The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Galhardi, Cláudia Pereira
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Mohedano, Félix Ortega, Igartua, Juan José
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/23379
Resumo: In Brazil, the TV stations, theoretically, maintain a commitment to the Federal Government in order to operate the electromagnetic spectrum as a public good, focusing on educational, artistic, cultural and informative principles. According to these findings, the present article aims to reveal the current scenario of supply of SBT station’s programs in Sao Paulo, in the state of Rio Grande do Sul and the Aratu TV, SBT’s affiliate station in Bahia. Therefore, a quantitative empirical research was carried out from the programming content analysis broadcasted during the year 2012. The results show a schedule marked by a corporate ideology, failure to comply with the current legal law, null production of educational and cultural contents, and massive supply of foreign imports.
id PUC_RS-12_be169f99b16ffefc867130e01f0f8e9d
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/23379
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approachLa TV de Silvio Santos – estrategias mercadológicas en la parrilla de programación de SBT: un enfoque cuantitativoA TV de Silvio Santos – estratégias mercadológicas na grade de programação do SBT: um enfoque quantitativoSistema Brasileiro de TelevisãoContent AnalysisQuantitative MethodContent AnalysisSistema Brasileño de TelevisiónAnálisis de contenidoMétodo cuantitativoSistema Brasileño de TelevisiónSistema Brasileiro de TelevisãoAnálise de ConteúdoMétodo quantitativoprogramação televisivaIn Brazil, the TV stations, theoretically, maintain a commitment to the Federal Government in order to operate the electromagnetic spectrum as a public good, focusing on educational, artistic, cultural and informative principles. According to these findings, the present article aims to reveal the current scenario of supply of SBT station’s programs in Sao Paulo, in the state of Rio Grande do Sul and the Aratu TV, SBT’s affiliate station in Bahia. Therefore, a quantitative empirical research was carried out from the programming content analysis broadcasted during the year 2012. The results show a schedule marked by a corporate ideology, failure to comply with the current legal law, null production of educational and cultural contents, and massive supply of foreign imports.En Brasil, los concesionarios de TV, teóricamente, mantienen un compromiso con el Gobierno Federal de operar el espectro electromagnético como un bien público, con énfasis en principios educativos, artísticos, culturales e informativos. Al encarar estas constataciones, el presente artículo apunta a revelar el actual escenario de oferta de programas de la emisora SBT en São Paulo, en el estado de Rio Grande do Sul y en la TV Aratu, afiliada a SBT en Bahía. Para ello, se realizó una investigación empírica cuantitativa a partir del análisis de contenido de la programación exhibida durante el año 2012. Los resultados demuestran una programación marcada por una ideología empresarial, el no cumplimiento del marco legal vigente, la nula producción de contenidos educativos y culturales, y la masiva oferta de importación extranjera. No Brasil, os concessionários de TV, teoricamente, mantêm um compromisso com o Governo Federal para que operem o espectro eletromagnético como um bem público, com ênfase em princípios educativos, artísticos, culturais e informativos. Em face destas constatações, o presente artigo visa a revelar o atual cenário de oferta de programas da emissora SBT em São Paulo, no estado do Rio Grande do Sul e na TV Aratu, afiliada do SBT na Bahia. Para tanto, realizou-se uma investigação empírica quantitativa a partir da análise de conteúdo da programação exibida durante o ano de 2012. Os resultados demonstram uma programação marcada por uma ideologia empresarial, o não cumprimento do marco legal vigente, nula produção de conteúdos educativos e culturais e massiva oferta de importação estrangeira.Editora da PUCRS - ediPUCRS2017-01-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2337910.15448/1980-3729.2017.1.23379Revista FAMECOS; Vol. 24 No. 1 (2017); ID23379Revista FAMECOS; Vol. 24 Núm. 1 (2017); ID23379Revista FAMECOS; v. 24 n. 1 (2017); ID233791980-37291415-054910.15448/1980-3729.2017.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/23379/15009Copyright (c) 2016 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessGalhardi, Cláudia PereiraMohedano, Félix OrtegaIgartua, Juan José2017-06-21T14:48:09Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/23379Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-06-21T14:48:09Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach
La TV de Silvio Santos – estrategias mercadológicas en la parrilla de programación de SBT: un enfoque cuantitativo
A TV de Silvio Santos – estratégias mercadológicas na grade de programação do SBT: um enfoque quantitativo
title The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach
spellingShingle The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach
Galhardi, Cláudia Pereira
Sistema Brasileiro de Televisão
Content Analysis
Quantitative Method
Content Analysis
Sistema Brasileño de Televisión
Análisis de contenido
Método cuantitativo
Sistema Brasileño de Televisión
Sistema Brasileiro de Televisão
Análise de Conteúdo
Método quantitativo
programação televisiva
title_short The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach
title_full The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach
title_fullStr The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach
title_full_unstemmed The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach
title_sort The TV owned by Silvio Santos - marketing strategies in the production the SBT schedule: a quantitative approach
author Galhardi, Cláudia Pereira
author_facet Galhardi, Cláudia Pereira
Mohedano, Félix Ortega
Igartua, Juan José
author_role author
author2 Mohedano, Félix Ortega
Igartua, Juan José
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Galhardi, Cláudia Pereira
Mohedano, Félix Ortega
Igartua, Juan José
dc.subject.por.fl_str_mv Sistema Brasileiro de Televisão
Content Analysis
Quantitative Method
Content Analysis
Sistema Brasileño de Televisión
Análisis de contenido
Método cuantitativo
Sistema Brasileño de Televisión
Sistema Brasileiro de Televisão
Análise de Conteúdo
Método quantitativo
programação televisiva
topic Sistema Brasileiro de Televisão
Content Analysis
Quantitative Method
Content Analysis
Sistema Brasileño de Televisión
Análisis de contenido
Método cuantitativo
Sistema Brasileño de Televisión
Sistema Brasileiro de Televisão
Análise de Conteúdo
Método quantitativo
programação televisiva
description In Brazil, the TV stations, theoretically, maintain a commitment to the Federal Government in order to operate the electromagnetic spectrum as a public good, focusing on educational, artistic, cultural and informative principles. According to these findings, the present article aims to reveal the current scenario of supply of SBT station’s programs in Sao Paulo, in the state of Rio Grande do Sul and the Aratu TV, SBT’s affiliate station in Bahia. Therefore, a quantitative empirical research was carried out from the programming content analysis broadcasted during the year 2012. The results show a schedule marked by a corporate ideology, failure to comply with the current legal law, null production of educational and cultural contents, and massive supply of foreign imports.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-01-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/23379
10.15448/1980-3729.2017.1.23379
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/23379
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2017.1.23379
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/23379/15009
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista FAMECOS
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista FAMECOS
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 24 No. 1 (2017); ID23379
Revista FAMECOS; Vol. 24 Núm. 1 (2017); ID23379
Revista FAMECOS; v. 24 n. 1 (2017); ID23379
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2017.1
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128663096033280