Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Degasperi, Marisa Helena
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: letrônica
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/5411
Resumo: In recent years, different theories of different paradigms, have sought to increase the scientific research related to cognitivism in an attempt to discover how the learning takes place. In this context, two psychological processes in the development of learning a foreign language have more attention: attention and emotion. This article discusses various aspects that involve those processes that contribute to learning, such as the external stimuli. It is understood that update knowledge of the teacher is essential for facilitating the acquisition of new knowledge by students.
id PUC_RS-14_6b8c46e6c2554612635c97510689ee78
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5411
network_acronym_str PUC_RS-14
network_name_str letrônica
repository_id_str
spelling Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learningAtenção e emoção: elementos essenciais para a retenção na aprendizagem de língua estrangeiraAtençãoemoçãolingua estrangeiraIn recent years, different theories of different paradigms, have sought to increase the scientific research related to cognitivism in an attempt to discover how the learning takes place. In this context, two psychological processes in the development of learning a foreign language have more attention: attention and emotion. This article discusses various aspects that involve those processes that contribute to learning, such as the external stimuli. It is understood that update knowledge of the teacher is essential for facilitating the acquisition of new knowledge by students.Nos últimos anos, diferentes teorias, de diferentes paradigmas, têm buscado incrementar as pesquisas científicas relacionadas ao cognitivismo, na tentativa de descobrir como se processa a aprendizagem. Nesse contexto, dois processos psicológicos, presentes no desenvolvimento da aprendizagem de língua estrangeira, têm merecido destaque: a atenção e a emoção. Este artigo aborda diferentes aspectos que envolvem esses processos que contribuem para a aprendizagem, como, por exemplo, os estímulos externos. Entende-se que atualização dos conhecimentos do professor é essencial para a facilitação da aquisição de novos conhecimentos pelos estudantes.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-07-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/5411Letrônica; Vol. 2 No. 1 (2009): Linguagem e Cognição & Introspecção; 18-25Letrônica; v. 2 n. 1 (2009): Linguagem e Cognição & Introspecção; 18-251984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/5411/4036Degasperi, Marisa Helenainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-03-06T18:54:42Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5411Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2017-03-06T18:54:42letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning
Atenção e emoção: elementos essenciais para a retenção na aprendizagem de língua estrangeira
title Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning
spellingShingle Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning
Degasperi, Marisa Helena
Atenção
emoção
lingua estrangeira
title_short Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning
title_full Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning
title_fullStr Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning
title_full_unstemmed Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning
title_sort Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning
author Degasperi, Marisa Helena
author_facet Degasperi, Marisa Helena
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Degasperi, Marisa Helena
dc.subject.por.fl_str_mv Atenção
emoção
lingua estrangeira
topic Atenção
emoção
lingua estrangeira
description In recent years, different theories of different paradigms, have sought to increase the scientific research related to cognitivism in an attempt to discover how the learning takes place. In this context, two psychological processes in the development of learning a foreign language have more attention: attention and emotion. This article discusses various aspects that involve those processes that contribute to learning, such as the external stimuli. It is understood that update knowledge of the teacher is essential for facilitating the acquisition of new knowledge by students.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-07-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/5411
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/5411
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/5411/4036
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Letrônica; Vol. 2 No. 1 (2009): Linguagem e Cognição & Introspecção; 18-25
Letrônica; v. 2 n. 1 (2009): Linguagem e Cognição & Introspecção; 18-25
1984-4301
reponame:letrônica
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str letrônica
collection letrônica
repository.name.fl_str_mv letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com
_version_ 1799128595414646784