The social construction of authorship of advertising films
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação, Mídia e Consumo (Online) |
Texto Completo: | https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1322 |
Resumo: | This article examines authorship within the field of advertising film, considering the operating of institutions and professionals involved in the creation of these products: advertising agency, advertiser and production company. From a perspective based on the field theory (Bourdieu, 1996), and in dialogue with authors who discuss authorship in the field of cultural production, the work aims to establish theoretical and methodological premises to understand the positions of authorship in advertising films, and the benefits of incorporating this understanding into the analysis of this kind of audiovisual work. |
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The social construction of authorship of advertising filmsA construção social da autoria de filmes publicitáriosadvertising filmadvertising fieldauthorshipfilme publicitáriocampo publicitárioautoriaThis article examines authorship within the field of advertising film, considering the operating of institutions and professionals involved in the creation of these products: advertising agency, advertiser and production company. From a perspective based on the field theory (Bourdieu, 1996), and in dialogue with authors who discuss authorship in the field of cultural production, the work aims to establish theoretical and methodological premises to understand the positions of authorship in advertising films, and the benefits of incorporating this understanding into the analysis of this kind of audiovisual work.Este artigo examina como se constrói o lugar da autoria no interior do campo do filme publicitário, considerando a atuação de instituições e profissionais envolvidos na criação destes produtos: agência publicitária, empresa anunciante e produtora audiovisual. A partir de uma perspectiva que tem como base a teoria dos campos de Bourdieu (1996), e em diálogo com autores que discutem autoria no campo da produção cultural, o trabalho busca estabelecer premissas teórico-metodológicas para compreender os lugares de autoria de filmes publicitários e as vantagens de incorporar esta compreensão à análise desta espécie de obra audiovisual.Escola Superior de Propaganda e Marketing2018-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/132210.18568/cmc.v15i42.1322Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 No. 42 (2018): JANEIRO/ABRIL; 138-155Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 15 Núm. 42 (2018): JANEIRO/ABRIL; 138-155Comunicação Mídia e Consumo; v. 15 n. 42 (2018): JANEIRO/ABRIL; 138-1551983-7070reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1322/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/1322/pdf_1Copyright (c) 2018 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAneas, Tatiana Güenaga2018-07-02T21:07:54Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/1322Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2018-07-02T21:07:54Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false |
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