Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | letrônica |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/5411 |
Resumo: | In recent years, different theories of different paradigms, have sought to increase the scientific research related to cognitivism in an attempt to discover how the learning takes place. In this context, two psychological processes in the development of learning a foreign language have more attention: attention and emotion. This article discusses various aspects that involve those processes that contribute to learning, such as the external stimuli. It is understood that update knowledge of the teacher is essential for facilitating the acquisition of new knowledge by students. |
id |
PUC_RS-14_6b8c46e6c2554612635c97510689ee78 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5411 |
network_acronym_str |
PUC_RS-14 |
network_name_str |
letrônica |
repository_id_str |
|
spelling |
Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learningAtenção e emoção: elementos essenciais para a retenção na aprendizagem de língua estrangeiraAtençãoemoçãolingua estrangeiraIn recent years, different theories of different paradigms, have sought to increase the scientific research related to cognitivism in an attempt to discover how the learning takes place. In this context, two psychological processes in the development of learning a foreign language have more attention: attention and emotion. This article discusses various aspects that involve those processes that contribute to learning, such as the external stimuli. It is understood that update knowledge of the teacher is essential for facilitating the acquisition of new knowledge by students.Nos últimos anos, diferentes teorias, de diferentes paradigmas, têm buscado incrementar as pesquisas científicas relacionadas ao cognitivismo, na tentativa de descobrir como se processa a aprendizagem. Nesse contexto, dois processos psicológicos, presentes no desenvolvimento da aprendizagem de língua estrangeira, têm merecido destaque: a atenção e a emoção. Este artigo aborda diferentes aspectos que envolvem esses processos que contribuem para a aprendizagem, como, por exemplo, os estímulos externos. Entende-se que atualização dos conhecimentos do professor é essencial para a facilitação da aquisição de novos conhecimentos pelos estudantes.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-07-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/5411Letrônica; Vol. 2 No. 1 (2009): Linguagem e Cognição & Introspecção; 18-25Letrônica; v. 2 n. 1 (2009): Linguagem e Cognição & Introspecção; 18-251984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/5411/4036Degasperi, Marisa Helenainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-03-06T18:54:42Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5411Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2017-03-06T18:54:42letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning Atenção e emoção: elementos essenciais para a retenção na aprendizagem de língua estrangeira |
title |
Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning |
spellingShingle |
Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning Degasperi, Marisa Helena Atenção emoção lingua estrangeira |
title_short |
Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning |
title_full |
Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning |
title_fullStr |
Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning |
title_full_unstemmed |
Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning |
title_sort |
Attention and emotion: essential elements for retention in foreign language learning |
author |
Degasperi, Marisa Helena |
author_facet |
Degasperi, Marisa Helena |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Degasperi, Marisa Helena |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Atenção emoção lingua estrangeira |
topic |
Atenção emoção lingua estrangeira |
description |
In recent years, different theories of different paradigms, have sought to increase the scientific research related to cognitivism in an attempt to discover how the learning takes place. In this context, two psychological processes in the development of learning a foreign language have more attention: attention and emotion. This article discusses various aspects that involve those processes that contribute to learning, such as the external stimuli. It is understood that update knowledge of the teacher is essential for facilitating the acquisition of new knowledge by students. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-07-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/5411 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/5411 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/5411/4036 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Letrônica; Vol. 2 No. 1 (2009): Linguagem e Cognição & Introspecção; 18-25 Letrônica; v. 2 n. 1 (2009): Linguagem e Cognição & Introspecção; 18-25 1984-4301 reponame:letrônica instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
letrônica |
collection |
letrônica |
repository.name.fl_str_mv |
letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com |
_version_ |
1799128595414646784 |