Figures of immediacy in the visual rhetoric of advertising
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3401 |
Resumo: | The purpose of this text is to present the question of the "imaginary of communication", proper to contemporary advertising images, from the discussion about how the theme of the grotesque is worked by them, in the context of their visual discourse (that is, from Of the iconic-plastic matter of his images). |
id |
PUC_RS-12_b7b956e21456825b352de5d725cce7eb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3401 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Figures of immediacy in the visual rhetoric of advertisingFiguras da imediaticidade na retórica visual da publicidadeCommunicationadvertisingimaginaryConsumption and imageComunicaçãopublicidadeimaginárioConsumo e imagemThe purpose of this text is to present the question of the "imaginary of communication", proper to contemporary advertising images, from the discussion about how the theme of the grotesque is worked by them, in the context of their visual discourse (that is, from Of the iconic-plastic matter of his images).O propósito deste texto é apresentar a questão do "imaginário de comunicação", próprio às imagens publicitárias contemporâneas, a partir da discussão sobre o modo como o tema do grotesco é trabalhado por elas, no plano de seu discurso visual (isto é, a partir da matéria icônico-plástica de suas imagens).Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/340110.15448/1980-3729.2006.31.3401Revista FAMECOS; Vol. 13 No. 31 (2006); 117-124Revista FAMECOS; Vol. 13 Núm. 31 (2006); 117-124Revista FAMECOS; v. 13 n. 31 (2006); 117-1241980-37291415-054910.15448/1980-3729.2006.31reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3401/2666Biondi, AngiePicado, Benjamiminfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-25T19:50:30Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3401Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-25T19:50:30Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Figures of immediacy in the visual rhetoric of advertising Figuras da imediaticidade na retórica visual da publicidade |
title |
Figures of immediacy in the visual rhetoric of advertising |
spellingShingle |
Figures of immediacy in the visual rhetoric of advertising Biondi, Angie Communication advertising imaginary Consumption and image Comunicação publicidade imaginário Consumo e imagem |
title_short |
Figures of immediacy in the visual rhetoric of advertising |
title_full |
Figures of immediacy in the visual rhetoric of advertising |
title_fullStr |
Figures of immediacy in the visual rhetoric of advertising |
title_full_unstemmed |
Figures of immediacy in the visual rhetoric of advertising |
title_sort |
Figures of immediacy in the visual rhetoric of advertising |
author |
Biondi, Angie |
author_facet |
Biondi, Angie Picado, Benjamim |
author_role |
author |
author2 |
Picado, Benjamim |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Biondi, Angie Picado, Benjamim |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Communication advertising imaginary Consumption and image Comunicação publicidade imaginário Consumo e imagem |
topic |
Communication advertising imaginary Consumption and image Comunicação publicidade imaginário Consumo e imagem |
description |
The purpose of this text is to present the question of the "imaginary of communication", proper to contemporary advertising images, from the discussion about how the theme of the grotesque is worked by them, in the context of their visual discourse (that is, from Of the iconic-plastic matter of his images). |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3401 10.15448/1980-3729.2006.31.3401 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3401 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2006.31.3401 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3401/2666 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 13 No. 31 (2006); 117-124 Revista FAMECOS; Vol. 13 Núm. 31 (2006); 117-124 Revista FAMECOS; v. 13 n. 31 (2006); 117-124 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2006.31 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128659873759232 |