance of the Brazilian feature film released in the theatrical market, in the years 2000-2009, whose box office did not reach the mark of 50 thousand spectators, in order to propose some reflections about a process of hegemonies and exclusion that seems to be settled in the contemporary Brazilian cinema. |
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The legion of rejected: notes on exclusion and hegemonies in the years 2000 Brazilian cinemaLa legión de los rechazados: notas sobre exclusión y hegemonías en el cine brasileño de los años 2000A legião dos rejeitados: notas sobre exclusão e hegemonias no cinema brasileiro dos anos 2000Brazilian cinemaDistribuitionFilm industry.Brazilian cinemaCine brasileñoDistribuciónIndustria cinematográficaCineCinema brasileiroDistribuiçãoIndústria cinematográficaCinema This paper reworks on questions related with the performance of the Brazilian feature film released in the theatrical market, in the years 2000-2009, whose box office did not reach the mark of 50 thousand spectators, in order to propose some reflections about a process of hegemonies and exclusion that seems to be settled in the contemporary Brazilian cinema.Este artículo retoma cuestiones relacionadas al desempeño de los filmes de largometraje nacionales lanzados en el mercado de salas, entre los años 2000-2009, los cuales no llegaron a 50 mil espectadores, proponiendo algunas reflexiones sobre la ocurrencia de procesos hegemónicos y de exclusión que parecen haberse establecido en el cine brasileño contemporáneo.Este artigo retoma questões relacionadas ao desempenho dos filmes de longa metragem nacionais lançados no mercado de salas, entre os anos 2000-2009, os quais não atingiram a marca de 50 mil espectadores, propondo algumas reflexões sobre a ocorrência de processos hegemônicos e de exclusão que parecem ter se estabelecido no cinema brasileiro contemporâneo.Editora da PUCRS - ediPUCRS2014-01-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1591510.15448/1980-3729.2013.3.15915Revista FAMECOS; Vol. 20 No. 3 (2013); 776-819Revista FAMECOS; Vol. 20 Núm. 3 (2013); 776-819Revista FAMECOS; v. 20 n. 3 (2013); 776-8191980-37291415-054910.15448/1980-3729.2013.3reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/15915/10796Reis e Silva, João Guilherme Baroneinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-10T17:52:46Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/15915Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-08-10T17:52:46Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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