Contribution of the class tutor to the relation school-family

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Alho, Susana Maria da Silva Pereira
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Nunes, Cristina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5513
Resumo: It is our intention with this article to disseminate the results of the study implemented in a basic school. It was our concern to make charts that express the results of the instruments applied to teachers, students and parents, and the analysis we processed in them in order to understand the steps the class tutor took in order to know better the students’ families. The class tutor can contribute to a better relation between school and family through private meeting, reunions with education authorities and inquiries with the students, all three strategies seem to have good results.
id PUC_RS-18_561f6fde9304b5943d505931de828fd9
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5513
network_acronym_str PUC_RS-18
network_name_str Educação
repository_id_str
spelling Contribution of the class tutor to the relation school-familyContributos do director de turma para a relação escola-famíliaRelação escola-famíliadirector de turmaestratégias de aproximação às famílias.It is our intention with this article to disseminate the results of the study implemented in a basic school. It was our concern to make charts that express the results of the instruments applied to teachers, students and parents, and the analysis we processed in them in order to understand the steps the class tutor took in order to know better the students’ families. The class tutor can contribute to a better relation between school and family through private meeting, reunions with education authorities and inquiries with the students, all three strategies seem to have good results.O presente artigo pretende divulgar os resultados de uma investigação desenvolvida numa escola básica em que se construíram e aplicaram instrumentos; questionários, entrevistas e análise de alguns documentos produzidos pela escola que permitissem perceber que iniciativas toma o director de turma para conhecer as famílias dos alunos. De uma maneira geral, todos os actores educativos consideraram que o director de turma pode contribuir para que a escola conheça melhor as famílias dos alunos. Como estratégias propiciadoras de resultados positivos os directores de turma referiram: os atendimentos individuais, as reuniões de encarregados de educação e os inquéritos realizados aos alunos.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-07-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5513Educação; Vol. 32 No. 2 (2009)Educação; Vol. 32 Núm. 2 (2009)Educação; v. 32 n. 2 (2009)1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5513/4010Alho, Susana Maria da Silva PereiraNunes, Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2011-06-02T13:57:15Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5513Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2011-06-02T13:57:15Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Contribution of the class tutor to the relation school-family
Contributos do director de turma para a relação escola-família
title Contribution of the class tutor to the relation school-family
spellingShingle Contribution of the class tutor to the relation school-family
Alho, Susana Maria da Silva Pereira
Relação escola-família
director de turma
estratégias de aproximação às famílias.
title_short Contribution of the class tutor to the relation school-family
title_full Contribution of the class tutor to the relation school-family
title_fullStr Contribution of the class tutor to the relation school-family
title_full_unstemmed Contribution of the class tutor to the relation school-family
title_sort Contribution of the class tutor to the relation school-family
author Alho, Susana Maria da Silva Pereira
author_facet Alho, Susana Maria da Silva Pereira
Nunes, Cristina
author_role author
author2 Nunes, Cristina
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Alho, Susana Maria da Silva Pereira
Nunes, Cristina
dc.subject.por.fl_str_mv Relação escola-família
director de turma
estratégias de aproximação às famílias.
topic Relação escola-família
director de turma
estratégias de aproximação às famílias.
description It is our intention with this article to disseminate the results of the study implemented in a basic school. It was our concern to make charts that express the results of the instruments applied to teachers, students and parents, and the analysis we processed in them in order to understand the steps the class tutor took in order to know better the students’ families. The class tutor can contribute to a better relation between school and family through private meeting, reunions with education authorities and inquiries with the students, all three strategies seem to have good results.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-07-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5513
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5513
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5513/4010
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Educação; Vol. 32 No. 2 (2009)
Educação; Vol. 32 Núm. 2 (2009)
Educação; v. 32 n. 2 (2009)
1981-2582
0101-465X
reponame:Educação
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Educação
collection Educação
repository.name.fl_str_mv Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br
_version_ 1799128742933561344