Utilitarian Instruction of Advertising
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8202 |
Resumo: | Advertising, in addition to fulfilling its practical function of commercial selling, often uses techniques to produce a state of acceptability in consumers, or even, to enchant them through the aesthetics of its ccampaigns. The study by Silvano Alves Bezerra da Silva, entitled "Utilitarian Aesthetic: interaction through sensitive experience with advertising", focuses on the interactional processes that advertising engages with genres and artistic styles, as well as the experiences promoted by this art commercial. |
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Utilitarian Instruction of AdvertisingLa instrucción utilitaria de la publicidadA instrução utilitária da publicidadeAdvertisingaestheticssensitiveAdvertisingPublicidadestéticasensiblePublicidadPublicidadeestéticasensívelPublicidadeAdvertising, in addition to fulfilling its practical function of commercial selling, often uses techniques to produce a state of acceptability in consumers, or even, to enchant them through the aesthetics of its ccampaigns. The study by Silvano Alves Bezerra da Silva, entitled "Utilitarian Aesthetic: interaction through sensitive experience with advertising", focuses on the interactional processes that advertising engages with genres and artistic styles, as well as the experiences promoted by this art commercial.La publicidad, además de cumplir su función práctica de venta comercial, muchas veces, utiliza técnicas para producir un estado de aceptabilidad en los consumidores, o incluso, encantarlos a través de la estética de las piezas. El estudio de Silvano Alves Bezerra da Silva, titulado "Estética utilitaria: interacción a través de la experiencia sensible con la publicidad", concentra sus atenciones sobre los procesos interactivos que la publicidad traba con géneros y estilos artísticos, así como sobre las experiencias promovidas por este arte comercial.A publicidade, além de cumprir sua função prática de venda comercial, muitas vezes, utiliza técnicas para produzir um estado de aceitabilidade nos consumidores, ou até mesmo, encantá-los através da estética das peças. O estudo de Silvano Alves Bezerra da Silva, intitulado "Estética utilitária: interação através da experiência sensível com a publicidade", concentra suas atenções sobre os processos interacionais que a publicidade trava com gêneros e estilos artísticos, bem como sobre as experiências promovidas por esta arte comercial. Editora da PUCRS - ediPUCRS2011-01-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/820210.15448/1980-3729.2010.3.8202Revista FAMECOS; Vol. 17 No. 3 (2010); 334-337Revista FAMECOS; Vol. 17 Núm. 3 (2010); 334-337Revista FAMECOS; v. 17 n. 3 (2010); 334-3371980-37291415-054910.15448/1980-3729.2010.3reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8202/5891Galhardi, Luciana Pletschinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-08-04T18:54:05Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8202Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2021-08-04T18:54:05Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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