Utilitarian Instruction of Advertising

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Galhardi, Luciana Pletsch
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8202
Resumo: Advertising, in addition to fulfilling its practical function of commercial selling, often uses techniques to produce a state of acceptability in consumers, or even, to enchant them through the aesthetics of its ccampaigns. The study by Silvano Alves Bezerra da Silva, entitled "Utilitarian Aesthetic: interaction through sensitive experience with advertising", focuses on the interactional processes that advertising engages with genres and artistic styles, as well as the experiences promoted by this art commercial.
id PUC_RS-12_7238026786c41381f0eaf8d84dde9325
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8202
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling Utilitarian Instruction of AdvertisingLa instrucción utilitaria de la publicidadA instrução utilitária da publicidadeAdvertisingaestheticssensitiveAdvertisingPublicidadestéticasensiblePublicidadPublicidadeestéticasensívelPublicidadeAdvertising, in addition to fulfilling its practical function of commercial selling, often uses techniques to produce a state of acceptability in consumers, or even, to enchant them through the aesthetics of its ccampaigns. The study by Silvano Alves Bezerra da Silva, entitled "Utilitarian Aesthetic: interaction through sensitive experience with advertising", focuses on the interactional processes that advertising engages with genres and artistic styles, as well as the experiences promoted by this art commercial.La publicidad, además de cumplir su función práctica de venta comercial, muchas veces, utiliza técnicas para producir un estado de aceptabilidad en los consumidores, o incluso, encantarlos a través de la estética de las piezas. El estudio de Silvano Alves Bezerra da Silva, titulado "Estética utilitaria: interacción a través de la experiencia sensible con la publicidad", concentra sus atenciones sobre los procesos interactivos que la publicidad traba con géneros y estilos artísticos, así como sobre las experiencias promovidas por este arte comercial.A publicidade, além de cumprir sua função prática de venda comercial, muitas vezes, utiliza técnicas para produzir um estado de aceitabilidade nos consumidores, ou até mesmo, encantá-los através da estética das peças. O estudo de Silvano Alves Bezerra da Silva, intitulado "Estética utilitária: interação através da experiência sensível com a publicidade", concentra suas atenções sobre os processos interacionais que a publicidade trava com gêneros e estilos artísticos, bem como sobre as experiências promovidas por esta arte comercial.  Editora da PUCRS - ediPUCRS2011-01-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/820210.15448/1980-3729.2010.3.8202Revista FAMECOS; Vol. 17 No. 3 (2010); 334-337Revista FAMECOS; Vol. 17 Núm. 3 (2010); 334-337Revista FAMECOS; v. 17 n. 3 (2010); 334-3371980-37291415-054910.15448/1980-3729.2010.3reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8202/5891Galhardi, Luciana Pletschinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-08-04T18:54:05Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8202Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2021-08-04T18:54:05Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Utilitarian Instruction of Advertising
La instrucción utilitaria de la publicidad
A instrução utilitária da publicidade
title Utilitarian Instruction of Advertising
spellingShingle Utilitarian Instruction of Advertising
Galhardi, Luciana Pletsch
Advertising
aesthetics
sensitive
Advertising
Publicidad
estética
sensible
Publicidad
Publicidade
estética
sensível
Publicidade
title_short Utilitarian Instruction of Advertising
title_full Utilitarian Instruction of Advertising
title_fullStr Utilitarian Instruction of Advertising
title_full_unstemmed Utilitarian Instruction of Advertising
title_sort Utilitarian Instruction of Advertising
author Galhardi, Luciana Pletsch
author_facet Galhardi, Luciana Pletsch
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Galhardi, Luciana Pletsch
dc.subject.por.fl_str_mv Advertising
aesthetics
sensitive
Advertising
Publicidad
estética
sensible
Publicidad
Publicidade
estética
sensível
Publicidade
topic Advertising
aesthetics
sensitive
Advertising
Publicidad
estética
sensible
Publicidad
Publicidade
estética
sensível
Publicidade
description Advertising, in addition to fulfilling its practical function of commercial selling, often uses techniques to produce a state of acceptability in consumers, or even, to enchant them through the aesthetics of its ccampaigns. The study by Silvano Alves Bezerra da Silva, entitled "Utilitarian Aesthetic: interaction through sensitive experience with advertising", focuses on the interactional processes that advertising engages with genres and artistic styles, as well as the experiences promoted by this art commercial.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-01-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8202
10.15448/1980-3729.2010.3.8202
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8202
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2010.3.8202
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8202/5891
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 17 No. 3 (2010); 334-337
Revista FAMECOS; Vol. 17 Núm. 3 (2010); 334-337
Revista FAMECOS; v. 17 n. 3 (2010); 334-337
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2010.3
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128661495906304