The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/23379 |
Resumo: | In Brazil, the TV stations, theoretically, maintain a commitment to the Federal Government in order to operate the electromagnetic spectrum as a public good, focusing on educational, artistic, cultural and informative principles. According to these findings, the present article aims to reveal the current scenario of supply of SBT station’s programs in Sao Paulo, in the state of Rio Grande do Sul and the Aratu TV, SBT’s affiliate station in Bahia. Therefore, a quantitative empirical research was carried out from the programming content analysis broadcasted during the year 2012. The results show a schedule marked by a corporate ideology, failure to comply with the current legal law, null production of educational and cultural contents, and massive supply of foreign imports. |
id |
PUC_RS-12_be169f99b16ffefc867130e01f0f8e9d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/23379 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approachLa TV de Silvio Santos – estrategias mercadológicas en la parrilla de programación de SBT: un enfoque cuantitativoA TV de Silvio Santos – estratégias mercadológicas na grade de programação do SBT: um enfoque quantitativoSistema Brasileiro de TelevisãoContent AnalysisQuantitative MethodContent AnalysisSistema Brasileño de TelevisiónAnálisis de contenidoMétodo cuantitativoSistema Brasileño de TelevisiónSistema Brasileiro de TelevisãoAnálise de ConteúdoMétodo quantitativoprogramação televisivaIn Brazil, the TV stations, theoretically, maintain a commitment to the Federal Government in order to operate the electromagnetic spectrum as a public good, focusing on educational, artistic, cultural and informative principles. According to these findings, the present article aims to reveal the current scenario of supply of SBT station’s programs in Sao Paulo, in the state of Rio Grande do Sul and the Aratu TV, SBT’s affiliate station in Bahia. Therefore, a quantitative empirical research was carried out from the programming content analysis broadcasted during the year 2012. The results show a schedule marked by a corporate ideology, failure to comply with the current legal law, null production of educational and cultural contents, and massive supply of foreign imports.En Brasil, los concesionarios de TV, teóricamente, mantienen un compromiso con el Gobierno Federal de operar el espectro electromagnético como un bien público, con énfasis en principios educativos, artísticos, culturales e informativos. Al encarar estas constataciones, el presente artículo apunta a revelar el actual escenario de oferta de programas de la emisora SBT en São Paulo, en el estado de Rio Grande do Sul y en la TV Aratu, afiliada a SBT en Bahía. Para ello, se realizó una investigación empírica cuantitativa a partir del análisis de contenido de la programación exhibida durante el año 2012. Los resultados demuestran una programación marcada por una ideología empresarial, el no cumplimiento del marco legal vigente, la nula producción de contenidos educativos y culturales, y la masiva oferta de importación extranjera. No Brasil, os concessionários de TV, teoricamente, mantêm um compromisso com o Governo Federal para que operem o espectro eletromagnético como um bem público, com ênfase em princípios educativos, artísticos, culturais e informativos. Em face destas constatações, o presente artigo visa a revelar o atual cenário de oferta de programas da emissora SBT em São Paulo, no estado do Rio Grande do Sul e na TV Aratu, afiliada do SBT na Bahia. Para tanto, realizou-se uma investigação empírica quantitativa a partir da análise de conteúdo da programação exibida durante o ano de 2012. Os resultados demonstram uma programação marcada por uma ideologia empresarial, o não cumprimento do marco legal vigente, nula produção de conteúdos educativos e culturais e massiva oferta de importação estrangeira.Editora da PUCRS - ediPUCRS2017-01-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2337910.15448/1980-3729.2017.1.23379Revista FAMECOS; Vol. 24 No. 1 (2017); ID23379Revista FAMECOS; Vol. 24 Núm. 1 (2017); ID23379Revista FAMECOS; v. 24 n. 1 (2017); ID233791980-37291415-054910.15448/1980-3729.2017.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/23379/15009Copyright (c) 2016 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessGalhardi, Cláudia PereiraMohedano, Félix OrtegaIgartua, Juan José2017-06-21T14:48:09Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/23379Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-06-21T14:48:09Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach La TV de Silvio Santos – estrategias mercadológicas en la parrilla de programación de SBT: un enfoque cuantitativo A TV de Silvio Santos – estratégias mercadológicas na grade de programação do SBT: um enfoque quantitativo |
title |
The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach |
spellingShingle |
The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach Galhardi, Cláudia Pereira Sistema Brasileiro de Televisão Content Analysis Quantitative Method Content Analysis Sistema Brasileño de Televisión Análisis de contenido Método cuantitativo Sistema Brasileño de Televisión Sistema Brasileiro de Televisão Análise de Conteúdo Método quantitativo programação televisiva |
title_short |
The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach |
title_full |
The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach |
title_fullStr |
The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach |
title_full_unstemmed |
The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach |
title_sort |
The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach |
author |
Galhardi, Cláudia Pereira |
author_facet |
Galhardi, Cláudia Pereira Mohedano, Félix Ortega Igartua, Juan José |
author_role |
author |
author2 |
Mohedano, Félix Ortega Igartua, Juan José |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Galhardi, Cláudia Pereira Mohedano, Félix Ortega Igartua, Juan José |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Sistema Brasileiro de Televisão Content Analysis Quantitative Method Content Analysis Sistema Brasileño de Televisión Análisis de contenido Método cuantitativo Sistema Brasileño de Televisión Sistema Brasileiro de Televisão Análise de Conteúdo Método quantitativo programação televisiva |
topic |
Sistema Brasileiro de Televisão Content Analysis Quantitative Method Content Analysis Sistema Brasileño de Televisión Análisis de contenido Método cuantitativo Sistema Brasileño de Televisión Sistema Brasileiro de Televisão Análise de Conteúdo Método quantitativo programação televisiva |
description |
In Brazil, the TV stations, theoretically, maintain a commitment to the Federal Government in order to operate the electromagnetic spectrum as a public good, focusing on educational, artistic, cultural and informative principles. According to these findings, the present article aims to reveal the current scenario of supply of SBT station’s programs in Sao Paulo, in the state of Rio Grande do Sul and the Aratu TV, SBT’s affiliate station in Bahia. Therefore, a quantitative empirical research was carried out from the programming content analysis broadcasted during the year 2012. The results show a schedule marked by a corporate ideology, failure to comply with the current legal law, null production of educational and cultural contents, and massive supply of foreign imports. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-01-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/23379 10.15448/1980-3729.2017.1.23379 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/23379 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2017.1.23379 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/23379/15009 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista FAMECOS info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista FAMECOS |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 24 No. 1 (2017); ID23379 Revista FAMECOS; Vol. 24 Núm. 1 (2017); ID23379 Revista FAMECOS; v. 24 n. 1 (2017); ID23379 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2017.1 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128663096033280 |