Under the sign of consumption: status, needs and styles
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2989 |
Resumo: | Often, we seek to justify consumerist practices around discovering people's needs and finding objects to satisfy them. This view assumes that human needs are so objective that it is possible to identify their causes and their solutions. Not that this is impossible, but this movement does not happen that simple. The whole abstraction that surrounds the feelings, tastes, and stimuli that underlie the system of people's needs and satisfactions is discarded. |
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Under the sign of consumption: status, needs and stylesSob o signo do consumo: status, necessidades e estilosCommunicationadvertisingconsumptionAdvertisingComunicaçãopublicidadeconsumoPublicidadeOften, we seek to justify consumerist practices around discovering people's needs and finding objects to satisfy them. This view assumes that human needs are so objective that it is possible to identify their causes and their solutions. Not that this is impossible, but this movement does not happen that simple. The whole abstraction that surrounds the feelings, tastes, and stimuli that underlie the system of people's needs and satisfactions is discarded.Muitas vezes, procura-se justificar as práticas consumistas em torno da descoberta das necessidades das pessoas e da procura de objetos para satisfazê-las. Esta visão pressupõe que as necessidades humanas são tão objetivas que é possível identificar suas causas e suas respectivas soluções. Não que isso seja impossível, mas este movimento não acontece de forma tão simples assim. Desconsidera-se aí toda a abstração que envolve os sentimentos, gostos e estímulos que embasam o sistema das necessidades e satisfações das pessoas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/298910.15448/1980-3729.1997.7.2989Revista FAMECOS; Vol. 4 No. 7 (1997); 89-97Revista FAMECOS; Vol. 4 Núm. 7 (1997); 89-97Revista FAMECOS; v. 4 n. 7 (1997); 89-971980-37291415-054910.15448/1980-3729.1997.7reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2989/2271Toaldo, Mariângela Machadoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-03T12:33:27Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/2989Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-03T12:33:27Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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